Lou Salome Skrevet 17. juli 2013 #1281 Del Skrevet 17. juli 2013 Dino. Datteren min lekte på stranda med en (norsk) smågutt som het Dino. Det var så vidt bestemoren turde å si det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 17. juli 2013 #1282 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Erlend..sorry, men det funker ikke i mine ører. Jeg klarer ikke si det, æææællllln. Erland derimot, det blir noe annet(selvom ikke det er favorittnavnet heller,men det klarer jeg ihvertfall å uttale). Jeg har det sånn med Bård. Båd? BåRd? Bår? Pynte-Bård? Endret 17. juli 2013 av Pringle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambis Skrevet 17. juli 2013 #1283 Del Skrevet 17. juli 2013 Liam. For et gruuuusomt navn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twelve12 Skrevet 17. juli 2013 #1284 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Jeg har ikke lest igjennom hele tråden, så vet ikke om de er blitt nevnt men jeg kan ikke fordra bl.a: Berglijot Taran (ja det er faktisk et jentenavn *grøss*) Monita Frøydis Kjellaug Asbjørg Petrine Perny Aurora Brage Tristan Varg Kjell Torvald Leidulf Torben Bror Oddvar Kjenner noen som heter samtlige av disse navnene, eller folk som har kalt ungene sine det *grøss* Endret 17. juli 2013 av Twelve12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 17. juli 2013 #1285 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg hadde en vikar lærer en gang som her Berte. Kvinnelig vikar. Og hun åpnet med å gjøre narr av eget navn. På en så klein måte at all respekt var ute av vinduet i løpet av 2 min. Kåre er ett greit navn på menn, men på en baby her det ganske uaktuelt for min del. En nyfødt i slekta holdt på å få navnet Lauritz. Kjenner at jeg er glad på ungens vegne at det ikke ble det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 17. juli 2013 #1286 Del Skrevet 17. juli 2013 Møtte ei som hadde kalt sønnen sin Amadeus. Altså, har folk veldig høye ambisjoner for barna sine, eller? Navnet i seg selv er jo pent, men det har assosiasjoner jeg synes et lite barn skal slippe å leve med... Anonymous poster hash: 2ce95...a49 Kjenner en gutt som heter Wolfgang. Hans mor er musikklærer... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #1287 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg kjenner noen som kalte sin blonde, blåøyde lille baby Beyoncé. Bitches be crazy... Anonymous poster hash: 17776...f0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg! Skrevet 17. juli 2013 #1288 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Har litt vansker med Sveinung, men ellers er det sjeldent jeg reagerer negativt på navn. Jeg opplevde selv en del kommentarer på mitt ene fornavn på barneskolen, og var ikke komfortabel med navnet mitt før på slutten av tenårene (dette var på 80-tallet). I dag er det mange småjenter som har fått dette navnet, og det er jo ganske fint da. Er et norrønt navn Jeg opplever det sånn at alt går i ring når det gjelder navn - og man påvirkes av mote og historiske hendelser. Dette gjelder også såkalte oppkonstruerte og nymotens navn. Sikkert ikke mange som ville kalle datteren sin for Nilska i dag for eksempel - men for noen tiår tilbake var det et nokså vanlig navn på Vestlandet. Min manns farmor - som i dag hadde vært 110 år om hun hadde levd - sa for 15 år siden at vi aldri måtte kalle sønnen vår for hverken Tobias eller Aleksander (som vi vurderte), dèt var det nemlig bare gamle menn som het! Altså, det var navn som hun husket på gamle menn fra da hun var liten. Sirkel ja... Endret 18. juli 2013 av Ingeborg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smooch Skrevet 17. juli 2013 #1289 Del Skrevet 17. juli 2013 Vet ikke om de har kommet opp her før, men Bertil og Gudrun. Samme med andre sånne typisk ''gamle'' norske navn som Gunvor, Bernt, Gøril, Helga osv. Beklager hvis noen heter det, men det høres bare ikke bra ut. Fornærmet garantert noen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 17. juli 2013 #1290 Del Skrevet 17. juli 2013 Leidulf What she said! Det må være ett av de minst pene navnene jeg noen gang har hørt. Stakkars! Det er jo nesten like ille som Jomar, Jendor osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 17. juli 2013 #1291 Del Skrevet 17. juli 2013 Har litt vansker med Sveinung, men ellers er det sjeldent jeg reagerer negativt på navn. Jeg opplevde selv en del kommentarer på mitt ene fornavn på barneskolen, og var ikke komfortabel med navnet mitt før på slutten av tenårene (dette var på 80-tallet). I dag er det mange småjenter som har fått dette navnet, og det er jo ganske fint da. Er et norrønt navn Jeg opplever det sånn at alt går i ring når det gjelder navn - og man påvirkes av mote og historiske hendelser. Dette gjelder også såkalte oppkonstruerte og nymotens navn. Sikkert ikke mange som ville kalle datteren sin for Nilska i dag for eksempel - men for noen tiår tilbake var det et nokså vanlig navn på Vestlandet. Min manns farmor - som i dag hadde vært 110 år om hun hadde levd - sa for 15 år siden at vi aldri måtte kalle sønnen vår for hverken Tobias eller Aleksander (som vi vurderte), dèt var det nemlig bare gamle menn som het! Altså, det var navn som hun husket på gamle menn fra da hun var liten. Sirkel ja... Det er utrolig slitsomt å lese kursiv, så jeg hopper alltid over innleggene dine. Kanskje du kunne droppe å "pønte" 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 17. juli 2013 #1292 Del Skrevet 17. juli 2013 Åsulv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1293 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg hadde en vikar lærer en gang som her Berte. Kvinnelig vikar. Og hun åpnet med å gjøre narr av eget navn. På en så klein måte at all respekt var ute av vinduet i løpet av 2 min. Kåre er ett greit navn på menn, men på en baby her det ganske uaktuelt for min del. En nyfødt i slekta holdt på å få navnet Lauritz. Kjenner at jeg er glad på ungens vegne at det ikke ble det.... Lauritz er jo pent da!Anonymous poster hash: 2ea4e...2ab 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1294 Del Skrevet 18. juli 2013 Åsmund + Ragnhild. Liker ikke hvordan de låter. Verste jeg vet. Anonymous poster hash: e9998...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1295 Del Skrevet 18. juli 2013 Brielle hørte jeg en jente som ble døpt her om dagen. Hva sier dere til det? Syns veldig synd på henne hvis hun må bruke briller;-) Anonymous poster hash: b7d5d...a48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilma2000 Skrevet 18. juli 2013 #1296 Del Skrevet 18. juli 2013 Nabobarna er et søskenpar som heter Matheo Maximillian og Mathilde Miliane.... Fyfader så harry!!!! Videre syntes jeg navn med R i ikke er så fint. De verste er Rannveig, Roger, Ragnar, Frank, Frode, Gro og andre "urnorske" navn. Blir litt provosert av folk som mener alle må ha "norske" navn. Det er vel rom for litt kreativitet da folkens??? Men altså, ikke misforstå meg: jeg hater de nye sukkersøte navnene som bikker over til harry. Crisander Tristan Nathaniel Hansen liksom.... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1297 Del Skrevet 18. juli 2013 Vet om en liten babygutt som heter Sofus... Anonymous poster hash: a244b...c4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #1298 Del Skrevet 19. juli 2013 Dorina.......... Anonymous poster hash: d673c...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 20. juli 2013 #1299 Del Skrevet 20. juli 2013 Tiana! Han det Danièl-kokken skulle visst kalle datteren sin for det... *grøss* En b-kjendis sin datter som heter Tiana. Det er oppskrift på glamourmodell og feilet sangkarriere, det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. juli 2013 #1300 Del Skrevet 20. juli 2013 Jeg syns Matheo og Theo er forferdelige navn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå