AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #1021 Del Skrevet 27. mars 2011 Asle På min østlandsdialekt uttales det aschle - ikke pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 27. mars 2011 #1022 Del Skrevet 27. mars 2011 Brage.. Da knyter det seg litt hos meg altså.. Eller Sofus! Brage syns jeg er et av de flotteste navnene i norrøn mytologi.- Man blir automatisk litt rettere i ryggen når man sier det. Sofus er vel mer et kattenavn. Siden dette var "liker ikke", så må jeg legge til at nesten alle slike typiske motenavn gir meg frysninger. Med Liam Aleksander på topp, dessverre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 27. mars 2011 #1023 Del Skrevet 27. mars 2011 William Aleksander Oliver Matheo Martin Leander Noen av navnene er fine eller helt ok- men SAMMEN?? BLir for mye av det gode for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 27. mars 2011 #1024 Del Skrevet 27. mars 2011 Her om dagen var jeg i den lokale, lille butikken samtidig som en mor med hennes sønn på 2-3 år. Gutten var tydeligvis en liten villstyring, for moren gikk hele tiden rundt og ropte "Chrisaaander!" med en fryktelig skjærende pipestemme. Ikke spesielt heldig med det navnevalget der, spør du meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. mars 2011 #1025 Del Skrevet 27. mars 2011 De mest klissete jentenavnene jeg kommer på er Cassandra, Melissa, Lise-Lotta, Isabella....osv. Tenker dukkenavn jeg da, og at det ikke passer på voksne/eldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FangeLiv Skrevet 27. mars 2011 #1026 Del Skrevet 27. mars 2011 Asle På min østlandsdialekt uttales det aschle - ikke pent. Huff, ja. På min dialekt betyr aschle rumpehull. Blir veldig rart å stå og rope det etter en søt 3-åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. mars 2011 #1027 Del Skrevet 27. mars 2011 Huff, ja. På min dialekt betyr aschle rumpehull. Blir veldig rart å stå og rope det etter en søt 3-åring. Jeg vet ikke hvor du er fra, men jeg er også østlending og uttaler Asle som det skrives. Det er noe som heter "arsle", det kommer fra svensk og er i samme klasse som de mer vulgære ordene på kroppsdeler nedenfor navlen og betyr rumpe, bakende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 27. mars 2011 #1028 Del Skrevet 27. mars 2011 Fant en blogg i går om ei 16-17 år gammel jente som var gravid, og ikke visste om det var kjæresten eller en annen som var faren. Passet perfekt inn i bildet med trampstamp i korsryggen, ihjelbleket hår med extensions, og full pakke. Hva skulle datteren hete? Jo, LEAH CHANELLE!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 27. mars 2011 #1029 Del Skrevet 27. mars 2011 Leste nettopp et ukeblad med en interiørreportasje hvor datteren i huset het Persille... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #1030 Del Skrevet 27. mars 2011 Enig, jeg har problemer med Thea og Mona Anette Silje Adine Elvira Solveig TRUDE OG TURI! syns sånne standard vanlig "grå-vegg" navn er så stusselig Har ikke tenkt så mye over guttenavn jeg ikke liker, men syns ikke Espen og Truls er noe særlig. Dette var sikkert navn som var populære det året de ble født. Det navnet du har, eller det du gir dine barn vil antagelig være helt harry for generasjonen etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. mars 2011 #1031 Del Skrevet 27. mars 2011 Eg veit faktisk om ei jente som heiter Sofus. Trudde det var eit gutenamn (helst kattenamn då ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 27. mars 2011 #1032 Del Skrevet 27. mars 2011 Leste nettopp et ukeblad med en interiørreportasje hvor datteren i huset het Persille... Muligens en uheldig trykkfeil? Kanskje hun heter Pernille 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 27. mars 2011 #1033 Del Skrevet 27. mars 2011 Da jeg jobbet med å stappe reklame i postkasser som 14-åring, kom jeg over en postkasse der den ene sønnen i huset het Robin Kristoffer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 27. mars 2011 #1034 Del Skrevet 27. mars 2011 Muligens en uheldig trykkfeil? Kanskje hun heter Pernille Det trodde jeg også, men hun var omtalt som Persille flere stder i teksten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. mars 2011 #1035 Del Skrevet 27. mars 2011 Det trodde jeg også, men hun var omtalt som Persille flere stder i teksten... Foreldra var sikkert glade i krydderurter, og har nok allereie lillebror Timian på veg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 27. mars 2011 #1036 Del Skrevet 27. mars 2011 Og muligens lillesøster Rosmarin?;-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. mars 2011 #1037 Del Skrevet 27. mars 2011 Da jeg jobbet med å stappe reklame i postkasser som 14-åring, kom jeg over en postkasse der den ene sønnen i huset het Robin Kristoffer... Jeg vet om én som heter Kristoffer Robin, og jeg leste om en annen her i fyllket som også heter det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. mars 2011 #1038 Del Skrevet 27. mars 2011 Og kva med Oregano? Basilikum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 27. mars 2011 #1039 Del Skrevet 27. mars 2011 Og kva med Oregano? Basilikum? De er vel tvillinger, såvidt jeg vet! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 27. mars 2011 #1040 Del Skrevet 27. mars 2011 Da jeg jobbet med å stappe reklame i postkasser som 14-åring, kom jeg over en postkasse der den ene sønnen i huset het Robin Kristoffer... Kanskje foreldrene var skikkelig fans av Ole Brumm, og fant ut at de ville ha en liten Kristoffer Robin, men så ville de være lure og bytte om på navnene, så ikke alle skulle skjønne at det var hentet fra Ole Brumm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå