LukaFrost Skrevet 13. februar 2011 #501 Del Skrevet 13. februar 2011 Noe je gikke skjønenr der de som skriver Roar med H: Hroar. Hva er vitsen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #502 Del Skrevet 13. februar 2011 Noe je gikke skjønenr der de som skriver Roar med H: Hroar. Hva er vitsen? det kan minne om det norrøne navnet Hróarr, kan være en slags sammensmelting av moderne form (roar) og gammel form. http://www.behindthename.com/name/hro10arr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Despicable Me Skrevet 13. februar 2011 #503 Del Skrevet 13. februar 2011 Om man har en dårlig dag er det bare å ta seg en liten tur inn her, for man ikke la være å le som man griner av det som skrives her Er enda overrasket over at mitt navn ikke et nevt en eneste gang i løpet av ALLE disse sidene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim Q Skrevet 13. februar 2011 #504 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Haha, må bare bidra med dagens navneforslag, nemlig dobbeltnavnet Kristian Sander!! (Min manns innspil i navne-debatten) Sitter også og tygger på om jeg liker guttenavnet Olay eller ikke... Tror jeg liker det litt, men tror også at jeg ikke kunne valgt det til eget barn. Står litt nakent aleine, men ikke akkurat lett å skulle finne noe som passer til det, heller! Noen synspunkter på det navnet? Endret 13. februar 2011 av Kim Q Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 13. februar 2011 #505 Del Skrevet 13. februar 2011 Haha, må bare bidra med dagens navneforslag, nemlig dobbeltnavnet Kristian Sander!! (Min manns innspil i navne-debatten) Sitter også og tygger på om jeg liker guttenavnet Olay eller ikke... Tror jeg liker det litt, men tror også at jeg ikke kunne valgt det til eget barn. Står litt nakent aleine, men ikke akkurat lett å skulle finne noe som passer til det, heller! Noen synspunkter på det navnet? Kristoffer Olay? Men jeg ville skrevet det Olai, jeg da. Olay minner for mye hudpleieserien: her. Som første fornavn er det ikke noe jeg kommer på som kan brukes med Olay, det er mer et andre fornavn... Eventuelt Olai André, siden André er et veldig mye brukt andre fornavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. februar 2011 #506 Del Skrevet 13. februar 2011 Haha, må bare bidra med dagens navneforslag, nemlig dobbeltnavnet Kristian Sander!! (Min manns innspil i navne-debatten) Sitter også og tygger på om jeg liker guttenavnet Olay eller ikke... Tror jeg liker det litt, men tror også at jeg ikke kunne valgt det til eget barn. Står litt nakent aleine, men ikke akkurat lett å skulle finne noe som passer til det, heller! Noen synspunkter på det navnet? Oil of Olay er det første som faller meg inn, altså en hudpleieserie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 13. februar 2011 #507 Del Skrevet 13. februar 2011 Oil of Olay er det første som faller meg inn, altså en hudpleieserie. Og da får man det norske navnet Olav Olay. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 13. februar 2011 #508 Del Skrevet 13. februar 2011 Det vanlige er vel å skrive "Olai" Det synes jeg er et pent navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Despicable Me Skrevet 13. februar 2011 #509 Del Skrevet 13. februar 2011 Liker ikke når man gir barna sånne navn: Arne Arnesen Aleksander Aleksandersen Morten Mortensen Daniel Danielsen Også fant jeg faktisk dette navnet, hvor lite gjennomtenkt er ikke det? Giske Giske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teatimee Skrevet 13. februar 2011 #510 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Er ganske enige i mange her, selv om det er mange navn som er nevnt som jeg syns er fine. Utenlandske navn som blir uttalt på norsk er fælt, som f.eks "steve"(rett frem). Typiske sunnmørske navn er fæle. Er derifra selv, så har endel eksempel hjemmenifra... Overdådige navn og rare sammensetninger blir for mye. Selv har jeg kun sett navnet mitt en gang på denne tråden, wooho:D Liker navnet mitt, men vet at det er litt forskjellige ting som folk forbinder det med, ja.. (Og heller ikke sett navnet som jeg planlegger til en evt datter i fremtiden:) ). Likte tråden. Men folk som "spyr" av navn?! Virkelig? Herlighet..... Endret 13. februar 2011 av teatimee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 13. februar 2011 #511 Del Skrevet 13. februar 2011 Liker ikke når man gir barna sånne navn: Arne Arnesen Aleksander Aleksandersen Morten Mortensen Daniel Danielsen Også fant jeg faktisk dette navnet, hvor lite gjennomtenkt er ikke det? Giske Giske Hehe! Dette er jeg helt enig i, ingen av navnene er stygge i seg selv, men de vitner om utrolig dårlig fantasi! Moro med det Giske-navnet, siden Giske også er ei øy i Møre og Romsdal og der et svært vanlig etternavn, men INGEN som har det som fornavn. Kjemperart at det blir brukt som fornavn for meg siden jeg har sånne assosiasjoner til navnet Nei, Giske er et etternavn! (Og det uttales forøvrig jiske, ikke Giske ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #512 Del Skrevet 13. februar 2011 Mitt navn er nevnt én gang. Det får jeg tåle! Jeg vet om en som heter Rolf-Bjarne. Ikke veldig fint. Ellers så synes jeg at disse er ufattelig stygge navn -Kim -Remi -Ronny -Ruth!! Og mange mange fler 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 13. februar 2011 #513 Del Skrevet 13. februar 2011 Aksel og Elida.... hmm jo jeg tror jeg likte de navnene... jepp det gjorde jeg:D Æ å! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 13. februar 2011 #514 Del Skrevet 13. februar 2011 Chris, Axel (når noen uttaler det med "skj"-lyd, grøsser jeg enda mer!), Mener du at noen uttaler disse navnene Skjris og Aksjel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elizia Skrevet 13. februar 2011 #515 Del Skrevet 13. februar 2011 Ikke så fan av Leander, Njård, Gaute, Geir, Torfinn,Storm, Aslak, Torgeir, Vebjørn, Maximilian (grøss), Vidar, Gunnar, Ståle, Kim, Knut, Remi, Egil, Kyrre, Harald, Kasper, Jesper. Av jentenavn liker jeg ikke Ruth, Oddfrid, Peggy, Aslaug, Annlaug,Gunnlaug, Olava, Emilie, Susanne, Stella, Leah Isadora og andre sukkersøte dobbeltnavn. Heldigvis så er smaken forskjellig. Vært utrolig kjedelig om alle hadde likt de samme navna. Jeg liker at endel gamle navn kommer tilbake, tenker da på Oline, Eline, Lina, Ovidia, Helmer, Isak.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #516 Del Skrevet 13. februar 2011 Mener du at noen uttaler disse navnene Skjris og Aksjel? Aksjel har jeg hørt. Tror ikke hun mente at Chris uttales med den lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 13. februar 2011 #517 Del Skrevet 13. februar 2011 Er ganske enige i mange her, selv om det er mange navn som er nevnt som jeg syns er fine. Utenlandske navn som blir uttalt på norsk er fælt, som f.eks "steve"(rett frem). Typiske sunnmørske navn er fæle. Er derifra selv, så har endel eksempel hjemmenifra... Overdådige navn og rare sammensetninger blir for mye. Selv har jeg kun sett navnet mitt en gang på denne tråden, wooho:D Liker navnet mitt, men vet at det er litt forskjellige ting som folk forbinder det med, ja.. (Og heller ikke sett navnet som jeg planlegger til en evt datter i fremtiden:) ). Likte tråden. Men folk som "spyr" av navn?! Virkelig? Herlighet..... Er ikke så mye bedre å uttale "Steve" på den engelske måten: "Stiv". "Jack" blir forresten veldig teit når man uttaler det på den norske måten: "Jakk". Men jeg er enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 13. februar 2011 #518 Del Skrevet 13. februar 2011 Synes folk er litt kunnskapsløse om uttale her. Man kan ikke bare selv BESTEMME hvordan en navnekombinasjon uttales! Joachin = Joa-tsjinn. Det finnes et engelsk ord allerede som er "chin". Det er ingenting i norske uttaleregler som tilsier at ch her skal uttales k. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #519 Del Skrevet 13. februar 2011 Hvis man skal høre på dere er det jo omtrent ikke navn igjen :gjeiper: Liker ikke såkalte påfunne navn som Chrisander og lignende, eller Xander, det høres bare rart og heimesnekra ut. (Kommer forøvrig fra Sunnmøre og kan bekrefte at det finnes noen veldig merkelige sammensetninger av navn her oppe! Kåre-Johan, Arne Per, Ole Per, Anne Kari osv...) Anne Kari er da en veldig vanlig og ordinær kombinasjon? Skjønner ikke at det kan komme med på noen liste over veldig merkelige sammensetninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 13. februar 2011 #520 Del Skrevet 13. februar 2011 Eneste navnet jeg virkelig ikke liker, eller, det er ikke selve navnet, men måten mange utaler det. Rooooobin. På norsk skal det sies som Råbin. Ikke Rooobin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå