Gå til innhold

Mindre pene navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Navn jeg virkelig aldri kunne vurdert for mine barn:

Kate (uttalt Ket)

Brage

Birk

Tor

Odin

Eir

Ask

Loke

Leander

Kornelius

Konrad

Cecilie

Annabell

Rakel

Turid

Michelle

Jentenavn som begynner på Aud-, slutter på -dis, -laug osv.

Dorthe, Birthe, Bitten

Nana og Nini

Allan (grusomt!)

Det er egentlig litt synd at navn som Lukas, Tobias, Vilde og resten av topplista er så populære og tildels oppbrukt. Jeg hadde nemlig sett meg ut flere av dem for mange år siden, og nå er de ikke lenger aktuelle for meg siden "alle" heter det...

Jeg liker litt "trauste" navn som Ingrid, Ragnhild, Halvor og Amund. Samt Sofia, Helga, Birgitte og Agnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikka navnet Ea. Selv heter jeg Eva, og da jeg var baby klarte jeg ikke å uttale navnet mitt riktig og sa Ea om meg selv. Blir veldig rart å høre unger som faktisk heter det da.

Har samme følelsene for navnet Veslemøy. Jeg er yngstejenta i familien, og faren min pleier å kalle meg Veslemøy som kosenavn. Så traff jeg ei voksen dame som het Veslemøy, og trodde hun tulla. Folk kan da ikke hete det ;)<br /><br /> Anonym poster: eba8384af8d52629f184000e7bc07835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jålete" guttenavn jeg misliker:

Leander (nok nå!!!!!)

Nathaniel

Lukas (helst med Leander bak)

Mio

Maximilian

Chrisander

Matheo

"Ujålete" guttenavn jeg misliker

Johnny

Ronny

Rainer

Reidar

Roger

Frank

Arne

"Jålete" jentenavn jeg misliker

LINNEA !"#¤%&/()=?

Luna

Isabella

Celine/Celina

Linnea

Linnea

Linnea

Leah

"Ujålete" jentenavn jeg misliker

Trude

Laila

Gudny

Gudrun

Bjørg

Rannvei

Gerd

Ester

Gøril

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten så bruker man navnet "Sjur" som et kallenavn på det kvinnelige kjønnsorgan i enkelte deler av norge.

"Vask sjura!" huffee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Sigrun(d) eller alle navn som slutter på -dis som Hjørdis, Herdis, Vigdis.

Er heller ikke fan av så mange c og h er i navn som Christine... hvorfor ikke bruke Kristine??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes dere om Marlene? Liker det på en måte men på en annen side ikke.. Men jeg hater sånne norske navn som kunne passa til gamle damer haha.. :P og menn forsåvidt! Også sånne engelske trashy navn som skal bruker i usa og ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marlene uttaler jeg Malene. Pent nok det.:)

Kjenner jeg blir litt fornærma nå som Matheo tydeligvis har blitt et jålete motenavn som ingen liker. :(

Da jeg kalte sønnen min det for 6 år siden hadde ingen hørt om det. Pr.dd er det også bare 500 som heter det i Norge, så det er liksom ikke sååå voldsomt oppbrukt heller da!?? *snurt*

Jeg har egentlig ingen navn jeg misliker så voldsomt. Jeg bryr meg mest om hvordan navnene klinger og danser på tunga, ikke hva slags betydning de har eller om de er poppis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva namna tyder, synest eg er litt viktig - det synest eg alle burde tenkje på. Dei fleste namn tyder ikkje noko veldig spesielt, men eg synest det er greitt å veta på førehand. Enkelte namn tyder jo "stygg", det er kanskje ikkje så hyggeleg. Ei heller "gåve frå Gud" viss foreldra er ateistar, eller norrøne gudenamn viss foreldra er kristne.

er "Munnveig" eit namn? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg dør litt innvendig av disse navnene!:)

Men det går verst utover gutta fortiden:

Liam

Leander

Elias

Chrisander

Leo

Leon

Lukas

Noah

Nathaniel

Elmilian

Julian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å rote meg inn på Lanoungen og ble sittende og måpe over enkelte av navnene der. Her er noen navn jeg synes er fæle:

Luchas (hva skjedde med Lukas? Skal det uttales med k-lyd eller ch-lyd?)

Casper-Benny (mystisk kombinasjon)

Sondre Ronny (tungt på tunga)

Leon Theoder (hvorfor ikke Teodor?)

Ludwik (hvorfor ikke Ludvig/Ludvik?)

Sonic Nicolay (Sonic the hedgehod)

Charisma (igjen, uttales det med k- eller ch-lyd?)

Krisander (bare stygt, hvorfor ikke Kristian eller Aleksander?)

Simon Altander ("skal vi sette oss på altanen, der?")

Thea-Elektra (sees på Unge møder om femten år, som mamma til Tanya-Triana)

De sier "navnet skjemmer ingen", men jeg synes kanskje det er noen mammaer og pappaer her som burde skjemmes.

Det var litt av ei smørbrødliste... Huff. Ofte er det kombinasjonane som "gjer det". Eg synest mange bør vera meir forsiktige med diverse tunge dobbeltnamn, det vert fort for mykje av det gode. For ikkje å snakke om "kreative" omskrivingar av namn, som gjerne potensielt endrar uttalen, tydelegvis utan at foreldra er klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikkje å snakke om "kreative" omskrivingar av namn, som gjerne potensielt endrar uttalen, tydelegvis utan at foreldra er klar over det.

Chriztopher :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker best e- endelser på jente navn fremfor når de slutter på a.

Som Kristine fremfor Kristina, Tine fremfor Tina osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst pene navnene jeg vet om er navn som Karoline/Caroline, Kristoffer/Christopher/Christoffer, Thomas e.l.

Går det an å ha så lite fantasi? Tenker bare at foreldrene da plukker det aller første og vanligste navnet som faller i hodet på dem.

Personlig mener jeg navn skal være noe som kjennetegner akkurat den personen, så blir for meg altfor dumt å velge veldig vanlige navn, så en må kalle barne Karoline A, Karoline B osv.

Kanskje en ide å finne ut av hva som faktisk er trend for tiden. :rolleyes:

Ellers noen andre navn jeg ikke forstår at foreldre får til å kalle barna sine:

Guttorm.

Rasmus.

Rigmor.

Tulla.

Dick.

Gaylord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huffameg for noen stygge navn. Jeg takler ikke slike norske/tradisjonelle navn *Grøsse*.

Brage og er utrolig stygt! Liker bedre utradisjonelle navn som Linnea, Elias osv.

Linnea syns jeg er et forferdelig navn, samme med gabrielle, hermine, michelle, etc.

Jeg er ikke enormt glad i tradisjonelle norske navn som Tor, Åge, Kåre, Kari, men slike wannabe navn som det linnea f.eks er, syns jeg er hakket verre.

Anonym poster: 7d1572e34ae2c18e90288cab7e75c91d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, nå ble jeg nesten litt fornærmet her! Både min kjære og min baby har fått navnet sitt hengt ut, syns dem har flotte navn, jeg.. *riste oppgitt hode*

Heldigvis har ikke mitt eget dukket opp enda da, i det minste.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Eg har høyrt/sett "Charoline" (Sjaroline?) og Caspher (Kasfer?)...

Chanett er i samme gata, fortsett fra at det uttales med sj-lyd. Men det skriver jo Jeanette!

Anonym poster: a69619188b33fc429e12f5428f7fee93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...