Gå til innhold

Hvordan unngå at en utrolig bra fyr bare blir rebound?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble singel etter et fire 1/2 år langt forhold for ca. 1 mnd siden!

Nå har det seg sånn at jeg nylig har møtt en utrolig bra fyr, skikkelig kjærestemateriale!

Men jeg er absolutt ikke interessert i noe forhold på en stund! Vi har vært på noen dater og snakker mye sammen. Er det dårlig gjort og date/hooke up med andre samtidig? Ikke at jeg har noe ummidelbart behov for det, men vil liksom ha muligheten..

Burde jeg gå sakte frem? si til han at jeg ikke er klar for å binde meg ennå? Flørte med andre?

Noen tips? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble singel etter et fire 1/2 år langt forhold for ca. 1 mnd siden!

Nå har det seg sånn at jeg nylig har møtt en utrolig bra fyr, skikkelig kjærestemateriale!

Men jeg er absolutt ikke interessert i noe forhold på en stund! Vi har vært på noen dater og snakker mye sammen. Er det dårlig gjort og date/hooke up med andre samtidig? Ikke at jeg har noe ummidelbart behov for det, men vil liksom ha muligheten..

Burde jeg gå sakte frem? si til han at jeg ikke er klar for å binde meg ennå? Flørte med andre?

Noen tips? =)

Det høres ut som om det er en kvalitetsgutt, som du liker fordi han er bra, men som ikke får hormonene dine til å svinge skikkelig.

Si det som det er til han.

6 måneder er kort tid, så du trenger trolig ikke så veldig lang "karantene" før du begynner å date seriøst, men du må lytte til kroppen din. Sannsynligvis bør du riste av deg 90% av kjærlighetssorgen før du kan si at du er stabil, og i stand til å date/ tenke/ føle klart.

Hvis du har lyst til å leke med gutten, og er tydelig på hvordan du har det det, så vil han ikke synes vondt om deg dersom dere ikke fortsetter sammen, men hvis du misbruker og dumper han samtidig med at du kjører paralellslalom med de andre gutta, så blir det helt feil.

Jeg råder deg til å drive med en om gangen. Det er greit å framstå som littegrann seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her:

Sorry meg, men det svaret ditt var litt rart! Det er 1 mnd, siden jeg ble singel ikke 6.

Og jo, han får hormonene til å "svinge"! Han tenner meg helt sinnsykt, samtidig som han er smart, søt, snill osv. Hense: utrolig bra fyr!

Og kjærlighetssorg har jeg absolutt ikke! Jeg og eksen hadde et temmelig dårlig forhold, vi var mer venner enn kjærester det siste året så overgangen fra kjærester til ekser gikk ganske så smuuud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er så perfekt. Hvorfor trenger du flørte med andre da?

Im just curious..

Og her kommer dagens metafor:

Om jeg var gullgraver og hadde funnet en stein av gull, så ville ikke jeg satt den til side for å røre rundt etter mer søle (og risikere at gullklumpen min ble stjelt mens jeg rota i søla). Cash inn på gullet først, finn ut hva den er verdt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er så perfekt. Hvorfor trenger du flørte med andre da?

Im just curious..

Og her kommer dagens metafor:

Om jeg var gullgraver og hadde funnet en stein av gull, så ville ikke jeg satt den til side for å røre rundt etter mer søle (og risikere at gullklumpen min ble stjelt mens jeg rota i søla). Cash inn på gullet først, finn ut hva den er verdt :P

Hehe! jo ja, jeg har jo ikke noe behov for det som sagt. Men vil jo ha muligheten :P Men eksen virka jo og awesome i starten (!) Er litt redd for å hoppe rett inn i nytt forhold og få panikk og såre han senere.. Og takk for bra metafor..haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sagt Ziegel.

TS vet du hva han vil da? Forundrer meg stadig over jenter som lufter det ene og det andre her på KG når man i bunn og grunn bør diskutere det med den det gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok å få ting i perspektiv før du hopper inn i noe nytt ja.

Men jeg syntes du skal si veldig godt i fra at du ikke er ute etter noe seriøst, og at du vil evnt. prøve ut med forskjelige. (Nå vet ikke jeg hvor seriøse dere alt er) men jeg hadde satt pris på å vite hvordan ting "sto" liskom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sagt Ziegel.

TS vet du hva han vil da? Forundrer meg stadig over jenter som lufter det ene og det andre her på KG når man i bunn og grunn bør diskutere det med den det gjelder...

Er ikke lufting av personlige problemer poenget med KG da? :P Jeg vil bare ha andres syn på saken, erfaringer etc!

Jeg vet ikke hva han vil, men han liker meg hvertfall =) vi er ikke helt på stadiet at en samtale om freeemtiden føles naturlig ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke sette mennesker på vent. Eller, man BØR ikke gjøre det.. Det er veldig slemt i så fall. Been there! Hvis du vil framstå som en bra person sier du fra at du enten:

ikke vil møtes mer (jeg er ikke interressert i et forhold nå og vil date så mange som jeg vil til en hver tid, du er for bra for dette spillet),

eller: har lyst til å bli bedre kjent med deg for å se om vi faktisk MÅ fortsette eller kan avslutte.

Er du så sikker på at han er klar for et forhold med deg da? Han er muligens like usikker på deg og kan komme til å dumpe deg i stede. Ingen går inn i et datingforhold med garantier.

Om du fortsatt vil treffe andre er han nok ikke så interressant som du vil ha det til. Vær snill med han å la han gå i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her:

Sorry meg, men det svaret ditt var litt rart! Det er 1 mnd, siden jeg ble singel ikke 6.

Og jo, han får hormonene til å "svinge"! Han tenner meg helt sinnsykt, samtidig som han er smart, søt, snill osv. Hense: utrolig bra fyr!

Og kjærlighetssorg har jeg absolutt ikke! Jeg og eksen hadde et temmelig dårlig forhold, vi var mer venner enn kjærester det siste året så overgangen fra kjærester til ekser gikk ganske så smuuud!

Jeg mistet 4-tallet i fire og et halvt år, og tenkte at du hadde vært sammen med x i 6 måneder, derfor ble tull fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundrer meg stadig over jenter som lufter det ene og det andre her på KG når man i bunn og grunn bør diskutere det med den det gjelder...

Ååh?

KG er jo til nettopp for at folk skal kunne få drøfte sine små og store spørsmål med andre enn dem det gjelder!

Har du ikke hørt om å drøfte før man avgjør, eller å drøfte for å klarne opp litt for seg selv, du?

Du verden....forundrer meg stadig over slike som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...