Auri Skrevet 17. februar 2011 #201 Skrevet 17. februar 2011 Det blir litt som å jobbe som snekker, også kommer sjefen din og sier "den planken den er litt skeiv", og så løpe hylgrinende ut av rommet Du har utseendet ditt som yrke. Da er det utseendet ditt du får kommentarer på. 2
Gjest Anjelika Skrevet 17. februar 2011 #202 Skrevet 17. februar 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor de har tatt med ei som åpenbart er for stor til å bli modell bare for å påpeke at hun åpenbart er for stor til å bli modell. Hva med å luke ut de som ikke passer inn i prøvekolleksjonene på audition? 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #203 Skrevet 17. februar 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor de har tatt med ei som åpenbart er for stor til å bli modell bare for å påpeke at hun åpenbart er for stor til å bli modell. Hva med å luke ut de som ikke passer inn i prøvekolleksjonene på audition? Akkurat, de lager denne situasjonen bare for å lage TV. Synes uansett ikke top model har noe med den virkelige modellverdenen å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #204 Skrevet 17. februar 2011 Det blir litt som å jobbe som snekker, også kommer sjefen din og sier "den planken den er litt skeiv", og så løpe hylgrinende ut av rommet Du har utseendet ditt som yrke. Da er det utseendet ditt du får kommentarer på.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #205 Skrevet 17. februar 2011 Jeg synes ikke at sammenlikning med en feil man gjør som snekker er riktig. Greit at utseende er det modeller lever av men det må vel helt klart være vanskeligere å få kritikk for utseende sitt enn noe praktisk man har utført. Når det gjelder det at de tar med en eller flere som egentlig ikke har de ønskede målene så er ikke det noe som bare norske Top model gjør. Jeg har sett massevis av disse programmene fra diverse land og alle gjør det. Det må antakeligvis være fordi de mener det har en underholdningsverdi. Jeg synes det er veldig dårlig gjort mot de jentene som, på en måte, blir "ofret" for å få høyere seertall. "Lillemor" 1
Larsern Skrevet 18. februar 2011 #206 Skrevet 18. februar 2011 Jeg synes ikke at sammenlikning med en feil man gjør som snekker er riktig. Greit at utseende er det modeller lever av men det må vel helt klart være vanskeligere å få kritikk for utseende sitt enn noe praktisk man har utført. Når det gjelder det at de tar med en eller flere som egentlig ikke har de ønskede målene så er ikke det noe som bare norske Top model gjør. Jeg har sett massevis av disse programmene fra diverse land og alle gjør det. Det må antakeligvis være fordi de mener det har en underholdningsverdi. Jeg synes det er veldig dårlig gjort mot de jentene som, på en måte, blir "ofret" for å få høyere seertall. "Lillemor" Greit nok, kritikk på utseendet er kanskje litt mer personlig enn kritikk på snekkerjobben, men når man er modell så er det utseendet man bedømmes etter og kritiseres på. Bransjen er fra før idiotisk etter min mening, men dersom de ikke takler tilbakemeldinger uansett yrke så må man finne seg noe annet å gjøre. Når noen reagerer slik så tror jeg automatisk at det er snakk om mennesker som har levd for godt og alltid blitt strøket med hårene opp gjennom livet, kanskje på grunn av et litt over gjennomsnittlig pent utseende, og som aldri har lært seg å må stå til ansvar eller ta kritikk. Typisk for vår generasjon? 1
2ne2 Skrevet 18. februar 2011 #207 Skrevet 18. februar 2011 Huff.. Nok en dårlig serie som gjør meg flau, men som jeg alikevel sitter klistret til skjermen for å få med meg... 1
Bernina Skrevet 18. februar 2011 #208 Skrevet 18. februar 2011 Greit nok, kritikk på utseendet er kanskje litt mer personlig enn kritikk på snekkerjobben, men når man er modell så er det utseendet man bedømmes etter og kritiseres på. Bransjen er fra før idiotisk etter min mening, men dersom de ikke takler tilbakemeldinger uansett yrke så må man finne seg noe annet å gjøre. Når noen reagerer slik så tror jeg automatisk at det er snakk om mennesker som har levd for godt og alltid blitt strøket med hårene opp gjennom livet, kanskje på grunn av et litt over gjennomsnittlig pent utseende, og som aldri har lært seg å må stå til ansvar eller ta kritikk. Typisk for vår generasjon? Det er litt sånn som Idol - alle disse jentene som prøver å synge som Christina Aguilera og som har fått høre av moren sin og alle venninner at "du synger sååååå fiiiiiint". Også blir de sååååå skuffa når de får høre av dommerene at de kanskje ikke synger sååååå fiiiiint allikevel.... Griner gjør de der også. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #209 Skrevet 20. februar 2011 Hvis jeg hadde vært hun jenta, ville jeg ikke begynt å grine om noen kalte meg lubben. Jeg hadde jo visst at jeg aldeles ikke var lubben, men at kroppen min er bra, bare ikke helt passende til akkurat den "jobben" det denne gangen dreide seg om.
sophiaM Skrevet 20. februar 2011 #210 Skrevet 20. februar 2011 Hvis jeg hadde vært hun jenta, ville jeg ikke begynt å grine om noen kalte meg lubben. Jeg hadde jo visst at jeg aldeles ikke var lubben, men at kroppen min er bra, bare ikke helt passende til akkurat den "jobben" det denne gangen dreide seg om. Men hvorfor skulle absolutt tv3 ha henne med i et modellprogram hvis de mente at kroppen hennes ikke passer til yrket? Det er jo akkurat det samme som å tilkalle en lastebilsjåfør til et jobbintervju innenfor legeyrket eller whatever. 1
Bernina Skrevet 21. februar 2011 #211 Skrevet 21. februar 2011 Men hvorfor skulle absolutt tv3 ha henne med i et modellprogram hvis de mente at kroppen hennes ikke passer til yrket? Det er jo akkurat det samme som å tilkalle en lastebilsjåfør til et jobbintervju innenfor legeyrket eller whatever. Hun kan jo fint bli en norsk top model fordet om hun er bittelitt større i størrelsen enn de andre jentene? Selv om Christer Falck (som gjestedommer i en episode) kaller henne "FHM chubby" så betyr jo ikke det at hun ikke kan gå videre i programmet og at hun ikke kan ta bra bilder.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #212 Skrevet 21. februar 2011 Hun kan jo fint bli en norsk top model fordet om hun er bittelitt større i størrelsen enn de andre jentene? Selv om Christer Falck (som gjestedommer i en episode) kaller henne "FHM chubby" så betyr jo ikke det at hun ikke kan gå videre i programmet og at hun ikke kan ta bra bilder. Det var jo ikke bare Christer Falck som kalte henne chubby. Han fotografen nevnte også det. Så det virker som de bare har henne med for å ha en hakkekylling.. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #213 Skrevet 21. februar 2011 Jamen hun er jo en størrelse eller to større enn de andre jentene. Det er jo fakta! Hun vet sikkert det selv også og har meldt seg på!! Og da må hun tåle å høre det om hun skal ha noe i dette yrket å gjøre. Det går litt på hvordan man tar deg også. Hvis hun retter seg i ryggen og viser at hun er stolt av kroppen sin så kan det gå kjempebra for da viser hun at hun har guts. I modell bransjen vil man alltid få kritikk for noe. Det nytter ikke å sippe og grine. 1
Lisemarie Skrevet 21. februar 2011 #214 Skrevet 21. februar 2011 Mener å ha lest en plass at det var en fotoshoot for en strømpebuksereklame, og at Christer Falck mente med kommentaren at hun så veldig glamourmodell ut på bildet. Synes det er litt dramaqueen å suse ut og begynne å gråte av kritikk, men.. hadde nok helt sikkert gjort det samme selv, hehe. Selvtilliten er jo ikke alltid helt på topp! Men for all del, chubby synes jeg var å ta litt hardt i.. På ANTM har de jo skikkelige Plus Size modeller.. 1
smalls Skrevet 21. februar 2011 #215 Skrevet 21. februar 2011 (endret) Uansett så burde man ikke løpe ut av rommet hvis man får kritikk man ikke liker. I modellbransjen så kan man ikke gjøre sånt! Det er sikkelig uprofesjonelt. Etter å ha sett 14 sesonger med ANTM, så har jeg aldri sett noen storme ut av rommet hvis de får krtikk de ikke liker. Da hadde de nok blitt sendt hjem med en gang! Det skal være sikkert og vist. Tyra tolererer ikke jenter med bad attitude. Må bare få sagt at jeg er sikkelig skuffa over "forvandlingene"! Det er det gøyeste med hele top model og nesten alle fikk bare stusset håret litt eller rettet det ut. Mens de med afro fikk det bare klippt vekk. Kunne de virkleig ikke gjort noe annet med håret enn å bare klippe det vekk? Hun Sarah så jo ut som Will Smith i Fresh prince of bel air. Max skuffet over at det ble make over allerede i 1 episode. Endret 21. februar 2011 av smalls 1
Gjest BabyBlue Skrevet 21. februar 2011 #216 Skrevet 21. februar 2011 Dumme jente. I modellverdenen er det ikke negativt å være "plus size", for jeg har sett flere fra ANTM som har klart seg helt fint (Alexandra, og en Whitney?). Å bli sett på som stor i motebransjen er ofte det samme som å ha en helt normal kropp, for de standard modellene er ofte under gjennomsnittet tynne. Hun var forresten mye mindre enn plus size modellene fra ANTM... Hadde hun gått nedover gata hadde hun bare vært en skikkelig heit jente. At hun er litt stor for motebransjen er ikke det samme som feit, noe sladderbladene bør få banket inn i skallen.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #217 Skrevet 21. februar 2011 Lurer på om det vil bli litt drama mellom jentene snart jeg I den Amerikanske er det alltid noen som ikke kommer overrens og krangler. Det er kanskje fordi mange av de som er med har så sterke personligheter og ikke alle er der for å bli venner med de andre. I den Norske er alle så forsiktige og alle er "best friends" liksom.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #218 Skrevet 21. februar 2011 Ååå norsk top model er så innmari amatør...eksepsjonelt dårlige make-overs (flere av de så jo mer edgy ut FØR de ble stylet), for ikke å snakke om programleder/coach og challenges...cheerleading - WTF?! 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #219 Skrevet 21. februar 2011 Ååå norsk top model er så innmari amatør...eksepsjonelt dårlige make-overs (flere av de så jo mer edgy ut FØR de ble stylet), for ikke å snakke om programleder/coach og challenges...cheerleading - WTF?! Enig! Flaut. Skal Marcel ta alle bildene? Vi har vel ikke noen andre fotografer..
Auri Skrevet 21. februar 2011 #220 Skrevet 21. februar 2011 Når kommer episoden på nett, noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå