Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Top model Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere prøvd å google teksten?

Som jeg skrev, så har jeg selvsagt det.

Gjest Nadezhda
Skrevet

Som jeg skrev, så har jeg selvsagt det.

Også så grinete da.

Gjest Raindrops
Skrevet

Også så grinete da.

Det var et veldig Captain Obvious-spørsmål da:p

Gjest Nadezhda
Skrevet

På et forum hvor spørsmålet "er jeg gravid????" er en gjenganger, så må man forvente det verste :nei:

Skrevet

Også så grinete da.

Grinete? Jeg svarte på spørsmålet ditt. Skjønner ikke at du klarer å tilegne meg en sinnstemning på bakgrunn av svaret jeg ga.

Gjest Nadezhda
Skrevet

Når du sier du har googlet sangen er det for meg vanskelig å si om du har googlet "sangen på slutten av top model episode 2" eller om du har skrevet utdrag fra teksten. Jeg forsøkte å være hjelpsom, og fikk et svar på det som jeg oppfattet som tror du jeg er dum eller?. Kanskje jeg tar feil, men det var sånn det ble oppfattet. Sånn, da er jeg ihvertfall ferdig med den saken.

Og nei, jeg finner ikke ut hva sangen heter jeg heller :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Link

- Det er litt sånn «FHM-chubby», sier Robinson-programlederen i episoden når han kommenterer et bilde av Eirin. Hun ble så opprørt at hun bare stormet av scenen.

...

- Jeg holdt pusten litt for ikke å begynne å gråte. Så fikk jeg panikk og ble svimmel og måtte bare komme meg ut, sier Eirin Hagstrøm (18) til Dagbladet.

Hva har egentlig skjedd med norsk ungdom?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det virker som folk tar sånn på vei jeg, både hun jenta det gjelder og diverse personer i avisene. Det er jo ingen som prøver å si noe direkte negativt om jenta, de sier jo at hun ser sunn og frisk ut, men hun er bygd sånn at hun ikke helt egner som vanlig modell, som (dessverre) er (ofte sykelig) tynne og spinkle.

I andre lands Top Model har det vært snakk om at jentene er størrelse (US) 0 eller 2, som tilsvarer størrelse 30 og 32 i norske størrelser. For normale norske jenter er da absolutt størrelse 36 en liten størrelse, men ikke i modellverden. Og siden hun da faktisk prøver å jobbe i modellverden må hun nesten tåle å høre det.

Måte på syting.

• Liker 2
Skrevet

Hadde syntes det var kult å være FHM-chubby jeg....

Det lille klippet vi har sett fra neste episode forteller jo ingenting om settingen det er sagt i egentlig. Kan hende vi forstår uttalelsen når vi får se bilde han kommenterer? Og skal du jobbe som modell må du finne deg i at noen mannfolk sier den type ting. Man vil møte folk som sier ting man ikke liker å høre, den ene dagen er man for tynn, den ene dagen er man for tjukk (alt ettersom hvem man møter og hva de skal bruke deg til). Som modell er man et produkt, en kleshenger og må lære seg å bli tjukkhuda!!

Jenta det er snakk om har kanskje også et utseende som gjør at hun kunne passet som glamourmodell? Det er jo flere i den amerikanske versjonen som har fått beskjed om at de ser litt sånn ut - uten at de begynner å grine av den grunn.

• Liker 1
Skrevet

Å herregud, nå har jeg lidd meg gjennom de første to episodene på rappen... Og jeg må selvfølgelig se resten også :roll: Jeg blir så ekstremt pinlig berørt av hvor DUMME disse jentene virker til tider. Står der som noen måpende nek som ikke har stukket nesa utenfor sin egen dør før... Herregud! På ANTM, selv de jentene som er vokst opp i slummen eller tjukkeste redneckland, oppfører seg mer verdensvant enn det der... Lord.

Men de 3 jeg synes virker relativt oppegående, og best så langt, må være Inga, Thea og Claudia. Søstrene er også ganske interessante på bilder, men hvertfall en av dem oppfører seg som en dum 16-åring til tider... Men ikke spør meg hvem, for jeg greier ikke å se forskjell på dem.

Skrevet

Det lille klippet vi har sett fra neste episode forteller jo ingenting om settingen det er sagt i egentlig. Kan hende vi forstår uttalelsen når vi får se bilde han kommenterer? Og skal du jobbe som modell må du finne deg i at noen mannfolk sier den type ting. Man vil møte folk som sier ting man ikke liker å høre, den ene dagen er man for tynn, den ene dagen er man for tjukk (alt ettersom hvem man møter og hva de skal bruke deg til). Som modell er man et produkt, en kleshenger og må lære seg å bli tjukkhuda!!

Jenta det er snakk om har kanskje også et utseende som gjør at hun kunne passet som glamourmodell? Det er jo flere i den amerikanske versjonen som har fått beskjed om at de ser litt sånn ut - uten at de begynner å grine av den grunn.

Hun ser ihvertfall IKKE ut som en fashionmodell!

• Liker 1
Skrevet

Hvilken fremtid har man, uansett karriere, dersom man bryter sammen og får panikk av å få en mening i ansiktet? Kanskje hun ikke burde vært på tv eller eksponert på annen måte i det hele tatt?

• Liker 2
Skrevet

alt jeg har å si er at jeg heier på Inga!

Skrevet

Hun ser ihvertfall IKKE ut som en fashionmodell!

Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Velger man å jobbe i et yrke hvor utseende spiller en så stor rolle, så får man også tåle at folk kommenterer utseendet. Jeg klarer ikke å se grunnen til å "få panikk" av den grunn :klo:

Det betyr dog ikke at man skal tolerere mobbing, men jeg anser ikke som FHM chubby som mobbing, mer som en sammenligning. Tviler sterkt på at juryen mener at FHM chubby er noe stygt, men at det ikke er high fashion

• Liker 1
Gjest Mynona83
Skrevet

I modellverdenen er klærne i str 32, og når man da er str 36 er man jo "plus size" eller lubben, man er rett og slett 2 str for stor. I den virkelige verden er vel kanskje normalstr på 36/38, og 2 str større enn det 40/42 er jo da også lubben.

Man er nødt til å tåle kritikk på kroppen sin om man skal være modell, akkurat som vi andre er nødt til å tåle kritikk på vårt arbeid dersom vi gjør noe som ikke er optimalt.

Hun sier jo selv i artikkelen i VG at de slet med å finne klær til hun, og det er jo fordi hun er for stor for modellverdenen, ikke for normalverdenen. Jeg synes denne jenta er veldig pen, og hun har en flott slank kropp. Om vi liker at modeller skal være str 32 er jo en annen ting...

• Liker 1
Skrevet

I modellverdenen er klærne i str 32, og når man da er str 36 er man jo "plus size" eller lubben, man er rett og slett 2 str for stor. I den virkelige verden er vel kanskje normalstr på 36/38, og 2 str større enn det 40/42 er jo da også lubben.

Man er nødt til å tåle kritikk på kroppen sin om man skal være modell, akkurat som vi andre er nødt til å tåle kritikk på vårt arbeid dersom vi gjør noe som ikke er optimalt.

Hun sier jo selv i artikkelen i VG at de slet med å finne klær til hun, og det er jo fordi hun er for stor for modellverdenen, ikke for normalverdenen. Jeg synes denne jenta er veldig pen, og hun har en flott slank kropp. Om vi liker at modeller skal være str 32 er jo en annen ting...

Hva er det egentlig med kvinner og mangel på selvinnsikt/selvsikkerhet?

Dersom de er lubne og man påpeker det åpenbare (sikter ikke til hun i Top Model, for hun var ikke spesielt lubben), så kreperer de av panikk. Er ikke dette noe de har lagt merke til selv, hvor er selvinnsikten?

Dersom man sier til en slank jente at hun er lubben, så kreperer hun også, selv om hun antagelig ikke synes hun er lubben. Har man ikke selvsikkerhet nok til å stå i mot slikt?

• Liker 1
Gjest Mynona83
Skrevet

Hva er det egentlig med kvinner og mangel på selvinnsikt/selvsikkerhet?

Dersom de er lubne og man påpeker det åpenbare (sikter ikke til hun i Top Model, for hun var ikke spesielt lubben), så kreperer de av panikk. Er ikke dette noe de har lagt merke til selv, hvor er selvinnsikten?

Dersom man sier til en slank jente at hun er lubben, så kreperer hun også, selv om hun antagelig ikke synes hun er lubben. Har man ikke selvsikkerhet nok til å stå i mot slikt?

Det er vel kjipt å få det bekreftet da? Aner ikke... Jeg er ikke feit eller lubben, men hvis noen sier at jeg er det, bare ler jeg. Jeg vet jo at jeg ikke er det, så da høres det bare teit ut!

Men det er nok selvsikkerheten som er for lav. Det er alt for mange jenter og voksne damer som har alt for lav selvtillitt. Vi tror vi må være perfekte... Men det holder egentlig å være seg selv! :)

Gjest Jente1990:)
Skrevet (endret)

Velger man å jobbe i et yrke hvor utseende spiller en så stor rolle, så får man også tåle at folk kommenterer utseendet. Jeg klarer ikke å se grunnen til å "få panikk" av den grunn :klo:

Det betyr dog ikke at man skal tolerere mobbing, men jeg anser ikke som FHM chubby som mobbing, mer som en sammenligning. Tviler sterkt på at juryen mener at FHM chubby er noe stygt, men at det ikke er high fashion

Nettopp! Som jeg har sagt tidligere, så har man ikke en dritt i modellbransjen å gjøre hvis man ikke tåler kritikk. Man kan ikke alltid forvente å få positive kommentarer og tilbake meldinger. Får man en kommentar man ikke liker, så tar man ikke å løper ut av rommet. Tåler man ikke kritikk, så får man finne seg en anna jobb. Så enkelt er det. Jeg kan garantere det finnes mye verre folk i New York osv.

Endret av Jente1990:)
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...