Gå til innhold

Irriterer meg over han etter to dager, flytte sammen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker kjæresten min, vi har det kjempefint sammen og har vært sammen i 4 år. Vi er unge.

Jeg vil så gjerne flytte sammen med han, og ut fra pappa. Men jeg er litt nervøs for å gjøre det, fordi er vi sammen i 2 dager i strekk går han på nervene mine og jeg bli veldig hakkete på ting han gjør/sier og er veldig lett irritabel. Jeg er en person som MÅ ha alenetid hver dag, altså sitte på dataen med en kopp te i en time eller to. En dag uten går greit, men dag 2 funker det dårlig.

Vi har jo ikke alverden med råd, så skal vi flytte sammen blir det jo ikke den største leiligheten vi kan leie. Ergo, sikkert ikke et rom hvor jeg kan sitte helt i fred og ro og styre med mine egne ting på dataen. Jeg klarer ikke ha han i samme rom når jeg skal gjøre mitt. Jeg elsker gutten utrolig mye, men jeg trenger ro og fred rundt meg hver dag, hvis ikke tilter det for meg.

Er jeg ikke klar for å flytte med han da? Eller er det sånn med alle, at man blir irritert etter noen dager sammen? JEg klarer ikke å skjønne hvordan vi kan BO sammen når jeg blir irritert etter bare 2 dager i strekk. ( Men går forøvrig veldig bra på ferie i en uke f.eks, men tenker at det bare er fordi det er ferie..)

hvordan var det for dere første gang dere flyttet med en kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mahareth

Du er som de fleste andre jeg kjenner. Alenetid er viktig, og det er viktig at begge skjønner det.

Dere trenger jo ikke en stor leilighet for å kunne ha alenetid. Det går faktisk an å ha alenetid i samme sofa, om begge er innstilt på det. Headsett og enighet om ikke å forstyrre hverandre er gjerne nok.

Jeg kan gjerne sitte i sofaen med pcen i fanget, mens mannen min ser på tv rett ved siden av meg. Det betyr ikke at vi må snakke sammen, om du skjønner meg.

Det er kanskje også en løsning å finne en leilighet med et ekstra soverom, kjøkken i eget rom, eller et soverom som er stort nok til en pult og en stol?

Det er veldig viktig at dere har respekt for den andres behov og grenser, samtidig som begge må være klare for å kompromisse når det trengs. For at et forhold skal fungere og fortsette å være bra, må begges meninger og ønsker høres og gjennomføres.

Husk å snakke med kjæresten din om hva du tenker om dette med alenetid, og spør ham om hvordan han ser for seg at dere skal løse dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Kanskje du heller burde satse på å bo helt alene litt først? Man trenger å lære litt om seg selv, før man kan bo sammen med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...