Gå til innhold

Stemmer i hodet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Virker disse stemme som noen søte gamlinger TS?

Nei, har aldri tenkt på hvor gamle de er. De har liksom ingen alder. Noen ganger er det som sagt som om jeg kan høre folk jeg kjenner snakke til meg. Ellers er det bare "noen", som jeg på en måte kjenner og på en måte ikke kjenner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, har aldri tenkt på hvor gamle de er.

En gang må en starte.. identifiser dette som er så familiær og drep!

Skrevet

Tråden er ryddet.

Supramundane, mod.

Skrevet

Takk for interessant info. Kan godt være det er slik med meg. Det er alltid stemmer i hodet mitt jeg føler jeg ikke har kontroll over, selv om de på en måte er "mine". Føler at det er to mennesker der oppe - jeg og "den/de andre". Og "de andre" vet mye mer om meg enn jeg gjør selv, og stiller alltid sånne spørsmål som gjør at jeg må være ærlig med meg selv. Jeg skjønner jo at det er jeg selv som er "de andre" også, men det føles som om det er noen andre, noen som "har kontroll på meg" og kjenner meg godt. Noen ganger må jeg spørre dem om ting, og får svar som alltid er logiske. "De andre" er liksom allvitende.

Skal lese artikkelen.

Se på denne nettsiden: www.hearingvoices.no :skravle:

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Ikke sikkert det er noenting, men kan være greit å få avklart helt sikkert med noen som er profesjonelle på dette. En nokså billig forsikring.

Cheers!

-runekki

;-)

Eller det kan være en ekstremt dyr "forsikring" som helt grunnløst kan koste TS friheten og føre til at TS blir tvangsmedisinert og tvangsinnlagt uten grunn.I tillegg risikerer TS og få en belastende diagnose som kan stigmatisere TS resten av livet.

Skrevet
Er du full eller? :fnise:

Mercury Square Venus, exact at 22:10 :foto:

For å holde meg til saken.. sen behøver ikke sitte tre år å slite ut benken på engleskolen, det finnes et rituale hvor man bruker tre måneder på å oppnå kontakt med ens skytsengel, ritualet som Abramelin benyttet var adskillelig mer vås, altså ærlig talt...

Hva tror folk i dag er lysets engel?

Dette? -> :idesmil:

Skrevet

TS her - vil presisere at det ikke er noe engler eller noe jeg snakker med altså... Er ikke noe medium eller synsk eller noe som helst sånnt.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger,

ninuska_, moderator

Skrevet

Det er stor forskjell på hvor rikt indre liv mennesker har. Så lenge du klarer å skille fantasi og virkelighet og fungerer godt i hverdagen, har du ingenting å bekymre deg over.

Skrevet

Fantasien vil ikke bli borte uansett, men psykiatri kan hjelpe en å skille de to.

Ble litt nysgjerrig på om du jobber innen psykiatrien eller har utdannelse? Hvor jobber du i såfall? Bare nysgjerrig altså.

Og TS, utifra at du sier du har vansker mellom å skille mellom virkelighet og fantasi så høres dette ut som du kunne hatt godt av å få utredet videre av faglig personell. Det kan hende det er helt ufarlig dagdrømming, men det kan også være noe mer.

Skrevet

Jeg har en veldig rik fantasti, og når verden rundt blir kjedelig, forsvinner jeg bare inn i min egen verden og storkoser meg der. Noen ganger kan jeg glemme om den samtalen jeg har hatt skjedde i virkeligheten eller om det var i dagdrømmen, men det er på samme måte som jeg ikke kan huske om jeg har fortalt en ting til den ene eller den andre venninnen. Det er aldri store og viktige ting.

Ville ikke bekymret meg hvis jeg var deg, så lenge det ikke plager deg eller andre :)

Ville absolutt ikke gått til psykolog med det. De vil vrenge og vri på noe fint, som de ikke forstår, og sykeliggjøre det. Hvis du likevel går til psykolog, ville jeg ikke brukt uttrykket "stemmer i hodet", men mer "dagdrømming" og "rik indre verden". Med stemmer i hodet havner du på lukket avdeling på Gaustad med systemet fullt av anti-psykotika før du vet ordet av det ;)

Kos deg heller du! Vi er heldige vi, som har den verden :)

Du vet så lite om psykologi at jeg blir flau på dine vegne :) Dagens psykologi operer ikke på den måten du beskriver her.

Skrevet

Angående valg TS, hvor mye og hvordan er disse vokaliserte impulsene i forhold til hva en til slutt velger å gjøre eller ikke gjøre?

Skrevet

Ble litt nysgjerrig på om du jobber innen psykiatrien eller har utdannelse? Hvor jobber du i såfall? Bare nysgjerrig altså.

Jeg jobber ikke innen psykiatrien, har bare lest en god del om det. + At jeg har vært psykiatrisk pasient i over 6 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...