AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #21 Del Skrevet 6. februar 2011 Personlig tror jeg dette har like mye med latskap som med uvitenhet å gjøre. Hvorfor ta seg bryet med å skrive riktig når innleggene likevel blir forstått og kommentert? Maria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 6. februar 2011 #22 Del Skrevet 6. februar 2011 Det er såpass mange innlegg hvor folk begynner alle setningene med liten bokstav at jeg begynner å lure på hva som skjer. Jeg får fnatt av det og hvis det er lange innlegg gidder jeg ikke å lese dem. Og det er synd for de er kanskje verdt å lese.....men. Kan noen som IKKE bruker stor bokstav svare på hvorfor.......? Jeg har postet det her og jeg vet at det blir flyttet til språkforumet etterhvert. Men inntil det skjer vil kanskje noen av de det gjelder lese dette.....tror nemlig ikke at de henger på språkforumet. Så hvorfor bruker ikke dere det gjelder stor bokstav? Ikke skal skrives med små bokstaver da det ikke er et akronym eller en forkortelse. Det skal ikke være punktum foran spørsmålstegn. I hvert fall ikke syv stk. "dette.....tror": Ett punktum. Stor forbokstav. "dette. Tror". Du kaster ikke stein i glasshus. Du kaster glasshus på stein. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #23 Del Skrevet 6. februar 2011 De er rett og slett mindre intelligente. Trolig fikk de heller ikke med seg norsktimene på grunnskolen, og her ser vi nå konsekvensene. Ikke vet de at ny setning startes med stor forbokstav, at the er normalt å bryte av en setning med komma, og til slutt avslutte med punktum, spørsmålstegn eller utropstegn. For ikke å snakke om alle stavefeilene. vel jeg har iq på 137, ikke svimlene høyt, men tror folk flest ikke ser på meg som mindre intelligent, men lese/skrivevankser har jeg masse av da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #24 Del Skrevet 6. februar 2011 vel jeg har iq på 137, ikke svimlene høyt, men tror folk flest ikke ser på meg som mindre intelligent, men lese/skrivevankser har jeg masse av da... Javel. Bevis det! Hva for slags materie er svarte hull laget av?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #25 Del Skrevet 6. februar 2011 iq har da ingenting med kunnskap å gjøre. å kunnskap har jeg altforlite av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #26 Del Skrevet 6. februar 2011 iq har da ingenting med kunnskap å gjøre. å kunnskap har jeg altforlite av. jeje var det jeg trodde ja hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #27 Del Skrevet 6. februar 2011 Det er såpass mange innlegg hvor folk begynner alle setningene med liten bokstav at jeg begynner å lure på hva som skjer. Jeg får fnatt av det og hvis det er lange innlegg gidder jeg ikke å lese dem. Og det er synd for de er kanskje verdt å lese.....men. Kan noen som IKKE bruker stor bokstav svare på hvorfor.......? Jeg har postet det her og jeg vet at det blir flyttet til språkforumet etterhvert. Men inntil det skjer vil kanskje noen av de det gjelder lese dette.....tror nemlig ikke at de henger på språkforumet. Det samme gjelder overdreven bruk av punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #28 Del Skrevet 6. februar 2011 vel jeg har iq på 137, ikke svimlene høyt, men tror folk flest ikke ser på meg som mindre intelligent, men lese/skrivevankser har jeg masse av da... Javel. Bevis det! Hva for slags materie er svarte hull laget av?? FAIL. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlebøtta Skrevet 6. februar 2011 #29 Del Skrevet 6. februar 2011 jeje var det jeg trodde ja hehe Hvordan kan du da finne på å spørre om noe som ikke har noe med IQ å gjøre? ....snodig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. februar 2011 #30 Del Skrevet 6. februar 2011 Det er såpass mange innlegg hvor folk begynner alle setningene med liten bokstav at jeg begynner å lure på hva som skjer. Jeg får fnatt av det og hvis det er lange innlegg gidder jeg ikke å lese dem. Og det er synd for de er kanskje verdt å lese.....men. Kan noen som IKKE bruker stor bokstav svare på hvorfor.......? Jeg har postet det her og jeg vet at det blir flyttet til språkforumet etterhvert. Men inntil det skjer vil kanskje noen av de det gjelder lese dette.....tror nemlig ikke at de henger på språkforumet. Så hvorfor bruker ikke dere det gjelder stor bokstav? Skal skrive ned mitt favorittsitat/ordtak her, for det er en grei ting å huske på. Er du på jakt etter feil - bruk ikke kikkert men speil! Fantastisk ting å huske på før man rakker ned på alle på et forum, som man i tillegg ikke kjenner personene på! Og derav ikke aner om de har bare en hånd eller en finger å skrive med. (Men ja, jeg er forsåvidt enig i at det er alt for mye slurv ute å går. Man har lov å skrive feil, men målet burde jo vere å skrive så riktig som mulig ville nå jeg tro. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #31 Del Skrevet 6. februar 2011 vel jeg har iq på 137, ikke svimlene høyt, men tror folk flest ikke ser på meg som mindre intelligent, men lese/skrivevankser har jeg masse av da... Greit nok med 137 i iq. Men hvorfor starter du da ikke ny setning med stor forbokstav? Lærte du ikke det på skolen? Hvis du var på skolen da... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #32 Del Skrevet 6. februar 2011 Greit nok med 137 i iq. Men hvorfor starter du da ikke ny setning med stor forbokstav? Lærte du ikke det på skolen? Hvis du var på skolen da... nei, det var ikke så mye skole på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #33 Del Skrevet 6. februar 2011 Det her er så typisk KG! Om man er så dristig at man skriver på språkforumet så blir man bombandert av perfekte brukere om sine feil. Nå sa ikke TS noe om skrivefeil av den vanlige typen, men stor bokstav etter punktum. Det burde være mye enklere enn feilfrie innlegg. Det ser dumt ut når en skriver med bare små bokstaver, det er også slitsomt å lese. Og de som gjør dette på forum, gjør også gjerne det ellers også. Jeg har lest rapporter som ikke har en eneste stor bokstav (i helsevesenet). Det er bare helt utrolig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 6. februar 2011 #34 Del Skrevet 6. februar 2011 Personlig tror jeg dette har like mye med latskap som med uvitenhet å gjøre. Hvorfor ta seg bryet med å skrive riktig når innleggene likevel blir forstått og kommentert? Maria Jaaa! For å få bukt med alle skrivefeilene, må språkfasistene gå til kamp ved å boikotte å svare innlegg med skrivefeil i? Men, risikerer vi ikke at tråder forblir on topic, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 6. februar 2011 #35 Del Skrevet 6. februar 2011 Det her er så typisk KG! Om man er så dristig at man skriver på språkforumet så blir man bombandert av perfekte brukere om sine feil. Nå sa ikke TS noe om skrivefeil av den vanlige typen, men stor bokstav etter punktum. Det burde være mye enklere enn feilfrie innlegg. Det ser dumt ut når en skriver med bare små bokstaver, det er også slitsomt å lese. Og de som gjør dette på forum, gjør også gjerne det ellers også. Jeg har lest rapporter som ikke har en eneste stor bokstav (i helsevesenet). Det er bare helt utrolig. Som jeg skulle skrevet det selv. To innlegg som svarer på tråden.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 6. februar 2011 #36 Del Skrevet 6. februar 2011 men for å dra dette litt videre. jeg som f.eks teknisk sett har en funksjonshemning som vanskeliggjør dette med store forbokstaver og enkelte tegnsettinger på tastatur, ser dere ned på min intelligens fordi jeg velger å gjøre det lettere for meg inne på et uformelt forum ? slik jeg ser det så er det vesentlig forskjell på å skrive på et forum og et offisiellt dokument. feilfri er jeg absolutt ikke, jeg er fullstendig klar over at det egentlig ikke skal være mellomrom mellom ord og spørsmålstegn. jeg er også mildt sagt elendig på å huske reglene for komma kontra punktum og så videre men hvem i all verden kan skryte av å kunne formidle et absolutt feilfritt språk ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madison rose Skrevet 6. februar 2011 #37 Del Skrevet 6. februar 2011 for min del handler det verken om uvitenhet eller latskap. jeg gjør det bevisst, rett og slett fordi jeg ikke trenger å bruke store forbokstaver for å gjøre meg forstått - og fordi jeg synes det ser mye finere ut. det er i bunn og grunn et estetisk valg. egennavn skriver jeg med stor forbokstav. jeg utelater store bokstaver etter punktum kun i personlige meldinger og ellers til uformell bruk, som f.eks. forum og blogg. i innleveringer og andre mer formelle skriverier bruker jeg store og små bokstaver korrekt. ...men jeg har forståelse for at andre er uenige i at det ser fint ut, og at for noen blir det teit å lese. jeg gjør mitt ytterste for å bruke språket rett, og håper at folk flest derfor velger å lese det jeg skriver allikevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemeg25 Skrevet 6. februar 2011 #38 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg skulle akkurat til å skrive noe av det samme. Man bør rette opp i egne feil før man sabler ned andre for deres. Signerer denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2011 #39 Del Skrevet 6. februar 2011 Det var visst noe med å feie for egen dør og ikke kaste stein i glasshus Fra tråden 7 personer på middag: ......men han kunne gått få stå på kjøkkenet. Ts har bare fått tre svar på det h*n spør om, nemlig hvorfor noen velger å bruke liten bokstav etter punktum. Flere har ikke brydd seg filla om innholdet i innlegget men bare gått til angrep på Ts. Jeg kan ikke svare på spørsmålet fordi jeg ikke har noe svar. Men jeg kan si at jeg selv sliter med å lese den typen innlegg h*n beskriver og hopper ofte galant over dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 6. februar 2011 #40 Del Skrevet 6. februar 2011 Fra tråden 7 personer på middag: ......men han kunne gått få stå på kjøkkenet. Ts har bare fått tre svar på det h*n spør om, nemlig hvorfor noen velger å bruke liten bokstav etter punktum. Flere har ikke brydd seg filla om innholdet i innlegget men bare gått til angrep på Ts. Jeg kan ikke svare på spørsmålet fordi jeg ikke har noe svar. Men jeg kan si at jeg selv sliter med å lese den typen innlegg h*n beskriver og hopper ofte galant over dem. TS bruker selv liten forbokstav etter punktum, så hvorfor noen er så dumme at de gjør slikt kan jo TS fort finne ut av selv. For å gjøre det må man imidlertid være klar over at man selv går i denne fellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå