Gå til innhold

Tankefeltterapi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, jeg har et problem som i grunn er litt pinlig...

Jeg er sykelig sjalu.

Problemet er at jeg takler rett og slett ikke at kjæresten ser andre lettkledde damer. Det er samme om disse damene er på tv, i blader eller i det virkelige livet. Bare tanken på at han skal se lettkledde damer gir meg angst ( går til psykolog for dette)

Det rare er at jeg ikke er så veldig redd for at han skal gå fra meg. DEt jeg har angst for er at han skal se disse jentene og tenne på de eller bare tenke at de er deilige.

Dette er et så stort problem at det begrenser forholdet mitt med kjæresten. Vi kan ikke se på tv sammen, eller gå på kino eller dra på ferie sammen, i frykt for at han da skal se en lettkledd dame.

Skjer dette allikevel så kjenner jeg at jeg blir rasende og får hjetebank og at angsten stiger..

Jeg har prøvd mange forskjeligge psykologer, men ingen har klart og hjelpe meg.

Nå vurderer jeg tankefeltterapi for å kurere problemet mitt...

Noen som har prøvd dette før og har noen erfaringer og dele med meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne av meg har brukt det, og det var effektivt på henne ihvertfall. Anbefaler å prøve det ihvertfall.

Skrevet

Ok, jeg har et problem som i grunn er litt pinlig...

Jeg er sykelig sjalu.

Problemet er at jeg takler rett og slett ikke at kjæresten ser andre lettkledde damer. Det er samme om disse damene er på tv, i blader eller i det virkelige livet. Bare tanken på at han skal se lettkledde damer gir meg angst ( går til psykolog for dette)

Det rare er at jeg ikke er så veldig redd for at han skal gå fra meg. DEt jeg har angst for er at han skal se disse jentene og tenne på de eller bare tenke at de er deilige.

Dette er et så stort problem at det begrenser forholdet mitt med kjæresten. Vi kan ikke se på tv sammen, eller gå på kino eller dra på ferie sammen, i frykt for at han da skal se en lettkledd dame.

Skjer dette allikevel så kjenner jeg at jeg blir rasende og får hjetebank og at angsten stiger..

Jeg har prøvd mange forskjeligge psykologer, men ingen har klart og hjelpe meg.

Nå vurderer jeg tankefeltterapi for å kurere problemet mitt...

Noen som har prøvd dette før og har noen erfaringer og dele med meg??

Skrevet

Jeg har prøvd det. Jeg sliter med barndomsopplevelser og har jobbet meg igjennom det hos psykolog. Allikevel satt det igjen en rest. Dette forsvant ved hjelp av tankefeltsterapi. Har også en venninne som fikk god hjelp.

Har du anledning så er det verdt et forsøk. Du har ingenting å tape.

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Supramundane, mod.

Skrevet

Jeg sliter med angst og kunne gjerne tenkt meg å prøve tankefeltterapi, men det virker DYRT...

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Takk for svar og linker :)

Vet det er dyrt 5000 kr for fem timer:O.. Men har prøvd mange forskjellige psykologer ingen har klart og hjelpe meg med dette..:( Det hjelper liksom ikke og snakke om dette. Dette har blitt en vrangforestilling for meg og uansett hva noen sier så ser jeg det på som så forferdelig galt at kjæresten skal se andre lettkledde damer. Jeg ser det som en stor trussel.. Og trådene her på kg bare bekrefter for meg det jeg er redd for :(

Har også prøvd ulike typer medisiner, men ingenting roer meg:(

Denne tankegangen begrenser meg no innmarig i forhold. for man kan jo ikke kontrollere hvor andre mennesker ser hen ei heller hva de tenker:(

Har vært sammen kjæresten nå et par år, men blir allikevel ikke trygg på dette tema.

Noe må gjøres vis jeg skal kunne beholde kjæresten..

Derfor må det ekstreme tiltak til:P

Det er dyrt men forhåpentligvis verdt det..

Noen flere med erfaringer med tankefeltterapi??

Hva var det i såfall dere slet med og hjalp det?

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Gjest skeptika
Skrevet

Jeg har prøvd TFT mot angst, og det hjalp ikke en dritt for meg. Sikkert noen ukritiske sjeler der ute som klarer å innbille seg at det hjelper, og det er sikkert fint for dem. Men tenk dere godt om før dere bruker en formue på dette. Hallo...! 5000 kr for noen få behandlinger, det er jo helt hinsides! :sjokkert:

Skrevet

Vet det er dyrt 5000 kr for fem timer:O..

Kan få det billigere enn 1000 kr. for en time. Forhør deg litt rundt hos seriøse praksiser.

Skrevet

Jeg har prøvd TFT mot angst, og det hjalp ikke en dritt for meg. Sikkert noen ukritiske sjeler der ute som klarer å innbille seg at det hjelper, og det er sikkert fint for dem. Men tenk dere godt om før dere bruker en formue på dette. Hallo...! 5000 kr for noen få behandlinger, det er jo helt hinsides! :sjokkert:

alt virker ikke på alle, det gjelder både medisinsk og alternativt. Man må prøve seg fram.

Skrevet

Jeg fikk en brå og kraftig depresjon med masse angst for 5 år siden. Prøvde psykolog og også medisiner uten at det hjalp. Jeg bestilte time hos tankefeltterapeut og merket en betydelig bedring etter bare EN time. Det høres merkelig ut og jeg var skeptisk, men et er faktisk ikke bare "tapping" på punkter de gjør. Det kom ihvertfall mye mer fornuftig ut av tankefeltterapeuten enn det det gjorde av psykologen!

Skrevet

Går en serie på tv norge nå om dette!

Går nå og vil gå hver søndag fremover kl 2130.

Da vil du sikkert få vite litt mer =)

Gjest skeptika
Skrevet

alt virker ikke på alle, det gjelder både medisinsk og alternativt. Man må prøve seg fram.

Det er ok å prøve seg fram. Men å bruke 5000 kr på noe som kanskje ikke virker en gang, er horribelt, synes jeg. Det lukter svindel lang vei. Da jeg prøvde TFT var det gratis (kommunal helsetjeneste), og selv om det ikke funket på meg, så kastet jeg i allefall ikke bort penger på det.

Skrevet

Jeg har prøvd TFT mot angst relatert til barndomsopplevelser. Målet var på en måte å få angsten som hørte til disse opplevelsene ut av kroppen, og det fungerte faktisk for meg. Jeg hadde aldri hørt om det før jeg satt der og fikk det utført, men jeg merket "noe" på kroppen - og de vonde følelsene relatert til dette forsvant.

Så ja, TFT kan fungere bra! Om det er "placebo" eller noe som virker skal jeg ikke ta noen stilling til. :)

Jeg tror også det er viktig å ikke komme til timen med innstillingen at "dette er så kjempedyrt, så det veldig viktig at dette funker" eller å være skeptisk.

Skrevet

Betaler du 5000 for dette er du faen meg dum :)

Skrevet

Betaler du 5000 for dette er du faen meg dum :)

Hva slags grunnlag har du får å si det?? Har du prøvd det selv og dermed har erfaringer med dette eller bare sier du det uten no grunnlag?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd det. Jeg sliter med barndomsopplevelser og har jobbet meg igjennom det hos psykolog. Allikevel satt det igjen en rest. Dette forsvant ved hjelp av tankefeltsterapi. Har også en venninne som fikk god hjelp.

Har du anledning så er det verdt et forsøk. Du har ingenting å tape.

AB som skrev dette.

Jeg fikk tilbud i en spesiell setting og betalte ikke noe for dette. Jeg kan i dag tenke på hendelser i barndommen uten at jeg reagerer følelsesmessig. Det kunne jeg ikke før TFT.

Nå må det sies at jeg har gått mange år hos psykolog. Jeg tror noen gir opp for fort fordi det ikke umiddelbart gir bedring. Jeg opplevde at terapien var som å skrelle av en løk. Lag på lag ble avdekket. Jeg hadde ikke funnet kjernen i mine problemer dersom jeg ikke hadde brukt nok tid hos psykolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...