AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Del Skrevet 5. februar 2011 Ja, er jo det Pick Up Artist greiene jeg mener. Har aldri satt meg helt inn i det, men virker negativt det jeg vet til nå. Menn bruker det mest for å få seg mest mulig damer og bekreftelse? La til en kar på facebook som jeg hadde mailet en stund med på et nettsted. Reagerte litt på at over halvparten av damene på vennelista var "babes", samme på kommnetarene han hadde slengt ut siste 4 årene til mangen damer Men i følge han, var han en skikkelig kar som ikke var ute etter en flørt/eventyr. Nå er det ikke seriøst i det hele tatt, vi har bare mailet og snakket i tlf et par ganger. Snakker bra i sammen og har det morsomt. Satt og kjedet meg litt, og googlet emailen hans da.. Der poppet det opp det ene innlegget etter det andre i PUA-forumet.. Må si jeg fikk hakeslepp. Følte meg som en prøvekanin, så slettet han fra vennelista tvert! Hva er deres erfaringer med de mennenene som bruker dette her som det er guden deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #2 Del Skrevet 5. februar 2011 Tja, jeg synes ikke det er så ille om gutter/menn prøver ut noen av teknikkene for å få seg kjæreste og vil være snill med henne osv, men det er jo nok av de mennene som bare vil ha kjøtt på kølla og stikker så fort de får det. Litt greit for oss jenter som er ute etter forhold å være obs på disse teknikkene så vi får dannet oss et mer riktig bilde av personen vi har foran oss. Er det bare en usikker gutt/mann som vil prøve å få en jente til å like han eller binde seg mer til han, eller har vi med å gjøre en player som bare vil i buksa di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ziegel Skrevet 5. februar 2011 #3 Del Skrevet 5. februar 2011 Nå finnes det to typer PuA: Det handler lettest forklart om "Inner Game" og "Outer Game". Outer Game handler veldig mye om å bruke innøvde rutiner og teknikker, analysere kroppspråk og ting som sies. Inner Game handler om å lære seg psyken til alphamales og jenter, for å så rett og slett "bli" en alphamale til slutt. Selv syntes jeg hele dealen med PuA er spennende, og jeg har lest en del om det. Og jeg ser egentlig ikke noe galt i å sette seg inn i dette. Men hva jeg personlig foretrekker er Inner Game, da dette faktisk da blir til å forbedre seg selv. Mens Outer Game er egentlig bare en slags form for skuespill. Til TS, ja skjønner at det kan være litt "truende/falskt/rart" å skulle snakke med en du vet driver med dette. Fordi du vet ikke om han "Gamer" deg eller ikke. Men de fleste jeg selv har vært i kontakt med (som er Inner game), det er bare gutter som generelt sett er nysgjerrige i den sosiale og psykiske delen av jenter, og som er ute etter å bli bedre sosialt generelt. Det er Outer Game folka du bør evnt være litt obs på, for disse er da ikke egentlig seg selv når de "gamer" noen. Finnes bra folk i Outer Game også, men selv finner jeg denne stilen litt falsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #4 Del Skrevet 5. februar 2011 Takk for svar jeg tror ikke han mener noe "vondt" med dette, heller ikke ute etter og få mest mulig ligg (Det kan en jo aldri vite, han hadde jo sikkert ikke sagt det om det var tilfelle heller, hehe) Han bruker det nok mest får å få bekreftlese, han var veldig ivrig på akkurat det området. Men også typen kommentarer han skrev til andre "babes" veldig ofte, viste han var fullt opptatt med dette med veldig mangen på en gang. Kjente igjen typiske replikker/feedback fra pua"forklaring", så valgte da å slette ham. Jeg vil ikke være et target Han hadde nok av dem som kan gi ham bekreftelse Men kan sikkert være bra for mangen, gi dem en guide til saker å ting. Men adder jeg en kar med 500 babes på siden sin, og som er travel med å sjekke dem opp, er det bare ikke noe for meg. Heller ikke som vanlig bekjentskap, da jeg føler det bare blir falskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 5. februar 2011 #5 Del Skrevet 5. februar 2011 Det er svært negativt, og det hadde vært en stor deal-breaker om jeg fant ut om kjæresten min hadde vært det. Jeg akter ikke å være prøvekanin for noen. Mvh Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. februar 2011 #6 Del Skrevet 5. februar 2011 Merker veldig fort om en mann bruker innøvde/innlærte sjekkemetoder på meg, det er turn off Hadde også vært turn of for meg om jeg så at han sjekka opp flere jenter samtidig, på samme måte, over facebook. (En datingside er anderledes, der regner jeg jo med at han flørter med flere enn meg..) Er man ute etter en skikkelig flørt, er det ganske gøy å flørte med drevne PuA's, de er gjerne flinke på å få igang en spennende samtale og kan gjerne lage en god kjemi Men hvis man er ute etter et langvarig, stabilt forhold, bør man nok ikke satse på disse mennene, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #7 Del Skrevet 5. februar 2011 Nå finnes det to typer PuA: Det handler lettest forklart om "Inner Game" og "Outer Game". Outer Game handler veldig mye om å bruke innøvde rutiner og teknikker, analysere kroppspråk og ting som sies. Inner Game handler om å lære seg psyken til alphamales og jenter, for å så rett og slett "bli" en alphamale til slutt. Jeg ser ikke helt den store forskjellen. Dersom en fyr faktisk tror på disse alpha-male teoriene er han så lite intelligent, og har så liten innsikt i psykologi og natur at han er uaktuell av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L. Kennedy Skrevet 5. februar 2011 #8 Del Skrevet 5. februar 2011 Er veldig mye uvitenhet rundt PU/PUA, innøvde replikker er en svært liten del av det og er noe som brukes stadig mindre, av det jeg har hørt. Det er en egen metode, eller stil, som heter mystery method. "Natural" er nok mer utbredt. Greit å sette seg inn i materialet før man kritiserer. "Alpha male-teoriene" fungerer egentlig ganske godt, ikke rart at mange har begynt å ta i bruk stoffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #9 Del Skrevet 5. februar 2011 Ts her. Jeg kritiserer ikke, vet nok ikke en del av alt dette en gang. Men når en kar gjør alt det han kan for å få deg "på gli" og framstille seg som en super kar, så må jeg innrømme at det forsvinner som dugg for solen når jeg ser han driver på og skal overbevise et par hundre damer på samme måte, samtidig OG etter pua-metoden. Nå er jeg ikke ute etter en flørt, ei vil jeg heller jeg være en prøvekanin, såh.. Delete! Og må si jeg mister litt troen på mannfolka når de må ha bekreftelse av alt og alle. Blir de kanskje avhengige av det? Leste igjennom hva han hadde skrevet på pua-forumet, var ganske tragiske replikker for og si det sånn. Han brukte mest "nags" på meg i begynnelsen, så var det så stille dype spørsmål der han skrøytet meg opp i skyene av svaret, skreiv at jeg sikker var god til å kysse, og ofte "overså" svar jeg skrev. Bare litt av alt dette da, men nå er det slutt på å bruke tid på ham. Hadde jeg vært ute etter bare en flørt, helt greit og sikkert morro Men nå er jeg nå ikke ute etter det, og gidder derfor ikke bruke tid på slikt spill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #10 Del Skrevet 5. februar 2011 Ts igjen. Det er jo faktisk utrolig hva en facebookprofil kan avsløre bare for å tilføye det.. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L. Kennedy Skrevet 5. februar 2011 #11 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Du er ikke nødvendigvis en prøvekanin, ser ikke helt hvor du tar det ifra. Da svarer jeg generelt, for jeg vet ikke nok om han som du har rota deg borti. Han kan feile på det meste for alt jeg vet. Svært mange av de som driver med dette har ikke noe spesielt behov for bekreftelse, men derimot et behov for å ha det gøy (gjerne med flere, samtidig eller etter hverandre), eller vil finne seg en kjæreste. Man kan helt fint bruke mange av teknikkene bare for å finne seg en kjæreste som man vil ha et langvarig forhold med. Det er store forskjeller på hva man vil oppnå, er ikke alle som er ute etter å ligge med flest mulig. Endret 5. februar 2011 av L. Kennedy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ziegel Skrevet 5. februar 2011 #12 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg ser ikke helt den store forskjellen. Dersom en fyr faktisk tror på disse alpha-male teoriene er han så lite intelligent, og har så liten innsikt i psykologi og natur at han er uaktuell av den grunn. Å være alpha-male er å være en selvsikker og sosialt flink mann. Ekke noe teori bak dette... Skjønner ikke helt hva du snakker om, du må ha missforstått noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #13 Del Skrevet 5. februar 2011 Du er ikke nødvendigvis en prøvekanin, ser ikke helt hvor du tar det ifra. Da svarer jeg generelt, for jeg vet ikke nok om han som du har rota deg borti. Han kan feile på det meste for alt jeg vet. Svært mange av de som driver med dette har ikke noe spesielt behov for bekreftelse, men derimot et behov for å ha det gøy (gjerne med flere, samtidig eller etter hverandre), eller vil finne seg en kjæreste. Man kan helt fint bruke mange av teknikkene bare for å finne seg en kjæreste som man vil ha et langvarig forhold med. Det er store forskjeller på hva man vil oppnå, er ikke alle som er ute etter å ligge med flest mulig. Takk for svar Han her var typen som drev med mangen samtidig, og følte meg da som en prøvekanin eller en av mangen targets Føler da det blir lite seriøst, og gidder ikke bruke tid på en slik kar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2011 #14 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg ser ikke helt den store forskjellen. Dersom en fyr faktisk tror på disse alpha-male teoriene er han så lite intelligent, og har så liten innsikt i psykologi og natur at han er uaktuell av den grunn. Tja, i og med at det faktisk gir resultater, massive resultater, så er man vel neppe dum fordi man tror på disse teoriene. Det jeg har lest av fagspykologi, ganske mye forøvrig, stemmer også helt overens med PUA teorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hersketekn. Skrevet 5. februar 2011 #15 Del Skrevet 5. februar 2011 Det jeg har lest av fagspykologi, ganske mye forøvrig, stemmer også helt overens med PUA teorier. Hvilke fagteorier innen psykologien er det du refererer til, kunne du gitt meg en link eller ISBN-nr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runekki Skrevet 5. februar 2011 #16 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) . Endret 17. februar 2011 av runekki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #17 Del Skrevet 5. februar 2011 Ts her Nei, en finner ut mye rart på nett Så en får passe på hva enn legger ut og hva som kommer til å vises på et par søk, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2011 #18 Del Skrevet 5. februar 2011 Hvilke fagteorier innen psykologien er det du refererer til, kunne du gitt meg en link eller ISBN-nr? Tja, teorier om at kvinner søker mest mulig maskuline (og dominante) partnere for tilfeldig sex og mere feminine partnere for langvarige forhold, men at de aller vakreste kvinnene søker mere maskuline menn i forhold også fordi de tror de kan holde på dem. Med andre vil du ha tilfeldig sex og vil du ha de aller peneste damene i forhold så må du spille på maskulinitet. Mennesker liker bedre de menneskene de først trodde ikke likte dem eller som de selv ikke likte først når de senere får en grunn til å endre oppfatning enn de menneskene de likte hele tiden. Så har du noe jeg tror kalles misatribution theory som går på at vi er ofte i liten grad i stand til å skille mellom hva som for oss til å føle oss på en spesiell måte. Slik vil det å være et sted som får adrenalinet opp sammen med en du er litt seksuelt interesert i få vedkommende til å virke langt mere tiltreknede uten at du forstår hvorfor. Så har du allskens teorier om kroppspråk og spesielt kroppspråk i gruppesammenheng. Alt dette har stort sett PUAene hentet fra psykologer og forskere på temaet. De annbefaller stort sett bare at man leser et par bøker om det av forskere eller psykologer de har sansen for. Så har du basic pedagogisk teori om å gi positiv oppmerksomhet for adferd du ønsker og ingorere/Ikke gi respons til på adferd du ikke ønsker. Osv osv. Det er masse mere. Det er en PUA som kaller seg doktor Paul og har doktorgrad i psykologi som jeg tror har skrevet en del om slik korrespondanse. Jeg går ikke rundt å husker navnet på hvilke bøker eller artikler jeg har lest om disse tingene i. Det eneste jeg husker er at deler av det, slik som misatribution theory, og det med å like bedre de man ikke likte først eller trodde mislikte en selv, leste jeg i sosialpsykologboken som ble brukt på psykologi grunnfag for ca. 10 år siden. Teorien(e) om social proof finner du igjen i fagspykologi: http://en.wikipedia.org/wiki/Social_proof Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runekki Skrevet 5. februar 2011 #19 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) . Endret 17. februar 2011 av runekki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hersketekn. Skrevet 5. februar 2011 #20 Del Skrevet 5. februar 2011 psykologi grunnfag for ca. 10 år siden. Der gjør du det igjen, men OK.. ja.. ser at PUA kommer fra psykologien, men de forklaringsmodellene jeg er ute etter bør være mer håndfaste. For å ta et annet eksempel, Dobbel Blind Test innen Hi-Fi (som i alt påvirker iaktageren eksperimentet) røver å luke ut bl.a. autosuggesjon, dog så blir slike tester bare tull når en tenker på hjernens plastisitet. Underbevisstheten kontra den lille rasjonelle delen blir som å sammenligne en supercomputer med en kuleramme, kanskje derfor kvikksølv innen alkymien symboliserer ånden. En hund kan plutselig bjeffe når en sort impuls går igjennom menneskesinnet, hvorfor det? Innenfor den mer håndfaste psykologien har vi noe som er svært så finurlig, nemlig betingede negative variasjon, tenker da spesielt på dette med oppmerksomhet og forventning opp mot hva som er opphisselse, once you see it you'll shit bricks. PUA-teori prøver som psykologien å forklare årsak -> virkning, men PUA-teoriene som er testet i feltet er heller skral (p.g.a. suggesjon) selv om de faktisk fungerer, samme som DBT-testing som tar vekk deler av hørselen (underbevisstheten), altså... disse PUA-teoriene stemmer helt overens med en liten del av psykologien. TS valgte nok rett, men angående tryneboka så er det lett å spille, de fleste profiler der er en selvmekka avatar, noe man kanskje ønsker en skulle være, eller hva vet jeg.. sletta kontoen før det tok av for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå