Gå til innhold

hvor mye bruker dere?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hmmmm

Har akuratt regnet ut summen på mine gaver som jeg heldigvis er ferdig med: 6900!!!!

Startet tidlig jeg da. Og så gir jeg for 2000 til min datter og 1500 til min kjæreste. Mine foreldre for 1000 og min bror for 500. Resten får fra 200-300.

Gir mye til min datter, for hun har ikke en farsside hun får fra, og da føler jeg jeg må trø til med litt ekstra så hun slipper å sitte på julaften å se på at de andre barna pakker opp pakker lenge etter at hun er ferdig, slik som hun måtte i fjor. Det var ikke mye gøy å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prøver å begrense gavene nå. Feks har vi avtalt med søsken at vi bare gir gaver til barna nå, og heller legger litt penger i de, det ble plutselig så sinnsykt mye penger... Og så er det IKKE lett å kjøpe gave til søsken har vi funnet ut (vi har også fått mye rart selv...) Bedre å kjøpe noe fornuftig til barna. Og så tror jeg det blir en avtale med svigers om å heller legge gavepengene i en felles ting til hytta. Så da gjenstår altså tante/onkel-barn, moren min, og gaver til hverandre (hvis vi ikke bare kjøper oss noe felles, eller sparer pengene til bryllupet...). Kommer nok opp i 3-4000 likevel. Litt for dyrt syns jeg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi gifter oss 13 des, bruker vi i år 600 kr på julegaver. det er til alle ungene til venninner.. (hele tre) Ja og så selvfølgelig lillemann da. Ja blir ca 1000,- det da tilsammen. Hmm.. Kjekt å ikke gidde å tenke på det oppi alt det andre kaoset!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke hatt tid til julehandlinga ennå, men planlegger å bruke ca 150-200 kr på hver, dvs søstre, foreldre, tanter, onkler, besteforeldre. Noe som burde bli ca 1500-1600 kr.

I tillegg så kommer jeg til å kjøpe noe litt dyrere til samboeren min (ca 1000 kr).

Samboeren min har jo også foreldre og søsken, i tillegg til nevøer og nieser, så blir nok ca 1000-1500 der også.

Denne tråden minner meg på at jeg burde starte å handle snart, særlig siden moren min har vært alvorlig syk i høst og jeg har lovet å ordne julegavene for henne også. Men med jobbing og flytting og besøke moren min, så blir det ikkes å mye tid til handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer nok til å bruke nermere 6000 i år, noe jeg egentlig synes er for mye.

Jeg kjøper alltid dyre ting til alle barn som skal ha gaver, ihvertfall de som er nermest i familien og i år blir det 15 barn og kjøpe gave til, og vi som bare har ett selv.

De voksne får ikke så veldig dyre gaver.

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...