Blue India Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Jeg har alltid hatt en drøm om å greie å fylle ut alle sidene i passet mitt med stempel før det går ut på dato. Jeg har en lang vei igjen, men det er vel veien dit som er moro og ikke selve målet Passet jeg har nå går ut om 7 år og så langt har jeg 26 stempel som er fra 8 forskjellige land.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Ingen europeiske land jeg har vært i har stemplet.
Blue India Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2011 Nei, skulle ønske de kunne begynne med det.
Gjest Ruccola Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Hadde tyrkia og spania i mitt forrige, men det jeg har nå har ingen dessverre. Skulle ønske de fortsatte med stempling i alle land jeg! Hvorfor har et pass så mange sider viss ikke?
MissStiles Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Passet jeg har nå, fikk jeg i 2008. Tror jeg har kanskje 3-4 stempel i det.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Hvis jeg har 54 stempler i passet mitt, vinner jeg da?
Blue India Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2011 Ja, da vinner du en sekk med Kerrs pink poteter. Gratulerer!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 Mitt poeng er at slike debatter som denne er bare til for den overklassen som har råd til å reise rundt over alt i verden. De som ikke har råd til det blir sett ned på og føler seg mislykket. Heldige de, de får ikke en gang en trøstepremie. Wee... 1
Bernina Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 Mitt poeng er at slike debatter som denne er bare til for den overklassen som har råd til å reise rundt over alt i verden. De som ikke har råd til det blir sett ned på og føler seg mislykket. Heldige de, de får ikke en gang en trøstepremie. Wee... Det er ikke noen overklasseting å ha stempel i passet. Det viser bare at du har vært i land hvor du må ha et visa. Jeg har ingen visa eller stempel i mitt pass - men jeg har vært i Frankrike, Italia, Spania, Island, England og Hellas de siste årene... Er jeg mislykket da? Er det bedre å har vært 10 ganger i Tyrkia og fått visa/stempel? (ikke noe galt om Tyrkia altså - skal dit selv i år)
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #11 Skrevet 4. februar 2011 Null - nada - ingen Siden jeg ennå ikke har reist utenlands med mitt nye pass.
Blue India Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #12 Skrevet 4. februar 2011 Mitt poeng er at slike debatter som denne er bare til for den overklassen som har råd til å reise rundt over alt i verden. De som ikke har råd til det blir sett ned på og føler seg mislykket. Heldige de, de får ikke en gang en trøstepremie. Wee... Man trenger vel ikke å være overklasse for å reise? Det handler jo bare om hva man liker å gjøre og velger å bruke tid og penger på. Jeg elsker å reise, og derfor jobber jeg som en gal hjemme i Norge og lever på nudler i lengre perioder, for så å dra ut å se litt av verden. Jeg bruker mer penger bare på å bo i Norge en måned, enn jeg gjør under samme tidsperiode på loffen i sørøst-Asia. Siden dette er nettopp et reiseforum, så tenkte jeg det kunne være morsomt å se om det var flere som liker å få stempla passet sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #13 Skrevet 4. februar 2011 Hvorfor har et pass så mange sider viss ikke? Fordi det fort forsvinner sider når man reiser til land som krever visum. De fleste land vil begynne på ny side, visumstempelet tar minst en side, så skal det stemples ved innreise , samt nye stempler ved inn og utreise på neste side. Jeg var innom fire visumrevende land på to måneder, og da var passet nesten halvfullt. Dessuten har jeg i samme periode reist rundt i sør amerika og asia, så jeg må snart ha nytt pass, for det er stempelglade områder! I det gamle passet mitt hadde jeg stempler fra masse europeiske land, siden jeg reiste mye på tidlig nittitall rett etter muren falt.
Sofie1 Skrevet 4. februar 2011 #14 Skrevet 4. februar 2011 Har ikke helt tellinga på hvor mange stempler jeg har, men jeg har iallefall til mange spennende land. Bare da jeg var i Sør-afrika ble det mange stempler pga reise ut og inn av landet noen ganger til Lesotho og Swaziland. Ellers har jeg til Vietnam, Singapore, Tsjekkia,Egypt, Albania, Montenegro, Kenya, Tanzania, Cuba og Usa. Og snart så står nok en gang sør-afrika der, samt Botswana og Zimbabwe!
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. februar 2011 #15 Skrevet 4. februar 2011 Nye passet er det inge stempler i. Bare brukt det i europa. Men det forrige hadde en del fine stempler. Også fordi jeg ba om stempler på flere steder også. Fikk noen fra Gardermoen blant annet. De mest spesielle stemplene jeg hadde, var fra Sarajevo rett etter krigen og fra Indonesia.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #16 Skrevet 4. februar 2011 ingen, hadde ingen i mitt forige pass heller.
Blue India Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #17 Skrevet 4. februar 2011 Men det forrige hadde en del fine stempler. Også fordi jeg ba om stempler på flere steder også. Fikk noen fra Gardermoen blant annet. Fikk du stempel da du spurte? Jeg spurte da jeg reiste inn i Tyskland en gang, og det kom ikke på tale.
gard Skrevet 5. februar 2011 #19 Skrevet 5. februar 2011 Mitt "nye" pass er fra 2006 og det begynner å bli en del stempler i det ja. Men jeg har ingen anelse hvor mange det er snakk fordi det begynner å bli litt kaotisk på flere av sidene ;-) Men det må være en del der for siden 2006 har jeg vært i Bolivia, Peru, USA, Dubai noen ganger, Malaysia (en del ganger), Thailand (en del ganger), Vietnam, Kamdodsja, Kina og Sør-Afrika. Men jeg synes også det er festlig å se på alle stemplene som en får i passet over årenes løp. Her er en side fra mitt forrige pass: http://gardkarlsen.com/misc/passport.JPG ;-)
momo Skrevet 5. februar 2011 #20 Skrevet 5. februar 2011 Er ikke sikker på hvor mange stempler jeg har, sikkert ikke så mange, vært noen ganger i Tyrkia og en gang i Egypt. Ellers andre land man ikke får stempel i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå