AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #21 Skrevet 4. februar 2011 Jeg tror at det er en del folk, som er så innarbeida vanedyr at de ikke klarer å forholde seg til at butikken er stengt. De har sikkert tenkt ut på forhånd at de skal i denne butikken og handle ditt og datt og de vet sikker nøyaktig hvor de finner dette også. Og når de da kommer dit, så er de så fokuserte på hva de skal ha og hvor det står så de overser alt annet rundt en. Det blir gjerne slik for folk, som av en eller annen grunn er stresset. De klarer ikke å forholde seg til at enkelte vaner brytes. Jeg er tildels slik, mener ikke noe vondt med det, og er ikke en egoistisk person (håper og tror jeg) men jeg er så konsentrert i hva jeg gjør og skal gjøre, at jeg nødvendigvis ikke enser alt rundt meg, som f.eks. skilt som er satt opp og kan derfor være den som spør om det er stengt med en overrasket mine.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. februar 2011 #22 Skrevet 4. februar 2011 Jeg er tildels slik, mener ikke noe vondt med det, og er ikke en egoistisk person (håper og tror jeg) men jeg er så konsentrert i hva jeg gjør og skal gjøre, at jeg nødvendigvis ikke enser alt rundt meg, som f.eks. skilt som er satt opp og kan derfor være den som spør om det er stengt med en overrasket mine. Jeg tror alle er slik innimellom jeg;-) Stresset gjør at man ikke alltid klarer å ha full fokus på alt som skjer rundt en til en hver tid. Så det er forskjell på å gå i sine egne tanker og å gå rundt med sine egne høye tanker om seg selv.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #23 Skrevet 4. februar 2011 Husker da butikken jeg jobber i ble bygget om for noen år siden. Vi var stengt i nesten en måned på grunn av at alt ble revet ut og byttet med nytt (gulv, innredning, belysning...hele pakka!). At vi var stengt var markert ved at det hang et svært banner som dekket det meste av fasaden på butikken med "Vi bygger om og ønsker alle velkommen tilbake til ny butikk *åpningstispunkt*". Det var umulig å ikke se det. Vi måtte ha gitteret åpent pga håndverkere som travet ut og inn, men stort sett gjorde banneret jobben sin. Det var allikevel en og annen "luring" som klarte å lure seg inn bak banneret og syntes det var veldig merkelig at de kom til en byggeplass, og enda merkeligere var det at vi ikke kunne hjelpe dem med det de trang hjelp med . En "skulle bare" levere noe til reparasjon og ble meget hissig da han ble henvist til nærmeste andre butikk i kjeden og en annen ble meget fornærmet over at vi ikke kunne selge ham varene han hadde plukket fra pallene vi var i ferd med å pakke opp - at vi ikke hadde kasser oppe og gikk og at det enda var flere dager til nyåpningen var ikke hans problem...
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #24 Skrevet 5. februar 2011 Her om dagen måtte butikken jeg jobber i holde stengt pga en stor vannlekkasje. Butikken er vel på ca. 1000 kvadrat, og enkelte steder var det 5 cm med vann. (Gulvet er ikke helt rett.)En ganske stor jobb, med andre ord. Vi holder til på et kjøpesenter, og det var også en god del vann i fellesarealet rett utenfor der vi er. Et firma som jobber med å rydde opp etter slike ting ble tilkalt, i tillegg til oss vanlige ansatte. Vi kunne ikke ha inngangsgitteret nede, siden det ble ganske mye slanger og utstyr som måtte fraktes ut og inn. Derfor skrev vi 6 store plakater som ble satt opp i inngangen. Her sto det tydelig at butikken var stengt inntil videre pga vannlekkasje. Likevel kommer det altså sikkert 50 stykker i løpet av de 5 timene opprydningen tok, og "skal bare". Halvparten av disse bare dytter plakatene til side, og går rett inn. Resten spurte om lov, men det er ganske irriterende når det står plakater om at vi har stengt. Gulvet ble veldig glatt av vannet, og jeg måtte forklare til flere at vi ikke ville slippe inn kunder pga dette, og fordi vi måtte bruke tiden vår på å få butikken klar igjen så fort som mulig. Det ble veldig mange sure miner den dagen. For folk skulle jo "bare". Hvorfor er det så vanskelig å respektere et skilt om at butikken er stengt, og spesielt når vannet flyter og det er så tydelig at folk er i full gang med å prøve å rydde opp? Tillegg: "Vannet flyter". Et pussig uttrykk. Man kan faktisk bli "plakatblind". Det er mye av de, så man registrerer ikke innholdet. Dette har ikke med sløvhet å gjøre. Hvorfor ikke sette opp sperrebånd?
Meaty Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #25 Skrevet 5. februar 2011 Man kan faktisk bli "plakatblind". Det er mye av de, så man registrerer ikke innholdet. Dette har ikke med sløvhet å gjøre. Hvorfor ikke sette opp sperrebånd? Fordi, som jeg nevnte, vi som drev og ryddet opp måtte gå ut og inn hele tiden.
talin Skrevet 5. februar 2011 #26 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Såkalte butplugs?? Ofte er det yrkessjåfører. Ihvertfall det jeg har merket meg. De bare kobler ut hjernen helt og legger seg i ræva på en bil og laller i vei i sin egen lille boble. 99 prosent av de privatbilene som blir tatt igjen, er ting som ikke vet hvor gasspedalen er. Endret 5. februar 2011 av talin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå