Meaty Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 (endret) Her om dagen måtte butikken jeg jobber i holde stengt pga en stor vannlekkasje. Butikken er vel på ca. 1000 kvadrat, og enkelte steder var det 5 cm med vann. (Gulvet er ikke helt rett.)En ganske stor jobb, med andre ord. Vi holder til på et kjøpesenter, og det var også en god del vann i fellesarealet rett utenfor der vi er. Et firma som jobber med å rydde opp etter slike ting ble tilkalt, i tillegg til oss vanlige ansatte. Vi kunne ikke ha inngangsgitteret nede, siden det ble ganske mye slanger og utstyr som måtte fraktes ut og inn. Derfor skrev vi 6 store plakater som ble satt opp i inngangen. Her sto det tydelig at butikken var stengt inntil videre pga vannlekkasje. Likevel kommer det altså sikkert 50 stykker i løpet av de 5 timene opprydningen tok, og "skal bare". Halvparten av disse bare dytter plakatene til side, og går rett inn. Resten spurte om lov, men det er ganske irriterende når det står plakater om at vi har stengt. Gulvet ble veldig glatt av vannet, og jeg måtte forklare til flere at vi ikke ville slippe inn kunder pga dette, og fordi vi måtte bruke tiden vår på å få butikken klar igjen så fort som mulig. Det ble veldig mange sure miner den dagen. For folk skulle jo "bare". Hvorfor er det så vanskelig å respektere et skilt om at butikken er stengt, og spesielt når vannet flyter og det er så tydelig at folk er i full gang med å prøve å rydde opp? Tillegg: "Vannet flyter". Et pussig uttrykk. Endret 3. februar 2011 av Meaty
HopelessFear Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Enkelt. Mennesker er en egoistisk rase.
Fluffe Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Det finnes desverre mennesker som tror hele verden kretser rundt dem, alt handler om dem og da må alle gjøre alt de kan for å tilfredstille de. 3
Pingting Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Har ikke peiling, men det høres kjent ut fra min tid i butikk. Skjedde flere ganger at folk kom løpende i det jeg var i ferd med å senke gitteret, da skulle de "bare" ha melk eller røyk eller gud vet hva. Pleide å hjelpe da jeg forklarte at jeg hadde skrudd av og tømt kassene for nesten en time siden... Du kjenner kanskje til nettsiden, men på Not always right er det av og til en del morsomme historier fra situasjoner som din... eller verre. Sånn som denne: (This happened during a tornado that crashed down just up the street from the store I worked in. The power went out, and one of the AC units had almost been ripped off the building. After a brief panic in which all customers and staff were shut in the tornado-shelter/assistant manager’s office, we employees locked down the building and started counting down registers, waiting until the storm had calmed down to let anyone go. It was raining, and the parking lot was actually flooding at this point.) Me: “Wouldn’t it be funny if someone came tearing in here, possessed with the desire to buy something? Because obviously, in the dark, during a tornado, this is the best time to beat crowds.” Norma (team lead): *laughs* “That’s mean.” (Not ten minutes later, standing by the glass front doors to watch the storm, we see a woman run across the four-lane highway outside, dodging between stopped cars. She tears across the parking lot, carrying her high heels in her hand, and stops to put them on before trying the doors to our building. She tugs, but they’re locked, so of course, she knocks. After a moment of amazement, our Ladies department manager Lara answers the door.) Lara: “Ma’am, we’re closed.” Woman: *panting* “Really?” Me: “Tornado took our power out.” Woman: “Are you really closed?” (By now, both the captive customers and the employees are exchanging glances. I look at Norma, who stares wide-eyed at the woman.) Lara: “There’s really no way we could ring you up for anything. We have no power.” Woman: “Oh, that’s too bad. I thought now would be a good time to get some shopping done! I’ll just go back to my car, then.” Lara: “Ma’am, there is torrential rain pouring down out there, and the wind is moving the cars.” Woman: “Well I can’t buy anything, why should I stay?” *leaves* (Though our policy states that we should try to detain people, we cannot legally do that, so Lara lets her go. I turn to Norma and say…) Me: “…didn’t I just tell that joke?” 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Opplevde dette flere ganger da jeg jobbet i en butikk. Var flere ganger kunden påstod at de ikke visste at det var stengt enda åpningstidene stod utenfor inngangen og noen ganger hadde vi stengt av diverse grunner og satte jo opp plakater der det stof og hvorfor. Men folk påstod fortsatt det visste dem ikke.
kaprifolen Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Dette er de samme menneskene som tar med seg uinviterte barn i bryllup "for de er jo så små", tar med bikkjene inn i butikker av samme grunn, parkerer foran innganger eller midt i veien "for de skal jo bare", slenger fra seg handlekurven på parkeringsplassen osv osv osv. Var faktisk 2 nanofibre fra å gå og spørre en dame med hund på senteret hvilken argumentasjon hun brukte for seg selv for å tro at det var greit. Angrer fortsatt på at jeg ikke gjorde det. Hadde sannsynligvis gjort det hvis jeg hadde hatt noen venner å snu meg og gå tilbake til etterpå.... 6
Meaty Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2011 Har ikke peiling, men det høres kjent ut fra min tid i butikk. Skjedde flere ganger at folk kom løpende i det jeg var i ferd med å senke gitteret, da skulle de "bare" ha melk eller røyk eller gud vet hva. Pleide å hjelpe da jeg forklarte at jeg hadde skrudd av og tømt kassene for nesten en time siden... Du kjenner kanskje til nettsiden, men på Not always right er det av og til en del morsomme historier fra situasjoner som din... eller verre. Sånn som denne: Jaaa, den nettsiden er genial! Har ikke vært innom der på lenge, men skal si det er mange gode historier der. Jeg ble jo bare målløs av å lese den du postet.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 WHY ARE YOU CLOSED?? http://www.youtube.com/watch?v=FHIZ2Jl2vuQ :skratte: 5
Gjesten Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Det samme gjelder i grunnen folk som kommer 5 min før stengetid, "skal bare", men bruker tre kvarter på å gjøre seg ferdig 2
Gjest strykebrett Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 Jeg jobbet en gang i en butikk som var inni en gang som gikk til en parkeringskjeller, så når jeg stengte for kvelden var det et slikt gitter jeg trakk ned i stedet for vanlige dører. Det gikk nesten ikke en dag uten at noen kom bort til det stengte gitteret og så inn i den mørke buitikken mens jeg telte pengene og spurte "er det stengt her eller?"
Gjest Hikken Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 WHY ARE YOU CLOSED?? http://www.youtube.com/watch?v=FHIZ2Jl2vuQ :skratte: Er ganske sikker på at han der har vært innom cubus der jeg jobber
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. februar 2011 #12 Skrevet 3. februar 2011 Jeg tror at det er en del folk, som er så innarbeida vanedyr at de ikke klarer å forholde seg til at butikken er stengt. De har sikkert tenkt ut på forhånd at de skal i denne butikken og handle ditt og datt og de vet sikker nøyaktig hvor de finner dette også. Og når de da kommer dit, så er de så fokuserte på hva de skal ha og hvor det står så de overser alt annet rundt en. Det blir gjerne slik for folk, som av en eller annen grunn er stresset. De klarer ikke å forholde seg til at enkelte vaner brytes.
Meaty Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #13 Skrevet 3. februar 2011 Jeg tror at det er en del folk, som er så innarbeida vanedyr at de ikke klarer å forholde seg til at butikken er stengt. De har sikkert tenkt ut på forhånd at de skal i denne butikken og handle ditt og datt og de vet sikker nøyaktig hvor de finner dette også. Og når de da kommer dit, så er de så fokuserte på hva de skal ha og hvor det står så de overser alt annet rundt en. Godt poeng, jeg lurer på om det er de samme folka som ligger oppi ræ**a på deg på motorveien og kjører i 100 inn i rundkjøringer? De hadde jo ikke tatt med i beregningen at det var andre trafikanter ute den dagen?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. februar 2011 #14 Skrevet 3. februar 2011 Godt poeng, jeg lurer på om det er de samme folka som ligger oppi ræ**a på deg på motorveien og kjører i 100 inn i rundkjøringer? De hadde jo ikke tatt med i beregningen at det var andre trafikanter ute den dagen? Såkalte butplugs?? Ofte er det yrkessjåfører. Ihvertfall det jeg har merket meg. De bare kobler ut hjernen helt og legger seg i ræva på en bil og laller i vei i sin egen lille boble.
Gjest Blubberella Skrevet 3. februar 2011 #15 Skrevet 3. februar 2011 Sånne mennesker har ihvertfall aldri jobbet i butikk e.l. selv. Noe av det verste jeg har opplevd var da jeg jobbet på kiosk med gatekjøkken og fikk betalt kun til stengetid (selv om jeg aldri var ferdig da pga oppgjøret og vask av gatekjøkkenet). Nesten hver dag kom det kunder innom to-tre minutt på stengetid og skulle ha mat, og da som oftest en av de større menyene som tar alt annet enn to-tre minutt å lage... Jeg pleide av og til å spørre pent om de kunne ta noe som gikk raskere å lage siden det straks var stengetid, men neida "jeg er sulten og det er ikke stengt enda!". Siden jeg var alene på jobb kunne jeg jo heller ikke stenge når klokka var der fordi jeg var opptatt med matlaging. Da kom jo selvfølgelig flere kunder inn døra som jeg måtte ekspedere siden jeg likevel hadde åpent... Opplevde også ofte at folk dundret på døra etter stengetid og "skulle bare". Selvfølgelig ble de dritsur om man sa nei. 1
Hanselot Skrevet 3. februar 2011 #16 Skrevet 3. februar 2011 Jeg liker å kalle det den nye norske folkesjela. Det er de generelt uhøflige menneskene som man treffer overalt som for alt i verden ikke kan ta hensyn til andre enn seg selv. 1
Morea Skrevet 3. februar 2011 #17 Skrevet 3. februar 2011 Åhh! Husker så godt da jeg jobbet i matbutikk! Hadde jobbet siden 8 på morgenen, klokken er 2 minutter på ni på kvelden og der kommer det en dame og tar handlevogn... Klassisk. Jeg sa ofte til de som jobbet der fast (jeg hadde sommerjobb) at det ser ut som om de tror at kassapersonalet skrus av stolene og stables under rulletrappa til neste dag. Jeg kommer fra et lite sted. Og alle kjenner alle. På godt og vondt. De var de som kom løpende og sa "Jeg skal bare ha en melk, glemte det i sted" og skynter seg. Og unnskylder. Det kunne jeg greit tolerere. Men de som da startet med å bruke ti minutter i ferskvaren, som var første område i butikken.... Argh. Husker jeg satt og kastet småpengene til oppgjøret i kassa når jeg regnet bare for å statuere et eksempel.... Der jeg jobber nå stå lukkes hovedinngangen fem. Da må vi ta personalutgangen, sånn sikkerhetssluse. På tross av at det står et stort skilt med STENGT bruk personalutgangen (en halvmeter til høyre) så er det flere av mine godt utdannede kolleger som står og banner foran den stengte døren. ... 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #18 Skrevet 3. februar 2011 Haha, akkurat det har jeg lurt på mange ganger også! Jeg jobber i kiosk, og for en tid tilbake hadde det vært brann i kjelleren der, så hele lokalet vårt var sotlagt. Vi måtte selvsagt stenge, og det ble satt opp politisperringer rundt hele lokalet, det sto en svær vifte foran hele inngangsdøra og en kjempestor plakat på hele vinduet: stengt grunnet brann. Gitteret var halveis nede i døra, slik at vi ansatte og alle som jobbet i forbindelse med brannen kunne gå inn og ut. Tror dere ikke det dukket opp en kunde nå og da under gitteret som spurte; er det oppe her? HALLO!!! Fatter ikke hva som feiler enkelte... 1
Green Lady Skrevet 4. februar 2011 #19 Skrevet 4. februar 2011 Samme som når vi har varetellinger. Butikken jeg jobber i er plassert på et kjøpesenter som er åpent på søndager, da er det noen få serveringssteder som har søndagsåpent. Ingen av butikkene er åpne. Så er det da denne ene søndagen i året, hvor alle gitterne er halvåpne, og folk går inn i butikken for å titte.. ?? Enten er de stokk dumme, eller bare så egosentriske at de ser kun sine egne behov. Eller kanskje en blanding. Gjør det vondt å være så dum, tro?? 1
The Kitten Skrevet 4. februar 2011 #20 Skrevet 4. februar 2011 Minner meg om en fyr som skjelte meg ut fordi han ikke bare fikk bytte en vare etter stengetid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå