Gå til innhold

Hyttetur med venner?


Gjest Helene

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 15 år og syntes jeg har alt for overbeskyttende foreldre. Jeg og mine to bestevenner har begynt å henge litt sammen med folk fra 16-24 år. De er kjempesnille og alt det der, og vi har blitt skikkelig gode venner med dem. Nå har kusina til hu ene bedt oss med på hyttetur i vinterferien for å feire bursdagen til venninna mi og det er noen timer unna. Jeg har ikke turt å spørre om å få lov enda, fordi jeg vet at mamma ikke liker kusina til venninna mi.. Mamma har egentlig ingen grunn til å ikke like henne.. Vi er vell 9 stykker som skal dit, og det eneste vi egentlig skal gjøre er å kose oss på hytta og stå på ski/slalom/snowboard.. Det blir vell fem jenter og fire gutter, og jeg kjenner alle sammen og alle er kjempe hyggelige! Jeg kan til og med ringe mamma eller pappa hver dag, og kanskje flere ganger OM DAGEN hvis det er nødvendig. Jeg har kjempelyst til å dra, og venninnene mine prater om det hele tiden.. Når venninnene mine spurte foreldrene sine fikk de ja med en gang... Jeg skjønner ikke dette helt, har bare lyst til å ha det gøy i vinterferien, istedet for å gå glipp av bursdagen til venninna mi og sitte hjemme og kjede meg..

Syntes du jeg burde få lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Normalfordeling

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde svart et høyt og tydelig nei på en sånn hyttetur. Totalt uaktuelt.

En gjeng ungdommer i alderen 15-24 år. Ski om dagen og fest om kvelden. Vi foreldre er ikke dumme heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Nope. Jeg hadde sagt nei til det. og da jeg var 15 hadde jeg ikke engang villet dra selv, fordi jeg visste hvordan det ville bli :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kommer an på om jeg kjenner dine venner og om du har en historie som gjør at jeg ville stolt på deg. Jeg har to barn. Den ene ville fått lov på flekken, den andre kan bare drømme om å få lov til noe slik. Med andre ord, det er VELDIG mye opp til deg selv og din troverdighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 15 år og syntes jeg har alt for overbeskyttende foreldre. Jeg og mine to bestevenner har begynt å henge litt sammen med folk fra 16-24 år. De er kjempesnille og alt det der, og vi har blitt skikkelig gode venner med dem. Nå har kusina til hu ene bedt oss med på hyttetur i vinterferien for å feire bursdagen til venninna mi og det er noen timer unna. Jeg har ikke turt å spørre om å få lov enda, fordi jeg vet at mamma ikke liker kusina til venninna mi.. Mamma har egentlig ingen grunn til å ikke like henne.. Vi er vell 9 stykker som skal dit, og det eneste vi egentlig skal gjøre er å kose oss på hytta og stå på ski/slalom/snowboard.. Det blir vell fem jenter og fire gutter, og jeg kjenner alle sammen og alle er kjempe hyggelige! Jeg kan til og med ringe mamma eller pappa hver dag, og kanskje flere ganger OM DAGEN hvis det er nødvendig. Jeg har kjempelyst til å dra, og venninnene mine prater om det hele tiden.. Når venninnene mine spurte foreldrene sine fikk de ja med en gang... Jeg skjønner ikke dette helt, har bare lyst til å ha det gøy i vinterferien, istedet for å gå glipp av bursdagen til venninna mi og sitte hjemme og kjede meg..

Syntes du jeg burde få lov?

ehh... nei. og jeg er atten liksom. og du virkker mest som en fjortis, hvis ikke hele innlegget er diktet opp. noe jeg tror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

15 åring på hyttetur med venner helt opp i 24 års alder?

Det hadde blitt et rungende nei fra meg også.

Og det med at "venninnene mine fikk ja med en gang de spurte" har jeg veldig liten tro på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer brutal mann i denne.

De nærmeste venninnene mine fra jeg var 15-16 var småbarnsmødre og kollegaer, alle 8-12 år eldre enn meg. Mine foreldre hadde latt meg dra med de, tror jeg. Er dette snakk om venner med buksa på knære, ihjelbleket hår, "lissom"og "sååå fett ass" hadde du fått NEI fra meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hadde ikke hatt noe problem med at du reiste med dine nærmeste venninner, på din alder. Men hadde vært relativt skeptisk til disse helt opp i 24årsalderen.

Men som BM sier, kommer mye an på deg. Hvis du var min datter, og du var ansvarlig og moden, så ville du absolutt fått lov selv med såpass mye eldre venner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lov til 'alt' da jeg var yngre, men dette hadde det nok blitt sagt nei til, gitt!

Hyttetur med jevnaldrende venninner får holde en stund til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er alltids nokon, som likar oppmerksamheit/beundring frå yngre ungdommar ;)

Evt de som ikke har draget på damer på sin egen alder og må ta med 15åringer på hyttetur og sjenke dem litt.

Jeg hadde garantert ikke fått lov som 15åring. Med god grunn, for jeg hadde høyst sannsynlig drukket alkohol og sikkert også endt opp med å miste jomfrudommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kua var selv kalv for ikke altfor lenge siden, og husker utmerket godt hvordan slike hytteturer artet seg. Så jeg hadde vært kjipe mamma drittkjerring som hadde sagt kategorisk nei frem til du var myndig.

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Å, som jeg hatet det når mamma brukte kua har vært kalv-argumentet! :ler:

Endret av Rosalie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...