Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åå, gratulerer så mye, Delphina! :strix:

Hvordan er det å være nybakt mor? :rodmer: håper fødselen gikk fint, og at dere koser dere masse med jenta deres :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gratulerer så mye som mamma! :strix:

Jenta deres er sikkert kjempefin! Håper fødsel gikk fint! :klemmer:

Oh joy! Det ser ut til at lille C endelig har kommet! :bond::strix: GRATULERER så MASSE, Delphina :klemmer:

Åå, gratulerer så mye, Delphina! :strix:

Hvordan er det å være nybakt mor? :rodmer: håper fødselen gikk fint, og at dere koser dere masse med jenta deres :klemmer:

Det er utrolig rart, det er tross alt et bittelite menneske som er totalt avhengig av en.

Gratulerer så utrolig mye Delphina!

Gleder meg til å høre mer om lille C :rodmer:

Tusen takk damer! :strix: Får ikke nok av C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk!!! GRATULERER!!!! :strix: Tipper det var verdt ventingen... :rodmer: Så flott at ammingen går bra allerede. Deilig og slippe de bekymringene :) Igjen - gratulerer så mye :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Fantastisk!!! GRATULERER!!!! :strix: Tipper det var verdt ventingen... :rodmer: Så flott at ammingen går bra allerede. Deilig og slippe de bekymringene :) Igjen - gratulerer så mye :klemmer:

Tusen takk! :rodmer:

Det var verdt det og C tok bryst veldig lett. Det er deilig, men hun er ikke spesielt sulten. Vært en lang dag for C og mammaen hennes. Elsker den lille jenta mi, som ligger ved siden av meg og klynker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utnevner meg selv som vinner av tipping på når lille C skulle komme, siden jeg var nærmest! :nigo:

Så bra at ammingen går bra. Da er det bare å slappe helt av fram til dere skal hjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå!!!! Gratulerer så mye!!!!

Nyt hvert eneste sekund med skatten <3

Håper alt gikk bra og gleder meg til å kanskje få høre mer om alt?:) Men nå må du bare nytenytenyyyyte livet<3

Mange klemmer fra nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅåååå, gratulerer med den lille jenta, til både mamma og pappa!!! Og så flott at ammingen går bra! :jepp:

Gleder meg til å få lese fødselshistorien. =)

Men ÅH, så glad jeg er for deg..! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Raven, glad for at du endelig er ferdig :klemmer:

Og Gratulerer !

Gler meg til å lese meir om korleis gårsdagen og natta gjekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Jeg er i god form og jeg er hjemme, så jeg kommer til å skrive hvordan fødselen var allerede nå.

Jeg hadde småvondt i ryggen som kom og gikk uregelmessig i går, som startet rundt 12. De tok seg opp og ble mer regelmessig og med en lengde på et minutt. Vi reiste jo som sagt inn i går kveld da jeg hadde regelmessige rier. Desverre var det ineffektive rier, så de planla å gi meg smertestillende så jeg kunne sove. Gynekologen på vakt ville at de skulle ta fostervannet, da jeg hadde slitt med fryktelig vonde modningsrier flere uker i forveien. De tok fostervannet rundt 1-tiden i natt. Derfra fikk jeg rier som virkelig fungerte, dog jeg hadde den ekle vondten i ryggen fremdeles, så jeg hadde ineffektive rier og effektive rier om hverandre. Jeg ba først om klyster, noe jeg fikk, men som ikke fungerte noe særlig, trodde de ineffektive riene var pga forstoppelse. Jeg hadde 4 cm da jeg fikk klyster (som var rundt 2-3 i natt), så det gikk jo over i aktiv fødsel etterhvert.

Siden de ineffektive riene og effektive riene kom om hverandre (riestorm), og jeg fikk problemer med å puste meg gjennom, ba jeg om smertestillende, i håp om jeg kunne få en paracet eller to. Eneste jeg ble tilbudt var epidural. Jeg fikk da intravenøst og ble gjort klar for epidural da jeg hadde kavet meg tilbake i senga. De ventet litt med å stikke nåla i ryggen, siden C reagerte på ting, og når hun først hadde roet seg ned, hadde jeg begynt å få en trang til å presse. Ble bedt om å ikke presse, for de trodde nok sikkert jeg var mindre åpen enn jeg var, så de sjekket meg og.. Jeg fikk ikke epidural, da jeg hadde gått fra 4 cm til 9 på ikke så fryktelig lang tid (snakk om 2 timer). De hentet jordmor og jeg hoiet fælt over trangen til å presse, noe de lot meg gjøre nå som jordmor var inne, men de ville helst at jeg pustet meg gjennom trangen til å presse. Jordmor sjekket meg ganske kjapt og jeg var klar! Etter en 20 minutter med pressrier, så var frøkna ute, rundt 5 i dag morges.. Hun ble lagt kjapt på magen min og hun tok pupp ganske kjapt!

Det var veldig surrealistisk, fremdeles er. Jeg har funnet ut at jeg er god på gulpesignal (da hun har hatt litt problemer med fostervann i magen) og matgiving, mens forloveden er god på bleier og å skifte på frøkna. :fnise:

Edit: Glemte å legge til at jeg fikk noen smårifter og måtte sy 5 småsting, var kjønnsleppene som tok støyten. :fnise:

Edit 2: Noen detaljer var ikke helt korrekte, og det var noe krunglete skrevet. Rettet på det nå.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere så mye Delphina!! tenk, nå er du mamma! er jo ikke så lenge siden du titta innom boka mi første gangen og var ca helt i begynnelsen av graviditeten :grine::rodmer: :rodmer: :rodmer: :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...