Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Nei det er vel kanskje ikke så farlig. Men det var ikke noe problem å få noen andre til å ta vakta, så.. :)

Hvilken hund er det du passer da? :)

Og forresten så HAR du en melon i magen! :strix:

Du er gravid, og siden du allerede har hatt en blødning, så er det greit å hvile seg litt også. Det er noe en gravid må, lytte til kroppen. Som sagt, spotting er ikke farlig, men jeg forstår at du blir hjemme.

Vi har en terrier, har hatt henne en god stund. Hu er litt syk akkurat nå, så må være litt på vakt når hun klynker og vil ut.

Jeg finner aldri ut størrelsen på livmoren nå når jeg er i uke 14 (vanskelig å google seg til visstnok), så da gjetter jeg en liten vannmelon. :fnise::strix: Har en vane nå å kjenne etter når blæra er full, og gjorde det i går foran bf. Han ba meg slutte... For jeg gjorde han visstnok sjalu. :lol: Han ville visst kjenne etter han også.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar det mye med ro jeg! :ler:

Ok. Får håpe hun blir frisk, da! :)

Hehe, ja det må være artig å så tydelig kjenne livmoren nå. :) Er vel ikke mange ukene til du kjenner første tegn til liv heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Tar det mye med ro jeg! :ler:

Ok. Får håpe hun blir frisk, da! :)

Hehe, ja det må være artig å så tydelig kjenne livmoren nå. :) Er vel ikke mange ukene til du kjenner første tegn til liv heller. :)

Bare passer på jeg, altså :sjenert:

Hu blir det, hu fikk i seg noe hun ikke tålte. Tror det verste er over, hu har ikke klynket siden i dag morges og da var det passe løst.

Det er artig og veldig spesielt. Er første gangen jeg skal bli mamma, så alle småting er spennende. Gleder meg sånn til å kjenne spark, men må nok vente i et par uker altså (nærmere 6). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Himmel!

Tror jeg får symptomene i hytt og pine. Slet en del med kvalme i starten, men nå kommer kvalmen passe uanmeldt og da må jeg fare på do med en gang. Gjerne også etter frokost. I starten lå den der hele tida med en ulmende kvalm følelse, og jeg kunne dra med meg en avis på do. Nå må jeg løpe til nærmeste porselenskål. Kjære lille gullet i magen min, jeg vet du er der, og jeg gleder meg stort til å kjenne deg sparke... Men mamma trenger mat. :fnise: Er farlig nær at brødskrive nummer 2 følger etter brødskive nummer 1. :kjefte:

Har vært en slapp helg, og har fått gått noen turer med hunden. Sitter her og jobber med termodynamiske likninger, noe jeg synes er artig, men kjenner at jeg trenger en blund eller to på øyet, da jeg våknet opp etter en kort natt.. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

Så kjedelig at du ikke har blitt kvitt kvalmen enda. Værste som finnes må jo være å spy og spy hele tiden. Håper jeg slipper unna det altså! :fnise:

Så flink du er til å gjøre lekser! Jeg er ikke noe flink i det hele tatt for tiden. Så dårlig at uansett karakter så kommer jeg til å ta opp denne eksamen i august. Men det går sikkert greit.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Heihei! :)

Så kjedelig at du ikke har blitt kvitt kvalmen enda. Værste som finnes må jo være å spy og spy hele tiden. Håper jeg slipper unna det altså! :fnise:

Så flink du er til å gjøre lekser! Jeg er ikke noe flink i det hele tatt for tiden. Så dårlig at uansett karakter så kommer jeg til å ta opp denne eksamen i august. Men det går sikkert greit.

Ha en fin dag!

Heisann! ^^

Det er litt kjedelig, siden jeg går og er sulten. :fnise: Jeg ville vanligvis ha klaget over å kaste opp, men det er blitt rutine, så ser bare humoren i det. Er jo greit å bli påmint at jeg er gravid. Og... Aldri si aldri :fnise:

Føler meg ikke særlig flink, men må studere litt. Har tatt meg en pause så leeeenge nå, prøvd å komme meg til hektene. Er litt deilig å gjøre noe jeg synes er gøy. Sitter og skriver opp på whiteboard for å huske formler. :fnise: Jeg forstår hvordan du har det, er jo litt lengre uti graviditeten enn det du er, og har vært passe dårlig på å lese. :sjenert: Det går seg til, og det finnes alltids flere sjanser.

Ha en fin dag du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Jeg er ganske sikker på at jeg nå kjente livmor litt til høyre da jeg bøyde meg for å knyte sko. Føltes ut som en liten fotball i magen, og la merke til at jeg ikke kunne bøye meg skikkelig over. Føltes ikke vondt eller noe, men var ubehagelig, så byttet posisjon til en mer skrevende posisjon. Jeg så da virkelig elegant ut der ja. :fnise:

Beklager for kort oppdatering! helt i 100 her! :eeeh:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så artig da! :)

Jeg gleder meg til jeg er like langt som deg! Det er jo først da man gradvis virkelig begynner å merke at man er gravid!! :) Fra uke 12 og resten av svangerskapet så skal jeg rett og slett være SÅ takknemlig!! :)

Hvorvidt man oppdaterer mye går jo en del i perioder, det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hehe, så artig da! :)

Jeg gleder meg til jeg er like langt som deg! Det er jo først da man gradvis virkelig begynner å merke at man er gravid!! :) Fra uke 12 og resten av svangerskapet så skal jeg rett og slett være SÅ takknemlig!! :)

Hvorvidt man oppdaterer mye går jo en del i perioder, det. :)

Det er skikkelig artig. Sitter her og gleder meg over småting. :fnise: Tørr ikke tro alle boblefølelsene i magen er lillegull, ikke enda. Fikk en plutselig merkbar *plopp* nå når jeg skriver, men det kan ha vært en tarm eller litt leamus på toppen av livmor. :fnise: Misunner de som kan kjenne lillegullene sine allerede.

Det begynner jo å nærme seg for deg også. Fredag er du 8 uker, og da er du plutselig et steg nærmere UL. Når UL er over og du ser lille frøbel, så er det neste nye uke osv. Skal innrømme at jeg distanserer meg litt fra graviditeten til tider, for jeg har så lyst til å være 16-20 uker på vei og se om det er en frøken eller en herremann inni her og kjenne bevegelse. Nå er jeg bare i den fasen hvor jeg føler jeg har en fot i 1.trimester (selv om jeg forsvant ut av denne veldig fort føler jeg) og en i 2. trimester.

Jeg har ikke så særlig mye spennende på agendaen, da jeg sitter og er hundevakt og student (akkurat nå hvertfall). Forbereder meg til å flytte ned, men det er jo enda 2+ uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Har ikke sovehjerte for tiden. Har alltid hatt lett for å sovne igjen om jeg er trøtt, men nå går det ikke. 11 timer på 2 dager sliter på gravide damer. Så, jeg sitter og studerer, mens musikken står på i bakgrunnen. Heldigvis sitter pensum da, så jeg er glad for det. Jeg forstår også mer hva jeg holder på med. :fnise:

I går hadde jeg en real drittdag, som ikke ble løst før i dag morges. Forloveden og jeg krangla noe skikkelig, over noe veldig lite, i gårkveld. Av og til hater jeg hormonene mine. Ja, jeg er takknemlig for at jeg ikke er kronisk kvalm, men jeg vil heller kaste opp enn å sippe og grine for ingenting. Vi tilga hverandre og han forstår at jeg var oppgitt over megselv også, da jeg ikke har kontroll i det hele tatt. Skulle av og til bare ønske han ikke utbasunerte ting som ikke stemmer med virkeligheten :sukk:, vel, ikke virkeligheten når jeg ikke er et hormonelt monster... Det sårer. Og, så bekymrer jeg meg for lille når vi har kranglet... :sukk: Ting er bra igjen, vi smiler og ler, og han tar seg tid til meg nå, og jeg får sett han og høre stemmen hans. Er så deilig!...

Nei, tror jeg avslutter snart. Skal snart ut en tur, og kanskje sove en times tid eller to, er fryktelig trøtt... :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei eegentlig er det jo ikke så lenge. I morgen er det akkurat en måned til jeg når uke 12! :)

Kjedelig med krangling, men bra dere blir fort venner igjen. :) Alle krangler jo av og til, det som er viktig er om man klarer å bli fort venner igjen og at det ikke blir masse drittslenging og sånt. :)

Du får kose deg på tur! Hvis det var det du skulle da. :) Vi skal gå tur i kveld, vi. :) I vårværet! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Nei eegentlig er det jo ikke så lenge. I morgen er det akkurat en måned til jeg når uke 12! :)

Kjedelig med krangling, men bra dere blir fort venner igjen. :) Alle krangler jo av og til, det som er viktig er om man klarer å bli fort venner igjen og at det ikke blir masse drittslenging og sånt. :)

Du får kose deg på tur! Hvis det var det du skulle da. :) Vi skal gå tur i kveld, vi. :) I vårværet! :sol:

Det er ikke så lenge. Tiden går fort når man gjør litt av hvert. Skjønner at det er en pine å vente, spesielt etter det du har vært gjennom. Synes det var lenge å vente på svangerskapskontroll (var en måned), da jeg tok HCG prøvene samtidig som jeg bestilte time til kontroll. Var bekymra at det ikke sto bra til inni der.

Ja, er jo kjedelig, og det ble skikkelig styr i dag morges. Han ringte meg, og vi løste det heldigvis. Liker ikke være sur på han :fnise: Han har jobbet hjemmefra idag, så har fått sett han på skype og høre stemmen hans :rodmer:

Det var koselig på tur, men hunden er motvillig til skikkelig langturer. Hun liker bare smårunder, så blir en del av dem hver dag. Ikke at jeg klager, er deilig å komme seg ut (når man studerer blir det ikke stort av det). Kose dere på tur!!

----

Skal ikke klage noe mer, vi har :sol: nå vi også!

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hello: Delphina.

Innom og oppdaterer meg litt, har hatt kg-pause så det er litt å lese seg opp på. Kommer sterkere tilbake senere. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hormonene er ikke noe gøy! Signerer på den. Får håpe at det går over snart :)

Nei, det er ikke det! Har slitt med så og si alle typiske "symptomer", men hormoner er det verste. Absolutt ingen kontroll! :skratte: De har blitt mer intense, så blir en stund før de roer seg ned. Skal uansett holde meg i nakkeskinnet og ikke klage til bf.. Selv om det kanskje er litt fristende :lur:

:hello: Delphina.

Innom og oppdaterer meg litt, har hatt kg-pause så det er litt å lese seg opp på. Kommer sterkere tilbake senere. :klem:

Heisann Nilla!

For meg er det bare godt å høre at alt står bra til med deg, og det blir deilig å se de to små nurkene i magen din på torsdag. Skal selv til jordmor på fredag. Blir rart å se lille igjen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:danser: 15 uker :danser:

Livmor er mer prominent nå når jeg våkner opp om morgenen. Er så deilig å kunne kjenne at det begynner å strutte litt der nede. Kan ikke se det helt enda da jeg har litt fett på magen som forhindrer dette tegnet. :fnise: Vekta er stabil, ligger omtrentlig på det samme som det gjorde da jeg var inne til svangerskapskontroll, en halvkilo tyngre.

Er sliten, og har hatt en hviledag fra studier. Har ryddet litt, så heeelt lat har jeg ikke vært. Har sett film (Shrek the Third og Shrek forever after - liiiitt barnslig ja), og hørte dette under "Shrek the Third":

Shrek: Fiona, try to be reasonable. Have you seen a baby lately? All they do is eat and poop, and then they cry, and they cry when they poop, and poop when they cry. Now imagine an *ogre* baby. They extra cry, and they extra poop.

Var uansett bare inne for å skrive...

:danser: 15 uker :danser:

Greide visst ikke bare å skrive det nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...