Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Ågud, det høres så vondt ut å bli strippa! Gruer meg til jordmødre skal inn der jeg.. Men men, det må vel til :jepp:

Godt at alt fremdeles står bra til med deg og lille C :) Blir spennende å se om strippingen gjorde susen da :) Er jo noen som føder like etter de har blitt strippet.

Ønsker deg all lykke til ihvertfall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, fy skam deg altså!! :kjefte: :ler

Håper strippinga hjelper! (Huff, eg syns det høyres heilt grusomt ut!) Eg er her i morgon også, men skulle noko skje i løpet av helga, så er eg i London.. Så..evt HURRA på forskudd! :strix::ler:

Jammen, altså.. Jeg kan ikke noe for dette!

Tusen takk for hurra på forskudd. Vi tar bare en dag om gangen egentlig, nå ser vi bare hvordan ting trapper opp. Skal uansett tilbake 3.oktober om det ikke går i gang.

:popcorn

Hadde sikkert sittet her hele natta, hadde jeg kunnet. Om det ikke skjer noe før den tid, da. Men har ultralyd i morgen, og den vil jeg ikke for alt i verden gå glipp av, selv ikke for å følge med her. :fnise:

:fnise: Du, herligheten, jeg skjønner jo at UL er ganske så viktig, jeg sitter her som en liten badeball og venter på at jenta skal komme på utsiden. Jeg er ikke så viktig, og ikke tror jeg det heller. :nigo:

Hurra for modenhet, stripping og blødning! :skratte:

Trur det blir action her i natt eller i måro eg altså...

:fnise: Hurra for alle små ting som gjør Delphina glad. Var bare glad jeg var moden jeg. :sjenert: Viser jo at kroppen min har greid det den skal, og at jeg bare er litt treig på å få ut frøkna.

Vi får se om hu kommer i løpet av natta eller i morgen.

Blir spennende å se om det skjer noe. Hvis strippingen har effekt, så kan jeg fort få riktig på datoen min! :strix:

Det blir spennende, hvis ikke så går jeg jo over i oktober, og jeg gleder meg bare å se jenta mi, uansett hvor mye jeg går over. Hadde vært morsomt med ei lita frøken som kommer på første dagen i oktober. Da har jeg og hu noe til felles (oktoberbarn begge to - om hu ikke kommer i natt eller i morgen).

Jeg trodde du skrev "med frøkna på utsiden". Kjente at hjertet mitt hoppet for jeg skjønte ikke hvordan du kunne skrive så rolig :sjokkert: Men så leste jeg det igjen og da stod det: "med frøkna på innsiden" :sjenert:

Håper du slipper å bli satt i gang og at hun kommer av seg selv :klemmer:

Håper selv det. Har hatt mine betenkeligheter rundt det å bli strippet, for jeg vil jo gjøre alt så naturlig som mulig. Induksjon og KS er for meg siste alternativ egentlig. :sjenert:

Ågud, det høres så vondt ut å bli strippa! Gruer meg til jordmødre skal inn der jeg.. Men men, det må vel til :jepp:

Godt at alt fremdeles står bra til med deg og lille C :) Blir spennende å se om strippingen gjorde susen da :) Er jo noen som føder like etter de har blitt strippet.

Ønsker deg all lykke til ihvertfall :klemmer:

Jeg skal være så dønn ærlig, det var vondt. Jeg lå der og lagde grimaser og pustet meg gjennom det (eller prøvde). Forloveden synes ikke det var gøy å se meg bli strippet, for han så jeg hadde vondt. Ble strippet tre ganger, siste gangen var verst grunnet kynnerne.

Vi får se, føler meg litt annerledes, men det er vel pga strippingen.

Tusen takk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en fin dag, forloveden og jeg, på sykehuset. Han ble med for å være støttespiller og i tilfelle de ville sette meg i gang i dag. Han likte ikke helt at jeg hadde vondt for å gå etter strippingen, for jeg hadde noen kraftige kynnere rett etterpå og vagget meg på do. Må innrømme at jeg var glad jeg så blod på papiret, selv om jordmor hadde viftet med en blodig pekefinger (hansker hadde hun på). Rart hvor glad man blir når man ser blod fra hufsa altså, etter så lang tid uten. :skratte:

Han duller nå litt med meg, forloveden min.. :sjenert: Fortjener det ikke bare fordi jeg har vondt. Må uansett innrømme det er deilig når vi kan benytte oss av humor rundt strippingen, for jeg må le litt når jeg har vondt. Jeg spurte forloveden hva han synes om strippingen og han sitter jo der og sier at det tente han. Må legge til at det ikke gjorde det, han likte ikke at jeg hadde vondt, og han visste ikke helt hvor han skulle gjøre av seg. Så spør han hvordan jeg føler meg.. Mitt svar er jo da: "Jeg føler meg veldig sår, hadde jo vært koselig om hu kjøpte meg middag etterpå, etter det hun har gjort!" :lur:

Uansett, sitter her og koser meg med vondter her og der. Det føles litt annerledes ut, det skal jeg innrømme, og jeg har veldig bølgeaktig aktivitet kynnermessig.. Jeg har perioder hvor jeg har vonde kynnere, så ikke-vonde kynnere, for så å få enda vondere kynnere. Jeg vil nå egentlig si de er mer ubehagelige. Har uansett fått beskjed om å ta paracet i kveld, da gjør jeg det.. :nigo:

Måtte bare oppdatere litt til, etter å ha sett på han sove en times tid.. Skal uansett opp og gi godgutten min en stor klem og et stort kyss. Mannen min har gått gjennom dagen med voldsom hodepine, så han fortjener litt kos han også!

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar fram :popcorn: eg...

Eg fekk A 8 dagar over termin, i måro er du 8 dagar over, ikkje sant? Eg våkna av rier kl 4 på natta :lur:

Dessuten er 30. sept ein fin dag å bli født på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai, her har det nå skjedd litt i allefall:) Et steg nærmere! We like:)

Hehe, så bra at dere kan tøyse og kose dere midt i all ventingen:) Søtinger!

Krysser fingrene for stigende action nå fremover XXX

Stor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar fram :popcorn: eg...

Eg fekk A 8 dagar over termin, i måro er du 8 dagar over, ikkje sant? Eg våkna av rier kl 4 på natta :lur:

Dessuten er 30. sept ein fin dag å bli født på!

Har litt lyst på popcorn jeg nå. :fnise:

Jeg er 8 dager over i morgen ja. Kanskje jeg følger deg med C? Har litt vondter igjen, følger meg ikke akkurat lekker nå!

Det er en fin dag, men uansett hvilken dag hun blir født på, så er det en vidunderlig dag vet du.. :sjenert:

Aiai, her har det nå skjedd litt i allefall:) Et steg nærmere! We like:)

Hehe, så bra at dere kan tøyse og kose dere midt i all ventingen:) Søtinger!

Krysser fingrene for stigende action nå fremover XXX

Stor klem!!

Indeed, her er det småskritt fremover. Uansett er jeg vel verdens mest nøytrale på om strippingen virker, for jeg har hatt vonde kynnere og ikke vonde.. Så..

Vi tøyser mye sammen, men vi greier allikevel ha voksne samtaler. Forloveden og jeg satt her for litt siden og snakket sammen. Han er verdens beste! :hjerte:

Stoooor klem tilbake! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det hjelper og at du slipper å bli satt i gang :D Fortsatt masse lykkeønskinger her fra :klemmer:

Jeg håper inderlig jeg ikke trenger å bli satt i gang! Uansett, jeg var på god vei til å greie å føde selv i følge jm, siden jeg hadde så og si flat livmorhals og åpning. Reagerte jo godt også.

Tusen takk! :klemmer:

God morgen?

:goodbye: Sitter her enda (eller ligger på sofaen), har hatt litt maserier (mensenvondt) i dag. Kjenner meg øm egentlig, føles ut som noen var litt vel røffe i går. Har uansett fått med meg at det kan gå et par dager før ting går seg til. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOOO!! Stikk og fød... :popcorn:

Jada masa! :nigo::fnise:

Nå er jeg tilbake fra ultralyd, så nå er det helt på sin plass at du kommer i gang med noe action her. :jepp:

Hvordan gikk det? Leser det vel sikkert inne på dagboka di uansett, men spør jeg. :sjenert: Skal slutte å knipe igjen jeg. :fnise:

---

har menssmerter (det føles sånn ut) som kommer og går. Prøvde å sove da jeg sov dårlig i natt, men greide det ikke sammenhengende, ble mye våkning grunnet menssmertene. Blødningene (det er ferskt blod, ikke brunlig utflod) ser ut til å være på vei tilbake etter at det sluttet i natt.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada masa! :nigo::fnise:

Hvordan gikk det? Leser det vel sikkert inne på dagboka di uansett, men spør jeg. :sjenert: Skal slutte å knipe igjen jeg. :fnise:

---

har menssmerter (det føles sånn ut) som kommer og går. Prøvde å sove da jeg sov dårlig i natt, men greide det ikke sammenhengende, ble mye våkning grunnet menssmertene. Blødningene (det er ferskt blod, ikke brunlig utflod) ser ut til å være på vei tilbake etter at det sluttet i natt.

Har ikke oppdatert ennå, men alt ser fint ut. Hun var litt for stor til t vi fikk bilder denne gangen. Og hun er hele 1306 gram nå. Er imponert over at de klarte å estimere det så til de grader nøyaktig. Så alt tyder på frisk og sprek liten baby. :rodmer:

Så igjen; nå trenger du ikke knipe igjen mer. :nigo: Nå har jeg tenkt å få med meg all den actionen som skal komme i løpet av dagen og kvelden.

Har du sladris, forresten? Sånn at jeg vet hvem jeg eventuelt skal speide etter... =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har tida gått så fort da? :sjokkert: Her tar jeg meg en liten KG-pause, og når jeg kommer tilbake er du alt over tida!

Hva er stripping? :klo: Vil jeg egentlig vite hva det er? Hehe. Håper lillegull kommer ut snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke oppdatert ennå, men alt ser fint ut. Hun var litt for stor til t vi fikk bilder denne gangen. Og hun er hele 1306 gram nå. Er imponert over at de klarte å estimere det så til de grader nøyaktig. Så alt tyder på frisk og sprek liten baby. :rodmer:

Så igjen; nå trenger du ikke knipe igjen mer. :nigo: Nå har jeg tenkt å få med meg all den actionen som skal komme i løpet av dagen og kvelden.

Har du sladris, forresten? Sånn at jeg vet hvem jeg eventuelt skal speide etter... =P

Det er flott å høre! Det er imponerende hvor detaljert de greier å estimere, det er ikke ca. 1,3 kg, men 1306g og sånt. Det er flott at jenta di er frisk og sprek! :strix:

Jeg kommer vel til å være min egen sladris, jeg har allerede planen på hvordan jeg skal si at jeg skal på sykehuset. :fnise: Jeg kommer hjem også nesten med en gang etter fødselen, er ikke normalt å ligge dager på sykehuset her.

Haha, ler av Chico sin kommentar :fnise:

:fnise: Jeg lo godt jeg også, har da humor gjennom alle vondtene.. :fnise:

Men har tida gått så fort da? :sjokkert: Her tar jeg meg en liten KG-pause, og når jeg kommer tilbake er du alt over tida!

Hva er stripping? :klo: Vil jeg egentlig vite hva det er? Hehe. Håper lillegull kommer ut snart!

Tida har gått fort. Sitter her og lurer på tiden har forsvunnet til. :fnise:

Stripping:

Dersom den gravide går på overtid, kan jordmor «strippe» for å stimulere til fødsel. Det vil si at jordmor stikker en finger opp i livmorhalsen. Man kan også massere livmorhalsen. Dette må kun utføres av lege eller jordmor og bare på gravide som er på overtid.

Kilde: http://www.klikk.no/foreldre/article328152.ece

Det får det til å høres ut som en drøm, men jm røsket tak i livmortappen for å frigjøre noen hormoner som kan sette igang fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

No skal eg pakke og så reiser eg grytidleg i morgon. Og eg kjem ikkje att før tirsdag 4. oktober, så då har du heilt sikkert blitt MAMMA!! Det ser ut til å bli ei oktoberjente dette her ;) Masse lykke til dei neste dagane! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun vil drøye det til bursdagen min..? :nigo:

Hun vet iallefall hvordan man gjør entré: Man skal være litt sen, sånn at man har alles øyne rettet mot seg når man endelig dukker opp. Så dette er en liten diva in-the-making. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...