Kitsch Skrevet 25. august 2011 #1261 Del Skrevet 25. august 2011 36 uker og hodeleie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 26. august 2011 #1262 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg kjenner meg litt irritert. Jeg har veldig lite å gjøre for tiden, annet enn å styre rundt i huset, og med en vaskemaskin som må fikses, så får jeg ikke gjort klesvasken. Det fører til at det blir enda mindre for meg å gjøre. Så, nå har jo forloveden ut av godhet funnet ut at fredagsinnkjøpet skal gå til mor hans, og vi får tingene i morgen. Jeg kjenner jeg blir oppgitt, jeg vet han prøver å være grei, men.. Jeg har ikke stort annet å gjøre, og dette får meg til å føle meg invalidisert... Det verste er at jeg har lyst til å gråte, og det bare fordi jeg ikke kan gjøre ukens innkjøp. Har sittet og skrevet ned alt jeg skal kjøpe inn, som er på tilbud.. Akkurat dette er det jeg ikke alltid liker med graviditeten, hormonmonsteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 26. august 2011 #1263 Del Skrevet 26. august 2011 Ikke greit med disse hormonene som til tider herjer i kroppen. Og det er ikke noe gøy å kjede seg hjemme. Er det noe annet du kan finne på i dag som gjør dagen mer meningsfull? Det er ikke alltid så mye som skal til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 26. august 2011 #1264 Del Skrevet 26. august 2011 Ikke greit med disse hormonene som til tider herjer i kroppen. Og det er ikke noe gøy å kjede seg hjemme. Er det noe annet du kan finne på i dag som gjør dagen mer meningsfull? Det er ikke alltid så mye som skal til. Gjorde det meste i går, for jeg trodde jeg skulle ut og handle i dag... Sånn at jeg kunne slappe av litt, for jeg er ikke like energisk som jeg var for noen uker siden. Så sitter bare med notater og skriver dem inn på dataen, da jeg vil ha litt mer oversikt over oseanografi-notatene mine. I tillegg er det jo storm her, så det å gå tur frister jo ikke akkurat så veldig, spesielt når det regner sidelengs. Tror jeg vasker doen eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 26. august 2011 #1265 Del Skrevet 26. august 2011 Tror jeg vasker doen eller noe. Hva med å sette seg ned å nyte en god bok eller no? Det er ikke jeg så flink til, men det er deilig å sette seg ned med tid til seg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 26. august 2011 #1266 Del Skrevet 26. august 2011 for 36 uker og 4 uker igjen til termin Ikke mange dagene igjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 26. august 2011 #1267 Del Skrevet 26. august 2011 Hva med å sette seg ned å nyte en god bok eller no? Det er ikke jeg så flink til, men det er deilig å sette seg ned med tid til seg selv! Jeg var dum nok til å ikke ta med meg noen av skjønnlitteraturbøkene mine med meg, har kun fagbøker. Har jo en babybok jeg kan lese, men det går mer på det med babyen etter at den er født. Kanskje lese om de første månedene, det kan være lurt. Uansett, begynte å fikse litt på rommet hennes, åpnet pakker, sorterte litt sånn at enkelte bleier går i stelleveska med en gang, sammen med salver for såre stumper. Ammeinnlegg har jeg tatt ut av rommet hennes og lagt inne på vårt, sånn at de detter i fødebagen med en gang. Dog, nå roer jeg meg litt ned og hopper uti det med å vaske doen. Da får jeg gjort det. for 36 uker og 4 uker igjen til termin Ikke mange dagene igjen nå 4 uker ja! Satt og så at det kun var 28 dager igjen, ble litt sentimental jeg. --- Lurer på om jeg skal kjøpe meg en litermål, slik at vi kan ta kaldt vann oppi badebalja hennes på den måten.. Vi har en litt håpløs dusj, så vi må være kreative. Kanskje jeg skal skrive det ned. Skal dobbeltsjekke listene nå i kveldinga, etter jeg har ryddet på rommet hennes. Skal sjekke at vi har alt vi trenger. Jaja, redebyggingen får fingrene mine til å krible. Var nummeret før jeg tok ut ammeinnleggene og prøvde dem ut jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 26. august 2011 #1268 Del Skrevet 26. august 2011 Jaja, redebyggingen får fingrene mine til å krible. Var nummeret før jeg tok ut ammeinnleggene og prøvde dem ut jeg. Haha - kjenner til utålmodigheten og kriblingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 26. august 2011 #1269 Del Skrevet 26. august 2011 Åååå, jeg vet hva du mener ang hormoner.. Jeg blir litt oppgitt over megselv til tider! Men grattis med kun fire uker til termin!!! Misunner deg litt der for selv om jeg straks er halvveis syns jeg det høres så grusomt lenge ut til januar..! Ai, storm hørtes ikke mye kos ut nei:) Ikke utekos i alle fall! Koselig å ordne rommet da <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 26. august 2011 #1270 Del Skrevet 26. august 2011 Skjønner hva du mener med at det blir kjedelig å gå hjemme uten noe særlig å gjøre. Det er dager der jeg nesten går på veggen, hehe. Men har blitt flinkere til å finne ting å gjøre hver dag, og nå skal jeg jo begynne å lese til eksamen, så.. for 36 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 26. august 2011 #1271 Del Skrevet 26. august 2011 Hormoner er ikke alltid like greit Skjønner du ble litt irritert når du hadde forberedt deg på å handle inn selv. Vaske do er jo en løsning det også Det er ihvertfall noe som må gjøres innimellom. Jeg kjeder meg egentlig ganske lite, selv om jeg går hjemme hver eneste dag. Men tror jeg er flink til å legge opp dagene mine også. Sover jo så dårlig, så da sover jeg gjerne litt lenger ut på dagen, også står jeg opp, sjekker KG, ser på favorittprogrammet mitt på TV som jeg har tatt opp, strikker tepper til den lille, rydder, vasker, handler mat, bassengtrening og fysiotimer. Da syntes jeg tiden flyr, ihvertfall. Tror det er veldig viktig å finne på noe å gjøre, som gjør at du trives med å gå hjemme. For du skal jo gå hjemme en god stund til, selv etter lille C blir født. Kjenner til å bli utålmodig av redebygging. Ser for meg jenta mi i vugga og på stellebordet, og i klærne, og skjønner ikke hvorfor hun ikke er her allerede Prøv ammeinnleggene du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 26. august 2011 #1272 Del Skrevet 26. august 2011 Haha - kjenner til utålmodigheten og kriblingen. Du kan tro det blir lettere å ikke gjøre noe når min kjære forloveden tripper rundt meg og påpeker at "Duuuuu, du må snart pakke fødebag!" og så smiler han bredt. Jeg skal pakke, må bare ha en passende bag. Åååå, jeg vet hva du mener ang hormoner.. Jeg blir litt oppgitt over megselv til tider! Men grattis med kun fire uker til termin!!! Misunner deg litt der for selv om jeg straks er halvveis syns jeg det høres så grusomt lenge ut til januar..! Ai, storm hørtes ikke mye kos ut nei:) Ikke utekos i alle fall! Koselig å ordne rommet da <3 Jeg har ikke slit med hormoner, men nå føler jeg at alt skjer på trass. Gråter mer enn vanlig, for idiotiske ting. Jeg misunte alle som var nær fødselen, nå kjenner jeg meg veldig sånn "Kan jeg gå tilbake et par uker?!" Når du når halvveisen, så er det bare siste halven igjen.. Selv om den er treg den også! Veldig koselig. Legger merke til at hjernen min er oppgitt over det flotte systemet jeg hadde tidligere. Så må nok investere i noen småesker på rommet. Og nååå vet jeg hva jeg synes vil være greit som bursdagsgave. Jeg har bursdag om en 2 måneder, men vi feirer sammen, så får alt litt tidligere. Skjønner hva du mener med at det blir kjedelig å gå hjemme uten noe særlig å gjøre. Det er dager der jeg nesten går på veggen, hehe. Men har blitt flinkere til å finne ting å gjøre hver dag, og nå skal jeg jo begynne å lese til eksamen, så.. for 36 uker!! Det blir de dagene hvor man er rastløs, og jeg gleder meg alltid til å handle ting sammen med forloveden, jeg elsker å handle med han, og siden det nå bare er 4 uker igjen til termin, så får vi kanskje ikke like ofte sjansen. Uansett, nå er dassen vasket, huset tørket for støv, babyrommet er begynt å ordnes, men skulle så ønske at jeg kunne vaske klær! Hormoner er ikke alltid like greit Skjønner du ble litt irritert når du hadde forberedt deg på å handle inn selv. Vaske do er jo en løsning det også Det er ihvertfall noe som må gjøres innimellom. Jeg kjeder meg egentlig ganske lite, selv om jeg går hjemme hver eneste dag. Men tror jeg er flink til å legge opp dagene mine også. Sover jo så dårlig, så da sover jeg gjerne litt lenger ut på dagen, også står jeg opp, sjekker KG, ser på favorittprogrammet mitt på TV som jeg har tatt opp, strikker tepper til den lille, rydder, vasker, handler mat, bassengtrening og fysiotimer. Da syntes jeg tiden flyr, ihvertfall. Tror det er veldig viktig å finne på noe å gjøre, som gjør at du trives med å gå hjemme. For du skal jo gå hjemme en god stund til, selv etter lille C blir født. Kjenner til å bli utålmodig av redebygging. Ser for meg jenta mi i vugga og på stellebordet, og i klærne, og skjønner ikke hvorfor hun ikke er her allerede Prøv ammeinnleggene du Jeg kjeder meg veldig lite, men det er nå ting blir litt irriterende, for jeg har en del klær som skulle gjerne ha vært vasket, men som ikke kan bli vasket grunnet vaskemaskinen. Problemet er når man har gjort alt man kan gjøre, så blir det ikke stort annet. Ikke er jeg TV person, og eneste programmet jeg liker går på onsdagskvelden.. Så jeg har funnet ut at å lære nye ord på nederlandsk er det beste jeg kan gjøre, det og gå en tur, å jobbe med notater og sånne ting er fine måter å få tiden til å gå. Det er bare det å ta fra innkjøpsturen som er så.. dumt. For det er en ting jeg gleder meg til. Tror jeg skal klare å få ammeinnlegg til å bli småerotisk. Og jeg skylder på sjokoladepålegget jeg koste meg med, selv om det ikke var såååååå mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 26. august 2011 #1273 Del Skrevet 26. august 2011 Så lenge du finner noe å sysselsette deg med, som du liker, så er jo alt bare bra Syntes du er flink som går turer og som virkelig prøver å lære deg språket. Kudos til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 26. august 2011 #1274 Del Skrevet 26. august 2011 Så lenge du finner noe å sysselsette deg med, som du liker, så er jo alt bare bra Syntes du er flink som går turer og som virkelig prøver å lære deg språket. Kudos til deg Vi har alle de tingene vi liker. Takk for det, har blitt litt rolige dager, føttene mine blir fort såre nå om dagen og været har ikke vært optimalt heller. --- Ik ben Delphina en ik ben drieëntwintig jaar. Ik kom uit Noorwegen. Ik ben het moeder van C, onze mooie dochter. Ik hou van mijn mooie dochter een mijn knappe man. Nå vet jeg ikke om det er 100% rett, men mesteparten vet jeg er rett. Uansett, vi lærer oss nederlandsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 26. august 2011 #1275 Del Skrevet 26. august 2011 Vi har alle de tingene vi liker. Takk for det, har blitt litt rolige dager, føttene mine blir fort såre nå om dagen og været har ikke vært optimalt heller. --- Ik ben Delphina en ik ben drieëntwintig jaar. Ik kom uit Noorwegen. Ik ben het moeder van C, onze mooie dochter. Ik hou van mijn mooie dochter een mijn knappe man. Nå vet jeg ikke om det er 100% rett, men mesteparten vet jeg er rett. Uansett, vi lærer oss nederlandsk. "Eg heiter Delphina og eg er tjuetre år. Eg kjem frå Noreg. Eg blir (er?) mor til C, ei fin datter. Eg elsker mi fine datter og min vakre mann." Haha, var det fin oversetjing?? Trur du må skrive den korrekte oversetjinga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 26. august 2011 #1276 Del Skrevet 26. august 2011 "Eg heiter Delphina og eg er tjuetre år. Eg kjem frå Noreg. Eg blir (er?) mor til C, ei fin datter. Eg elsker mi fine datter og min vakre mann." Haha, var det fin oversetjing?? Trur du må skrive den korrekte oversetjinga Det var en veldig flott oversetting. Eneste jeg skal rette på litt er "Onze mooie dochter", det betyr "Vår vakre datter". Som du ser, det er ikke akkurat det mest krevende språket å lære, det er bare det at det tar tid å forstå et nytt språk. Jeg vet hvordan regulære verb bøyes, men irregulære er irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 26. august 2011 #1277 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Nei, ser at det er nokre ord som kan likne litt på norsk, pluss at eg hadde tysk for mange herrens år sidan, på ung.skulen og vgs, og der var også nokre like ord Men det er likevel godt gjort av deg å lære eit heilt nytt språk! Og skjønner det med verb.. I tysk var det døden!! Endret 26. august 2011 av silverdoe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 26. august 2011 #1278 Del Skrevet 26. august 2011 Godt å se at hormonmonsteret slår til hos flere enn meg til tider Håper du fikk dagen til å gå uten å kjede deg altfor mye. Syntes dagene har vært utrolig lange denne uken og at tiden bare sniler avgårde..... I dag har den gått greit siden jeg har brukt halve dagen på shopping og det er jo alltid stas! Ser for meg de neste 3 ukene som uendelige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 26. august 2011 #1279 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Nei, ser at det er nokre ord som kan likne litt på norsk, pluss at eg hadde tysk for mange herrens år sidan, på ung.skulen og vgs, og der var også nokre like ord Men det er likevel godt gjort av deg å lære eit heilt nytt språk! Og skjønner det med verb.. I tysk var det døden!! Er mange ord som ligner norske ord, så.. Det blir jo et greit språk å lære. Trekker frem en del fra norsk og engelsk, sånn at jeg forstår ting. Hadde aldri tysk, så det eneste jeg kan er å telle på tysk. Tusen takk, gjør det tross alt for kjærligheten. Han snakker om at han skal lære norsk og hvor mye han savner Norge, så vi får se hvordan dette går. Godt å se at hormonmonsteret slår til hos flere enn meg til tider Håper du fikk dagen til å gå uten å kjede deg altfor mye. Syntes dagene har vært utrolig lange denne uken og at tiden bare sniler avgårde..... I dag har den gått greit siden jeg har brukt halve dagen på shopping og det er jo alltid stas! Ser for meg de neste 3 ukene som uendelige Det dukket opp veldig ubeleilig hvertfall. Jeg greide å få dagen til å gå, ble en del nederlandsk, jeg er veldig nysgjerrig på når man bruker forskjellige adjektiv, verb og slikt, siden nederlandsk har en del ord som betyr akkurat det samme. En halv dag på shopping?! At du orker. Blir gretten etter et par timer jeg, mest fordi jeg står oppreist hele tiden. De 3 ukene går fort. --- Livmoren ligger på sitt høyeste, jeg kjenner den nå når jeg står, den ligger godt plassert under ribbeina. I tillegg er det ikke håp for meg å tørke leggene lenger, da jeg prøver mitt beste å bøye meg ned for å få gjort det, uten å tryne fremover. Det skjedde nå nylig, overkroppen ble så tung at jeg omtrent falt med hodet først i døra. Og det å hoppe i dusjen får meg til å slite med å holde meg våken. Det er foooor behagelig. Jaja, nå nærmer det seg virkelig, jeg er snart mamma! Får nyte de siste "plagene" mens jeg kan. Fikk et 'kompliment' av forloveden, han spurte meg om jeg kunne vise magen. Jeg vet han elsker å se gravide mager, men... det han sa var litt sjarmerende uansett: "Jeg liker din best, fordi det er deg med den magen, og fordi det er jenta vår inni der." Vi gleder oss begge til C kommer på utsiden. vet jeg har skrevet det før, men vi elsker lillejenta vår. Endret 26. august 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 26. august 2011 #1280 Del Skrevet 26. august 2011 Ja,livmoren er virkelig på det høyeste nå Jeg har gjort noen dårlige forsøk på å barbere leggene, men fant ut at det måtte alternative stillinger til enn vanlig. Barbering av bikinilinjen er heller ikke så veldig lett nå Merker også at der jeg kom frem før, kommer jeg ikke frem lenger. Jeg må gå mellom spisebord og et skap for å åpne verandadøren, det har aldri vært noe problem. I dag kom jeg ikke frem uten å måtte flytte litt på skapet, magen står rett og slett i veien Men snart er den borte,litt rart det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå