Gå til innhold

C og Delphinas herlige stunder

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Grattis med 35 uker :hoppe:

Kun få uker igjen til det braker løs!

:bukker:

Ja, nå er det bare noen få uker, men for din del er det jo nærmere. Snart får jo dere sett snuppa deres. :rodmer: Vi får sett henne på mandag, men ikke på utsiden, skal en gang for alle finne ut hvordan hu her ligger. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 uker! :hoppe: Nærmer seg med stormskritt nå ja! :)

Så koselig at dere får se henne på mandagen. :) Håper hun har snudd seg slik at det blir vaginal fødsel! :jepp: Er det sånn at de aldri utfører setefødsel i Nederland? Har forstått det sånn at Norge kanskje er litt "spesiell" som i mange tilfeller ønsker at kvinnen skal prøve å føde vaginalt selv om det er setefødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 35 uker! Nå er det jammen ikke lenge igjen til dere får se lille C på utsiden! 5 uker kommet til å og fort :jepp: Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

35 uker! :hoppe: Nærmer seg med stormskritt nå ja! :)

Så koselig at dere får se henne på mandagen. :) Håper hun har snudd seg slik at det blir vaginal fødsel! :jepp: Er det sånn at de aldri utfører setefødsel i Nederland? Har forstått det sånn at Norge kanskje er litt "spesiell" som i mange tilfeller ønsker at kvinnen skal prøve å føde vaginalt selv om det er setefødsel.

:klemmer:

Det blir koselig ja, å se snuppa vår igjen. Jeg vet at de utfører setefødsler, men det har vært en nedgang i setefødsler de siste årene. Det har noe med at barn som ble født vaginalt og ved haste-ks (rundt seteleie) hadde betraktelig lavere apgar-score enn de som ble født ved mer kontrollerte ks. Så, da velger man gjerne det som er best for barnet, minst risiko for senskader og slikt. Derfor har de nevnt ks og ikke vaginal fødsel om hu skulle være med rumpa ned. Uansett, vi får se på mandag hvordan det er med leie.

Jeg vil helst gjøre alt så naturlig som mulig og forbereder meg på vaginal fødsel akkurat nå. Driver med fødebrev, så skriver jo opp ting som epidural og muligheten for å stå og føde om jeg skulle greie. Så det er ikke slik at jeg har gått inn for ks og vil ha det.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: for 35 uker :D :biggrin:

Nåå er det virkeligen ikke lenge igjen. Din heldiggris :rodmer:

Håper hun snur seg. Jeg gruer meg ikke til fødselen, men har begynt å tenke, tenk om det blir setefødsel. Føler det er typisk min flaks :P Men ellers gleder jeg meg bare, orker ikke å bruke energi på å grue meg til noe jeg ikke hvet hvordan er :) Hvordan er det med deg, begynner du å få nerver eller tar du det med ro? Tenkt på smertestillende ol til fødselen? (kanskje har du skrevet det tidligere og).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: For 35 uker - og kun 5 uker igjen til termin! :hoppe:

Jeg blir bare mer og mer overrasket over hvor fort tiden går jeg! Husker liksom da vi hoppet for 12 uker, første spark, halvveis osv. Og nå er det kun fem uker til du er mamma (+-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:danse: for 35 uker :D :biggrin:

Nåå er det virkeligen ikke lenge igjen. Din heldiggris :rodmer:

Håper hun snur seg. Jeg gruer meg ikke til fødselen, men har begynt å tenke, tenk om det blir setefødsel. Føler det er typisk min flaks :P Men ellers gleder jeg meg bare, orker ikke å bruke energi på å grue meg til noe jeg ikke hvet hvordan er :) Hvordan er det med deg, begynner du å få nerver eller tar du det med ro? Tenkt på smertestillende ol til fødselen? (kanskje har du skrevet det tidligere og).

:fnise: Takk.

Nei, nå er det ikke særlig lenge igjen, og det blir jo deilig å se lillejenta mi og ha henne på magen (for det har jeg bedt om i fødebrevet mitt).

Hun kan ha snudd seg, for alt vi vet, så kan hun har ligget med hode ned hele tiden, men at jm har kjent feil. Vi får se på mandag. :fnise: Det er ikke vits i å bruke energi. Husker før jeg ble gravid, at jeg hadde panikkangst for fødsel, nå når det er 5 uker igjen, så kjenner jeg meg rolig. Kvinner har født med og uten smertestillende, jeg greier dette jeg også! :lur: Jeg greide da å spre bena en gang for 33 uker siden, så jeg greier det også når hun skal ut.. :fnise: Jeg vurderer bare å be om epidural, ellers skal jeg prøve å kjøre så naturlig som mulig.

:strix: 35 uker :strix:

:danse:

:hoppe: For 35 uker - og kun 5 uker igjen til termin! :hoppe:

Jeg blir bare mer og mer overrasket over hvor fort tiden går jeg! Husker liksom da vi hoppet for 12 uker, første spark, halvveis osv. Og nå er det kun fem uker til du er mamma (+-)

:fnise: Tiden går veldig fort. Synes ikke det er så lenge siden jeg danset for å være i siste trimester jeg. :fnise: Dere damer følger meg også hakk i hel og jeg synes ikke det er så lenge siden dere var i starten av graviditeten. Blir litt trist når jeg er ferdig med svangerskapet, selv om jeg har prinsessa mi på utsiden. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohooooi!!!! 35 uker!!!!! Nå nærmer det seg med stormskritt her!!!

Krysser fingrene for mandagen men uansett går det nok veldig bra:) Veldig flott at du er så rolig og tar alt så greit. Må være slitsomt og vondt for gravide som blir redde for alt og sliter med mye..

Ååå... Misunner alle førstegangs bittelitt for den følelsen første gang ever at du får babyen opp til deg <3

Mener ikke at det blir mindre fantastisk med nr to men da vet man liksom hva man kan glede seg til <3 For det er heeelt ubeskrivelig fantastisk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for mandagen men uansett går det nok veldig bra:) Veldig flott at du er så rolig og tar alt så greit. Må være slitsomt og vondt for gravide som blir redde for alt og sliter med mye..

Ååå... Misunner alle førstegangs bittelitt for den følelsen første gang ever at du får babyen opp til deg <3

Mener ikke at det blir mindre fantastisk med nr to men da vet man liksom hva man kan glede seg til <3 For det er heeelt ubeskrivelig fantastisk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er ikke lenge igjen nei. :sjenert:

tusen takk for at du krysser fingre. Her er vi veldig rolige for mandagen, tror jo og håper at hun har snudd seg. Det er ikke noe annet enn å slappe av og være rolig, det som kommer, kommer. Jeg blir mamma om ikke så lenge, og det å føde vet jeg kommer til å være grusomt vondt, men jeg kan ikke gå og engste meg for smerten heller. Den kommer, og etter jeg er ferdig med å presse, så har jeg jenta mi på utsiden. Hun er i mine armer, og det ser jeg som verdt det.

:sjenert: Gleder meg til å få henne opp til meg, min lille datter. Min datter faktisk. :fnise: Det er så rart, men vi gleder oss veldig. :rodmer:

:hoppe:

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det høres ut som en god plan jeg :) Satser på å føde naturlig, og vil som sakt helst slippe epidural. Men må man så må man, og da får man bare ta den hjelpen man kan få :) Er som de sa på fødeavdelingen i går (om du har tilgang til å se tvnorge der nede da) "ville du trukket en tann uten bedøvelse?". Tror neppe jeg ville ha gjordt det. Men jeg er bare redd for sprøyta da, og ikke fødselen :P hahahahahha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe 35 uker :hoppe:

Dæven nå er det ikke lenge igjen!

Håper du slipper setefødsel. Går sikkert bra uansett, men greiest med vanlig fødsel :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Syns det høres ut som en god plan jeg :) Satser på å føde naturlig, og vil som sakt helst slippe epidural. Men må man så må man, og da får man bare ta den hjelpen man kan få :) Er som de sa på fødeavdelingen i går (om du har tilgang til å se tvnorge der nede da) "ville du trukket en tann uten bedøvelse?". Tror neppe jeg ville ha gjordt det. Men jeg er bare redd for sprøyta da, og ikke fødselen :P hahahahahha :fnise:

Jeg har fått en tann trukket ut ganske brutalt da jeg var ung, selv med bedøvelse kjente jeg det godt, så på en måte har jeg opplevd det og. :fnise: Det er mange som har født, og greid seg, så da greier jeg det også. Det begynner å nærme seg uansett.. Er faktisk mer bekymret for det å være mor. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

:hoppe 35 uker :hoppe:

Dæven nå er det ikke lenge igjen!

Håper du slipper setefødsel. Går sikkert bra uansett, men greiest med vanlig fødsel :klemmer:

:hoppe:

Nei, absolutt ikke lenge igjen nei. Vi begynner å småstresse litt med småting som fødselskort (for det er vanlig med det her), så.. Det er gjerne de småtingene. Ellers er vi så og si i mål. :sjenert:

Håper selvfølgelig på vanlig fødsel med hode ned. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Her er det både praktiske og mentale forberedelser til fødsel ser jeg :nigo: Har tenkt mye gjennom svangerskapet om dagen og hvordan det er en prosess.... Man er så opptatt av forskjellige ting de ulike ukene og mnd. Nå er det hvordan babyen ligger, fødsel og jeg er veldig opptatt av når magen skal synke og når skal hun se å feste seg :fnise:

Tross kvalme,uforberedte tårer og hormonutrbudd er dette jammen spennende og flott.

Blir spennende å høre hvordan det går på mandag. Vår lille :babyjente: ligger ned, men foreløpig ikke festet seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:klemmer: Her er det både praktiske og mentale forberedelser til fødsel ser jeg :nigo: Har tenkt mye gjennom svangerskapet om dagen og hvordan det er en prosess.... Man er så opptatt av forskjellige ting de ulike ukene og mnd. Nå er det hvordan babyen ligger, fødsel og jeg er veldig opptatt av når magen skal synke og når skal hun se å feste seg :fnise:

Tross kvalme,uforberedte tårer og hormonutrbudd er dette jammen spennende og flott.

Blir spennende å høre hvordan det går på mandag. Vår lille :babyjente: ligger ned, men foreløpig ikke festet seg...

:klemmer:

Vel, må begynne et sted med praktiske og mentale forberedeleser, og nå er det 5 uker til termin. Alt kan skje før termin (og etter for den saks skyld), og det må jeg nesten ha i bakhodet. Jeg kan ikke forberede meg 100% for en fødsel, bare at jeg skal gjennom en. Hvor vondt jeg oppfatter det kan jeg ikke vite når jeg ikke har gått gjennom det. Så... Ja.. Her prøver jeg ikke distansere fødselen, men å møte det med nebb og klør. :fnise:

Det er jo en lang prosess, vi forbereder oss til å bli mødre, noe vi ikke helt greier å oppfatte den dagen de to blå lyste mot oss (eller for min del, clearblue-plussen). Kjenner at jeg fremdeles er litt usikker på morsrollen, men jeg føler meg mer forberedt nå enn for 20 uker siden. :sjenert: Det er utrolig spennende og flott, til tross for alle de rare tingene en gravid går gjennom. :fnise:

Blir spennende å se snuppa en siste gang på UL (forhåpentligvis), før vi får sett henne på utsiden. Elsker lillejenta mi, og synes hun er nydelig :sjenert: . Hu ligger godt inni magen, kjenner det godt nå. Tror faktisk hodet hennes ligger til venstre, ned i bekkenet, det føles ikke som en rumpe når hun støter der. Er en større "klump" mot ribbeina, men jeg antar hun ligger med bena foran ansiktet enda. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :goodbye: Eg har sniklese i dagboka di i maaaange veker no, så no tenkte eg det var på tide å melde seg.. :sjenert:

Så hopper eg litt for 35+1 :hoppe: (eg klarer framleis å hoppe, hehe :) ), og ønsker deg masse lykke til vidare! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...