Gå til innhold

er det noen som vet????

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vet ikke helt når skal gifte meg,men når den tid kommer...kunne jeg tenke meg å ha min egen skjønne sønn til forlover!

Han er bare 8 år,så det jeg lurer på er om det kan la seg gjøre eller om han MÅ være myndig?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forloverne må være myndige. I særlige tilfeller kan fylkesmannen gi samtykke til at ekteskap blir inngått uten forlovere, eller at det bare er én forlover for begge partene.

Sånn står det i loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlover må være myndig. Dersom man oppgir feile opplysninger i forlovererklæringen kan man straffes med inntil 4 års fengsel (tror jeg det var). Forloveren er et juridisk vitne, og må følgelig være myndig.

Men selvfølgelig er det mange andre hyggelige oppgaver du kan gi til din sønn. Han kan jo fortsatt være den som hjelper deg i kirken selv om han ikke kan skrive under erklæringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt når skal gifte meg,men når den tid kommer...kunne jeg tenke meg å ha min egen skjønne sønn til forlover!

Han er bare 8 år,så det jeg lurer på er om det kan la seg gjøre eller om han MÅ være myndig?? :roll:

Så vidt jeg vet må man være myndig ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgis særskilt av en forloverfor hver av brudefolkene.(Forloveren må ha fylt 18 år)

(det står med små skrift på siden for forlovererkleringen her )

Så din sønn kan nok ikke være forlover dersom du gifter deg før han er fylt 18 år

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

åååååååååå...så synd!!

Da får jeg vel vente i 10 år da,så han blir myndig..he he.. :lol:

Takker for svar!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være myndig. Det ble søkt spesielt om jeg kunne være forlover da jeg var 17, men det gikk ikke. Så jeg fikk "signeringsfortreder" , men hadde "forloverplass" i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...