Gå til innhold

Lager du noen julegaver selv?

La Guapa

Anbefalte innlegg

:D Hei, alle juleelskere.

Er det noen her som lager gaver selv?

Jeg gjør det til mange av mine slektninger.

Hva lager dere?

Jeg lager julekuler med bilder av kjære slektninger i år.

Eks: min mamma får en kule med bilder i decopage av sine foreldre som er desverre er døde.

Jeg vet det er to bilder hun ekstra stor pris på.

Vakre svarthvitt-bilder fra de var unge.

Jeg printer dem på servietter hos en fotostatspesialist og limer dem på stor julekule med decopagelakk.Tror det kommer til å bli fint.

Tenkte det kunne være koselig for henne og henge denne kulen på treet mange juler etter denne.

Mannen hennes får bilde av sine foreldre på sin.

Er det noen som har andre ideer?

:nisse::hjerte::nisse::hjerte: La Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker å lage julegaver og i år skal noen av venninne mine få hjemmelagde armbånd i likhet med dette:

http://www.home.no/tjorvenkg/smykker/strik...ikkearmband.jpg

I tillegg skal min niese få 2 stk kleshengere som jeg har malt og dekorert med 2 tusenbein på den ene og 3 bier på den andre. I tillegg holder jeg på med en ramme til henne med samme "pynt".

Vanligvis har jeg væt veldig flink til å lage gaver og gi bort, men i år har det ikke blitt så mye tid til det desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg fått dilla på strikking og hekling av armbånd i metalltråd med perler. Har planer om å gi dem bort til venninner. Likner forresten på Tjorvens armbånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt for vane å lage julegaver siden jeg var barn, og det blir nok ut å kjøpe i år også. Men ettersom jeg har blitt litt mer kreativ de siste årene, kan det jo hende jeg en dag ender med å snekre julegaver jeg også.

Armbåndet var forøvrig kjempestilig Tjorven!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år blir det tovede vesker til alle venninner og svigerinner og kusiner og svigermødre (har bare en av det slaget, da.. :o )

Strikker vesker i svart, koksgrå og lysgrå, og tover dem i vaskemaskin. Pynter med litt perler og skal fore dem med silkeaktig stoff. Tror det blir fint, jeg!!

I fjor var det jeg som laget armbånd i ståltråd med perler - ble en kjempesuksess!!

I fjor laget jeg også kalender med bilder til alle venninnene. Kopierte en del bilder på fargekopimaskin - det gir god kvalitet. Så limte jeg dem på svart papp, og laget dager/måneder på data'n. Gjorde stor suksess, selv om det var hjemmesnekra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager mange gaver selv:

-Maler på glass

-Maler serviettholdere i glass

-Lager dekorasjoner

-Lager troll av cernit

Tja, det er det jeg planlegger å lage i år.

Elsker slike puslerier! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

De kulene med bilder av foreldre hørtes flott ut da.

Fikk lyst til å prøve noe slikt (aldri laget decopage jeg, men har lyst til å prøve)

Men, jeg vet ikke hvor jeg skal gå for å få bilder av besteforeldre over på servietter... Blir ikke denne jula akkurat, men det ga meg noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor laget jeg likør av egen peppermynte og solbær (to forskjellige, da!), som alle voksne slektninger fikk. Det var veldig vellykket. Tidligere år har jeg laget forskjellig konfekt og godterier som jeg har gitt til de voksne i familien. Jeg har også laget såpe og støpt lys noen ganger.

Sånne gaver er fine å gi til dem som "har alt". Lager som oftest litt fin emballasje til dem, og gavene blir spist/drukket/brukt og satt pris på :D

Vet ikke hva jeg får til i år, men jeg har fortsatt tid til å pønske ut noe :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor lagde jeg kalendere til halve familien.

Fant fram 12 fine sitater og dikt, og kalligraferte dem på vanlige ark.

Scannet og klippet de til.

Limte inn i Word. Lagde 3 måneder på hvert ark, på liggende A4-ark.

La inn månedskalender nederst. Denne skrev jeg i Word, og brukte en litt sånn håndskrift-font for at det skulle henge i hop.

Printa ut på forskjellig farga papir, 4 forskjellige farger.

Og så klippet jeg hvert ark i 3 (hver måned), laget hull på toppen og tredde pakkebånd gjennom så de kan henges opp.

Fikk masse skryt for disse, siden jeg har en lesende familie. :)

Det mest tidkrevende er å finne passende sitater. Brukte en stund på akkurat det. Og så skal jo ting skrives pent, og det kan også ta mye tid. Selve data og monteringsarbeidet tar ikke så lang tid hvis man har utstyret og vet hvordan man bruker det.

Det greieste er at du kan masseprodusere, men like vel blir det en ganske personlig gave. :)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne prøvd å produsere noe selv, men tiden strekker bare ikke til.

Tenkte i det minste jeg skulle kjøpe voksplater og veker, så kan ungen lage vokslys å gi bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...