Gå til innhold

Stekebrettene er blitt helt ødelagt!


Jane F.

Anbefalte innlegg

Noen som har et bra husmortriks(eller et hva som helst annet triks) for å få stekeplater rene etter å har blitt halveis herdet inne i stekeovnen? Vi har nemmelig ikke fulgt helt med og platene har ikke blitt vasket skikkelig etter at de har blitt griset til.

Ikke nok med det så har det ene brettet nesten blitt glasert med ett eller annet. Tror det er fettet fra en hvitløsbaguett som har blitt stekt flere ganger. Ser ut som asfalt nesten, bare at asfalten er nok mykere :P har skrapt med bbåde kniv og stålskrubb og det er til ingen nytte.

Setter veldig pris på hjelp :) Det hadde vært fenomenalt å kunne sette stekebrettene i ovnen uten at det lukter svidd i hele huset :P det tar liksom bort litt av gleden med å lage mat :S

Gå til storhusholdningsbutikk. køp sumagrill. Husk verneutstyr.

Ser dette er et problem til mange. Komfyren er stygg, platene er stygge.

Jeg ser for meg min mors første komfyr. Like ren innvendig etter 30 års bruk.

Tror de var flinkere til å vaske komfyr og plater etter bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gå til storhusholdningsbutikk. køp sumagrill. Husk verneutstyr.

Ser dette er et problem til mange. Komfyren er stygg, platene er stygge.

Jeg ser for meg min mors første komfyr. Like ren innvendig etter 30 års bruk.

Tror de var flinkere til å vaske komfyr og plater etter bruk...

Det tror jeg også.. Her er det nok bare latskap som har gjort at de er så ille. Har enda ikke kjøpt nye men har dampet de i ovnen en gang og kjørd på noen runder med ovn og grill der jeg lot de ligge over natta :) De som ikke var så ille ble bra med en gang men to av de tror jeg er lost. Vi var så smarte at vi sikkert brukte platene i et halvt år uten å vaske de. La bare bakepapir over platene så ikke maten skulle smake brent :P tåpelig mn gjort er gjort. Neste gang vi kjøper oss ny ovn skal jeg være mye forsiktigere. :)

Ellers tror jeg salmiakk tipset er bra.. Har ikke prøvd det enda men skal gi det et forsøk neste gang jeg skal vaske ovnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ikke mer vann enn at stålullen blir våt og bruk krefter, hvis det løsner et sted har du riktig grep. Veldig tungt og glassert hinne får du ikke bort. Synes det er kommersielt å kjøpe nytt helt unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg blautgjorde platene og gjekk over med barberbladet til den kjeramiske ovnen. Fekk bort mykje drit på den måten. 100% vart dei ikkje, men mykje betre enn det dei var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste, enkleste, billigste og minst tidkrevende er jo:

Krystall Soda løser opp i dybden over natten. Har nettopp gjort det selv - koster 35,- i vanlig butikk og kan brukes til

husvask

malingsvask

fantastisk på steke-os og kjøkken-fett

Supert til krystallglass og whiskeyglass du vasker for hånd

vindusvask

hvitevask (ikke vinyltrykk)

Endret av PS_Silli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...