Gå til innhold

Pell opp etter bikkjene!


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Eg er så lei av at det er hundeskit for annakvar meter eg går no for tida. Trur folk at dritten forsvinn fordi det er snø ute? Overraskelse - snøen forsvinn, og då blir det ikkje pent... Etter eit par dagar med mildvær ser det heilt forjævleg ut i heile området her, nektar å tru dette er det einaste stedet det er slik. Kvifor er det så mykje vanskelegare å pelle opp om vinteren enn om sumaren?

:sukk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bustyvel

Ja, det virker som om folk tror den fordufter under snøen. Har hund selv, og plukker daglig opp etter min egen hund. Plukker også opp etter andre. Hater å plukke opp etter andres hunder, men jeg orker ikke gå forbi en hundebæsj med bæsjepose i lommen uten å ta det opp. Det er min plikt som hundeeier å plukke opp etter hunden, og jeg syntes det er synd at så mange hundeeiere driter i det ( :fnise: )

De som ikke plukker opp etter bikkja bør skamme seg.

( Og nei, jeg mener ikke dere som har glemt pose i ny og ne, eller som sparker bæsjen i skogen hvor ingen ferdes. Jeg mener dere som bevist dropper å plukke opp fordi det er så ekkelt, eller fordi det er et ork å bøye seg. Man påtar seg et ansvar når man skaffer seg et hund, og uansett hvor ekkelt du syntes det er å plukke opp bæsj, så må det gjøres. )

Endret av Bustyvel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Ikke så gøy å tråkke i noe sånt nei, enten den er gammel eller ny.

Enda verre er det vel med de som plukker opp bæsjen, knyter igjen posen og kaster den i veikanten.

Den forsvinner ihvertfall ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda verre er det vel med de som plukker opp bæsjen, knyter igjen posen og kaster den i veikanten.

Ja, det der har jeg lurt veldig på hvorfor folk gjør. Skulle vel egentlig tro at de som ikke plukker den opp gjør det fordi det er ekkelt eller fordi de ikke orker. Kanskje en kombinasjon av begge deler. Men har man tatt den opp så har man jo tatt i det og da kan man vel like godt kaste den i søpla?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundebæsj er som folk som lager hundre liker tråder(som denne) ,man blir aldri kvitt de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får verkeleg unnskylde om nokon føler seg tråkka på tærna... :roll:

Er vell mere at du kan finne masse slike tråder fra før..Så ikke få så vondt i tærene nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein god ting kan aldri bli sagt for ofte.

Tror du virkelig det hjelper å skrive det på ett forum? Lurer på når røykere skal begynne å rydde etter seg jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Normalfordeling

Jeg er helt enig med TS.

Jeg bor sånn at noen lufter hunden sin i nærheten. Ser at noen ikke gidder å plukke opp etter seg. Det blir et problem når det drites rett ved søpla mi eller postkassene. I tillegg midt på stien gjennom skauen. Det her er en snarvei for folk i området og snarveien er ikke lang. I sommerhalvåret så brekker jeg av en pinne og dytter det ut til siden. I tillegg så ser jeg alle som lar hunden gjøre fra seg helt på siden på gangstiene. Nå er det sånn at jeg helst går på siden for der er det minst glatt.

Dessverre så ser jeg ikke at det skjer for da hadde vedkommende fått passet sitt påskrevet.

Jeg luftet dyret mitt. Liten rase. Fikk positiv kommentar fra en at jeg plukket opp dritten. Det sier ikke så lite når jeg anser det som en selvfølge.

Pst. Dere må gjerne hive posen med hundemøkk i restavfallet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gjenganger hele året.. hunde eiere er fritt mobbe objekt. Bor selv på landet så her "gidder" man ikke å plukke opp. Gjør de fra seg der folk ferdes blir det "sparket" i grøften. ( nå gjør mine hunder stort sett fra seg midt i grøften)

Men blir overrasket når jeg besøker mine venner i Oslo.. at folk gidder å rope opp om hundemøkk.. hallo.. all annet søppel som ligger strødd rundt.. yack.. ingen som minner folk om at det finnes faktisk søppelbøtter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ab over meg,du sier faktisk noe jeg har lagt merke til også.

Folk hyler om bikkjemøkk mens de selv slenger søppel på bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeigarar mobbe-objekter? Er det mobbing å be folk plukke opp dritt etter seg?

Eg kastar aldri frå meg søppel ute, tykkjer det er ille det og, men no var det hundeskit denne tråden handla om. Og ja, eg tykkjer det er verre, pga lukta og at det er særs lite deilig å tråkke i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med TS! Bikkjemøkk er lite pent, og enda verre er det å faktisk tråkke i det! Gjort det to ganger i det siste, og blir like forbanna hver gang; er det så jævla vanskelig å plukke opp hundedritten? Det tar en TO sekunder! Synes man det er ekkelt, får man heller bruke to poser da, så "kjenner" man det ikke så godt.

Jeg er ikke noe "bæsje-fan", allikevel plukker jeg bestandig opp etter hundene mine (lurt å ha en rull liggende i veska og alltid en ekstra i lomma ;) ). Tenk hvordan det skulle sett ut om ingen plukket det opp?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, så ekkelt det er med naturens gang, gitt!

Andre dyr skiter jo ikke ute, de går på do. Hva feiler det hundene?

Hva med å se hvor man trår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

normalt lukter hundeskiten bare ytterst i et minutt eller 2 etter at bikkja er ferdig.

Så lukt er nok utelukket og kun din psyke som spiller deg et puss

Men at skiten ikke ser pen ut,enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så ekkelt det er med naturens gang, gitt!

Andre dyr skiter jo ikke ute, de går på do. Hva feiler det hundene?

Hva med å se hvor man trår?

Hva med når skiten ligger UNDER den nylakte snøen? Eller rett ved bilen du trer ut av? Vet du hva, at man skal gå rundt med haukeøyer og se etter hundedritt hvor enn du går synes jeg blir for dumt. Jeg er selv et hundemenneske, men jeg er ikke noe fan av bæsj som ligger i alle veikanter.

Nå tror jeg de fleste plukker opp, me hva om ingen hadde gjort det? Naturens gang, meg i rumpa. Hvordan hadde det sett ut da, tror du? Om man først skal snakke om naturens gang her, så burde det vel strengt tatt ikke vært så mange hunder heller. Eller at de skal gå i bånd for den saks skyld. Allikevel er det som regel en nødvendighet slik samfunnet er og fungerer i dag (nødvedighet med bånd, ikke med så mange hunder).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Imli: Plukk opp møkka etter hundene deres når dere er på tur med dem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...