AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #1 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg og sambo hadde avtalt at vi skulle begynne å trene sammen, noe han syntes var en god idé... helt til han fikk tilbud av en kompis om å begynne å trene sammen med han istedet. Dette gikk han med på, uten å høre med meg om det gikk greit. Begrunnelsen var at han trener bedre sammen med kompisen enn han tror han kommer til å gjøre sammen med meg, og for all del - jeg skjønner den. Problemet er bare at jeg ikke har trent noe særlig på mange år, og trenger litt ekstra motivasjon for å komme i gang og noen å trene sammen med, og jeg kjenner ikke så mange i denne byen. Er derfor litt snurt (og i følge sambo barnslig og teit). Er det veldig urimelig av meg å synes at det er litt dårlig gjort at han bare "dropper" meg på denne måten? Er ikke det at jeg er så avhengig av kjæresten min at jeg MÅ trene sammen med han, men vi hadde jo en avtale og jeg har fint lite lyst til å trene alene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 1. februar 2011 #2 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg synes ikke du er urimelig. I mine øyne virker han lite støttende ift deg, og jeg skjønner godt du trenger motivasjon. Når han tross alt har lovt deg det så forstår jeg at det virker lite støttende fra hans side. Jeg skjønner ham litt også, men da skulle han ikke lovt deg dette. Hvorfor kan han ikke gjøre begge deler i såfall? At han tar noen treninger med deg og noen med han? Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #3 Del Skrevet 1. februar 2011 Du kan trene med meg, trenger et spark bak selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #4 Del Skrevet 1. februar 2011 Hvorfor kan han ikke gjøre begge deler i såfall? At han tar noen treninger med deg og noen med han? Dette hadde jeg også tenkt, men de har satt opp en treningsplan hvor de skal trene sammen hver dag og i tillegg påstår han at jeg kan jo BLI med de å trene, for er jeg i samme rom som de er jeg ikke alene mannfolk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananasen Skrevet 1. februar 2011 #5 Del Skrevet 1. februar 2011 Syns ikke du er så veldig urimelig nei. Dere hadde faktisk avtalt dette, og etter hva jeg forstår var det ikke bare "vi burde begynne å trene, kanskje vi skal gjøre det sammen". Da syns jeg det blir litt dårlig gjort å bare droppe deg med en gang "noen bedre" dukker opp. Han kunne i det minste ha snakket med deg først, ikke bare bestemt seg på egenhånd og informert deg i ettertid! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 1. februar 2011 #6 Del Skrevet 1. februar 2011 Neida, ikke urimelig. Men hvorfor kan dere ikke trene sammen alle tre? ER jo bare snakk om trening, og er jo liten sjans for at noen føler seg som det fifth weel of the wagon i en treningssituasjon. Er jo heller ikke nødvendig at dere alle sammen må ta de samme øvelsene med samme antall sett og repetisjoner, poenget er jo at man bare trener sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 1. februar 2011 #7 Del Skrevet 1. februar 2011 Neida, ikke urimelig. Men hvorfor kan dere ikke trene sammen alle tre? ER jo bare snakk om trening, og er jo liten sjans for at noen føler seg som det fifth weel of the wagon i en treningssituasjon. Er jo heller ikke nødvendig at dere alle sammen må ta de samme øvelsene med samme antall sett og repetisjoner, poenget er jo at man bare trener sammen. Jeg er forsåvidt enig med deg hvis man har trent en stund, men jeg vet med meg selv at hadde det vært første gang på lang tid, så ville jeg helst ikke trent med andre enn det som var avtalt. Det handler litt om man ikke vil vise sine svakeste sider til flere enn nødvendig, og jeg hadde ihvertfall vært redd for å dumme meg ut for denne tredjepersonen. Mvh Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2011 #8 Del Skrevet 1. februar 2011 Der traff du faktisk akkurat situasjonen helt på kornet, Yvonne. Hadde det vært for to-tre år siden hadde jeg ikke hatt noe i mot det, men akkurat nå vil jeg ikke vise hvor dårlig form jeg faktisk er i foran flere. Ukjente har jeg jo egentlig ikke store problemet med, men i starten hadde jeg kunne tenkt å hatt med meg en jeg er trygg på og som kan presse meg mer enn jeg kan presse meg selv.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jomfrua Skrevet 2. februar 2011 #9 Del Skrevet 2. februar 2011 Der traff du faktisk akkurat situasjonen helt på kornet, Yvonne. Hadde det vært for to-tre år siden hadde jeg ikke hatt noe i mot det, men akkurat nå vil jeg ikke vise hvor dårlig form jeg faktisk er i foran flere. Ukjente har jeg jo egentlig ikke store problemet med, men i starten hadde jeg kunne tenkt å hatt med meg en jeg er trygg på og som kan presse meg mer enn jeg kan presse meg selv.. Jeg skjønner din samboer på en måte. Hvis han og kameraten trener og trener mye - så er de på ett helt annet stadie enn hvor du er. Praktisk sett så er det da ulogisk å trene sammen med deg. Jeg tar utgangspunkt i at vi snakker om vekt-trening. For det første så har de helt sikkert andre øvelser enn du burde ha og i tillegg så har de helt sikkert mye mer vekt enn du burde ha. Dette vil da ikke være fornuftig å blande seg inn i - da vil det gå mye tid til å løfte av og på vekter om dere skal trene "sammen". Jeg ser ingen problem i at du er i treningsstudio samtidig med disse guttene - det kan du kalle og trene sammen - for noen annen fellesnevner finner jeg egentlig ikke. På treningsstudio er folk for å trene, ikke for å følge med på hvor lite du greier. Alle har vært nye en gang og alle har vært i dårlig form en gang. Så det fokuset du har på at andre skal se hvor dårlig form du er - er ikke realistisk. De er der for å trene selv. Jeg trener mye selv og kan godt feste blikket på en tredemølle eller lignende - men hodet mitt jobber ikke med å se hva sidemannen gjør, men med å holde fokus på det jeg driver med selv. Så mitt råd er - dra på treningsstudio med gutta - de trener sitt og du trener ditt - og fokuset ditt bør være på å komme i bedre form - ikke hva du tror andre driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 2. februar 2011 #10 Del Skrevet 2. februar 2011 Han er jo en umoden "slaur"! Utrolig lite omtenksomt gjort av han, og etter min mening har han ingen grunn til å kalle deg "teit og barnslig". Han kunne i stedet se seg selv i speilet og si det samme! Gutter er så utrolig enkle! På godt og vondt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 2. februar 2011 #11 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg synes at du er urimelig. Du kan ikke skylde på samboern din for dine motivasjonsproblemer og dårlige fysiske form. Han skal ikke trene for deg, det må du gjøre selv. Ulike mennesker trenger ulik trening. Og er det stor nivåforskjell, vil en joggetur sammen med en som er i dårligere form bety at han ikke har utbytte av treningen. Derfor: Ta ansvar for egen trening, motivasjon og framgang på eget nivå. Det finnes ikke noe kvikk-fix her, bare trening. Skal dere trene på trenigssenter, er det jo ikke noe i veien for at dere går samtidig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 2. februar 2011 #12 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) En avtale er en avtale. Er teit å bryte uten å engang informere om det (før man danner ny avtale med en annen). Så du er ikke urimelig, nei. Endret 2. februar 2011 av KaDust 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elensire Skrevet 2. februar 2011 #13 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg syns ikke du er urimelig TS! Han kunne godt ha snakket med deg om det før han hadde sagt ja til kompisen. Og jeg syns heller ikke at det er mye å forlange da at han trene noen dager med kompisen, og noen dager med deg. Bare fordi en er kjærester så betyr ikke det at en bare kan bryte en avtale på den måten. selv syns jeg at det er han som er barnslig og smålig som gjør slikt. Til de som mener det bare er å henge seg på gutta...ofte er ikke det noe videre kjekt, eller noe som en har lyst til. jeg hadde heller ikke følt meg komfortabel med å trene med flere i den formen jeg er i. Ofte kan slike situasjoner få en til å føle seg sårbar...en må jo begynne et sted, men ikke alle er happy med å vise hvor de begynner til gud og hvermannsen. Små sleivete kommentarer kan fort bli veldig feil. Slik som her i huset når samboeren maser på at jeg må være med han og jogge. Når jeg så sier jeg vil være med så får jeg til svar at vi kanskje kan ta det neste gang, for denne gangen vil han trene skikkelig Det stikker! Veldig! (han løper halve veien med meg vanligvis, så fortsetter han videre og jeg løper tilbake....men vi er ferdig ca samtidig likevel siden jeg har astma) Jeg kan forstå han, men det stikker fortsatt. Er ille nok om det er fra sin kjære....men sleivete kommentarer fra en kompis hadde jeg ikke taklet. Derfor ville jeg ikke vært komfortabel med å trene med min kjære og en av hans kompiser. Jeg syns du skal snakke med kjæresten din TS. Forklar han hvordan du føler det, og hvorfor du syns det var viktig at dere to trente sammen ihvertfall i begynnelsen. Si til han at han i det minste kan inngå et komprosmiss hvor du får noen økter på treningssenteret alene med han. Han hadde tross alt lovet deg det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsTux Skrevet 2. februar 2011 #14 Del Skrevet 2. februar 2011 Enig i at en avtale er en avtale, og at det er dårlig gjort å bryte den. Men når så er gjort, og han har mer lyst til å trene med kompisen, kanskje det er greit å godta det? Få hjelp til å lage et opplegg som passer deg, og tren alene eller gå på gruppetimer. De fleste jeg ser på treningssenteret trener alene, og ofte tror jeg det kan være vel så effektivt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kine28 Skrevet 2. februar 2011 #15 Del Skrevet 2. februar 2011 Kanskje du kan få han til å spandere noen timer med personlig trener til deg? Da kommer du i gang, får ditt eget opplegg, og du kan trene sammen/samtidig med gutta etterpå ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #16 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg synes at du er urimelig. Du kan ikke skylde på samboern din for dine motivasjonsproblemer og dårlige fysiske form. Han skal ikke trene for deg, det må du gjøre selv. Ulike mennesker trenger ulik trening. Og er det stor nivåforskjell, vil en joggetur sammen med en som er i dårligere form bety at han ikke har utbytte av treningen. Derfor: Ta ansvar for egen trening, motivasjon og framgang på eget nivå. Det finnes ikke noe kvikk-fix her, bare trening. Skal dere trene på trenigssenter, er det jo ikke noe i veien for at dere går samtidig. Den er grei nok, men som et par så skal man støtte hverandre. Slik TS skriver virker det ikke som om han har snev av støtte, eller klarer å sette seg i hennes situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 2. februar 2011 #17 Del Skrevet 2. februar 2011 Kan du ikke bli med han når han stikker og skal trene sammen med kompisen sin? Dere hadde vel uansett ikke trent på de samme apparatene eller kondisjonstimene. Kroppene deres har vel forskjellige behov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest regine Skrevet 2. februar 2011 #18 Del Skrevet 2. februar 2011 En avtale er en avtale. Er teit å bryte uten å engang informere om det (før man danner ny avtale med en annen). Så du er ikke urimelig, nei. enig i denne. Skjønner ikke hvorfor en avtale inngått mellom kjærester skal være mindre verdt enn andre avtaler. Egentlig burde det jo være omvendt - de avtaler man inngås som kjærester burde telle mer.... For meg er det avtalebruddet som er poenget - det er faktisk uvesentlig at han muligens får trent "bedre" med en kompis. Jeg hadde iallfall blitt veldig skeptisk hvis kjæresten min tok så lett på avtalebrudd når VI hadde inngått en avtale... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå