Gå til innhold

Adoptere hund?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bumper denne fordi jeg gjerne vil ha ett svar.

Synes dere som støtter disse organisasjonene at det er helt greit at de hiver ut de dyra de ikke kan omplassere?

Er ikke avlivning å foretrekke med det som eneste alternativ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bumper denne fordi jeg gjerne vil ha ett svar.

Synes dere som støtter disse organisasjonene at det er helt greit at de hiver ut de dyra de ikke kan omplassere?

Er ikke avlivning å foretrekke med det som eneste alternativ?

Tror de som adopterer ønsker seg akkurat hunden. Litt som da jeg var mindre så ville et av søsknene mine ha marsvin så fikk moren min også lyst på og vi kjøpte et. Har dårlig samvittighet for det marsvinet enda vi var ganske feilinformerte om marsvins behov. Vi mente det godt men..

Jeg får veldig lyst på hund og hest når jeg ser på de flotte dyrene på finn.no! Veldig. Det er nesten slik at jeg ender opp med både hester hunder og kaniner altså! :rodmer: Tror det er litt slik med de som kjøper fra julie rescue og slikt og, at de bare ser på hunden forelsker seg helt i hunden. Så unnskylder de det med at de hjelper dyrene til et bedre liv. Men de hjelper ikke dyrene ved å kjøpe en stakkars hund fra utlandet eller kjøpe et stakkars marsvin i dyrebutikken. En støtter de i utlandet og en støtter dyrebutikken. En hjelper en på bekostning av de andre.

Men svaret på ditt spørsmål tror jeg er at de forelsker seg litt i dyrene og vil ha akkurat den hund de har sett på bildet. De bare må ha den. Synes det er mye hastverk når det gjelder dyr, både må kjøpe nå, og må selge nå!

Skrevet

Jeg tenker bare på sykdommer og zoonoser den kan ta med inn. Når de kommer til Norge sjekkes det bare for rabies og ormebehandling mot revens lille bendelorm, men hva med zonnosene leptospirose og leishmaniose?

I tillegg kommer mange mindre sykdommer som ikke er vanlig her og adferdsproblemer da man ikke vet hva dyret har vært igjennom tidligere... Men ville vært mest skeptisk mot sykdommer (som noen ganger først oppdages flere år etter smitten)...

• Liker 1
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Men svaret på ditt spørsmål tror jeg er at de forelsker seg litt i dyrene og vil ha akkurat den hund de har sett på bildet. De bare må ha den. Synes det er mye hastverk når det gjelder dyr, både må kjøpe nå, og må selge nå!

Det blir litt sånn som da man var tenåring. Man forelsket seg i et utseende eller et bilde. Et bilde forteller ingenting om personlighet. Når man kjøper etter et bilde så er man rimelig naiv. Man har overhode ikke tenkt på at dyret faktisk skal passe din egen personlighet. Man går kun etter utseende.

Skrevet

Det blir litt sånn som da man var tenåring. Man forelsket seg i et utseende eller et bilde. Et bilde forteller ingenting om personlighet. Når man kjøper etter et bilde så er man rimelig naiv. Man har overhode ikke tenkt på at dyret faktisk skal passe din egen personlighet. Man går kun etter utseende.

Ja jeg tror det er litt slik. Så ser gjerne personen for seg hvor kjekt der er å ha hunden og ser det for seg som et fint glansbilde av virkeligheten, en drøm.

Jeg er selv slik, ser liksom for meg alt så fint at jeg vil hanskes med den vanskeligste hunden, selv om jeg ikke har så mye erfaring med hunder osv. Men så vet jeg at dette er bare noe jeg ser for meg for jeg har egentlig ikke tid. Så jeg må bare tvinge meg til og være realistisk og trøste meg med at det kommer fler hunder. Men jeg er ikke slik bare med hunder men også på visninger ol. Ser liksom for meg hvor fint huset hadde vært med de og de møblene og hvor perfekt alt ville vært.

Det var noe forskning/undersøkelse på det en gang og der var det folk som ikke hadde råd til hus som kjøpte flest boligmagasiner og interiørblader. Også hjemløse kjøpte disse. :tristbla: Så vikelighet og drømmer er to forskjellige ting.

Jeg vil også anbefale og se dokumentaren om julie rescue. Synes nesten det var mere fasinerende og se de som valgte og kjøpe hund av henne. Ingen virket særlig gjennomtenkte på området med og kjøpe hund, dessverre. Det verste er at det er normale mennesker, så plutselig så brister virkelighetssansen helt: De må ha den herlige hunden den er perfekt. At hunden er perfekt har de bestemt seg for og funnet ut helt uten tvil, uten at dette har noe hold i virkeligheten, da de ikke har gjort undersøkelser.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er så utrolig mange nydelige små skapninger som trenger hjelp her i verden. Jeg skal selv adoptere en hund fra Romania og gleder meg veldig.

Om du vil adoptere en hund fra utlandet vil jeg anbefale å se litt på denne siden

http://www.facebook.com/pages/Gatehunder-fra-Romania/181080878598834

:):klemmer:

Så flott at du har valgt adopsjon!!! :dagens-rose: Er adopsjonsprosessen i gang?

Fin FB side, forresten, et så bra initiativ. Har desverre forstått det slik at mange romanske hunder lider enormt :-( Utrolig godt å vite at noen arbeider med å bedre situasjonen for hunder. Du kan sikkert ha en ganske krevende oppgave foran deg med å miljøtrene hunden og få den trygg - ønsker deg og hunden masse lykke til!

Jeg synes det er så utrolig flott hver gang noen promoterer adopsjon/omplassering av hunder (og andre dyr). Selv adopterte jeg en voksen, misshandlet og utrygg hund og vet at dette kan være en tidkrevende oppgave og en enormt lystbetont en, og det finnes vel ingen bedre belønning i hele verden enn å se at sin firbente venn blir tryggere og tryggere for hver dag, tilpasser seg sine nye omgivelser og trives mer og mer i sitt nye hjem :hjertesmil:

Hunden min og jeg hadde 15-års jubileum i vår! Takker hver dag for at jeg fant ham, at vi fant hverandre, og at jeg kunne gi ham et godt hjem :hund:

Vil også tipse om at fjernadoption er mulig. Men her bør men nok forsikre seg om at pengene kommer rett frem. Jeg sender av og til penger til en dame i sør Italia som huser og mater over 70 hunder som har fått komme til henne fra et farlig liv som gatehund. Jeg har arbeidet rett ved der hun bor, og pengene går gjennom en veletablert organisasjon som hjelper hunder. Her kan men velge en hund man adopterer, få tilsendt informasjon om hunden og hvordan det går med den. Jeg valgte å fjernadoptere fra akkurat dette stedet i Italia fordi jeg har bevitnet problemet med hunder uten hjem her, og for at jeg synes at det er et så fantastisk initiativ av kvinnen som har tatt hundene inn :dagens-rose: Slike damer vil jeg støtte :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...