Gå til innhold

Adoptere hund?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bustyvel
Skrevet

Hvis jeg noen gang skal adoptere hund, så blir det fra NORGE.

Det er nok av hunder her i landet som trenger et godt, trygt hjem.

• Liker 2
Skrevet

Her i NORGE er det bare store hunder som trenger ett nytt hjem. FInt om du kan ta en stor hunde, men det kan desverre ikke jeg. KAnsje du burde tenke på å å deg en hund

• Liker 1
Skrevet

Det er idioti å adoptere hund fra Romania, Ungarn, Portugal eller hvilket som helst annet land. Vi har mange hunder her i Norge som trenger et hjem. Det er ikke like eksotisk, men like mye hund.

I tillegg er det mennesker i utlandet som har gjort dette til business og tjener store penger på det.

• Liker 1
Skrevet

Her i NORGE er det bare store hunder som trenger ett nytt hjem. FInt om du kan ta en stor hunde, men det kan desverre ikke jeg. KAnsje du burde tenke på å å deg en hund

Det er bare tull, du finner hunder i alle størrelser og fasonger. Hvor i Norge har du sett?

• Liker 1
Skrevet

Syntes det er bra å adoptere hunder fra andre land også jeg.

• Liker 4
Skrevet

Syntes det er bra å adoptere hunder fra andre land også jeg.

Hvorfor synes du det?

Skrevet

Hvorfor synes du det?

Forde de hundene der nede er minst like verdifulle som de her hjemme. Gjerne er levevilkårene for hunder i andre land verre enn her. Har ikke akuratt sett gatehunder her

• Liker 2
Skrevet

Forde de hundene der nede er minst like verdifulle som de her hjemme. Gjerne er levevilkårene for hunder i andre land verre enn her. Har ikke akuratt sett gatehunder her

Det er en utfordring for de landene som har gatehunder. Vi kan begynne å ta inn hunder når vi ikke har flere hunder her i Norge som trenger et hjem, som i praksis mest sannsynlig vil bety aldri.

Skrevet

Det er en utfordring for de landene som har gatehunder. Vi kan begynne å ta inn hunder når vi ikke har flere hunder her i Norge som trenger et hjem, som i praksis mest sannsynlig vil bety aldri.

Uenig. Hvis JEG har lyst å redde en gate hund som blir plaget daglig og som må leve på møkk som ligger på gata så gjør jeg det. Hvis du heller vil redde en hund i Norge så gjør du det. Det er ikke hundene sin skyld at de er oppvokst ett sted folk driter i de.

• Liker 7
Skrevet

Gjør som du vil, jeg mener det er en uting å hente inn enda flere hunder når vi ikke klarer å finne hjem til de vi har.

Skrevet (endret)

må bli opp til hver enkelt hva en ønsker,men ikke glem at det er færre rettigheter og mindre helsesjekk i utlandet enn her i Norge.Hunder fra Romania osv er som oftes gatehunder som er født og oppvokst uten menneskelig kontakt,uten vaksiner ,uten riktig type mat ,som kan føre til mangesykdommer,skjellett problemer osv osv. Disse hundene blir så fanget inn og domestikert og en forventer at dette skal fungere godt i Norge.Mange av disse hundene har ikke et godt bilde av mennesker,etter å ha blitt slått og sparket da de er løshunder og kan muligens ha Rabies.

For ikke snakke om hårsekkmidd som er helvette å fikse,i de få tilfeller en klarer å få tak i hunden tidlig nok før den er spist opp..

I Norge har vi ikke løshunder på samme måte,de som blir etterlatt har som oftes hatt mat og tilgang på vetrinærer før de ble kastet ut/omplassert/reddet.Igjen blir disse hundene undersøkt for alle mulige sykdommer,noen blir avlivet da de ikke kan reddes,har feilstillinger i bein/rygg som igjen fører til et liv i smertehelvette.

Men du har en trygghet når du adopterer/kjøper en hund,nemlig at den har vaksiner på plass som oftes,en vetrinær som har sjekket ut hunden. Ta en tur til FOD gården f.eks og se hvordan de har det der.

Det er vondt å se at dyr lider uansett hvor i verden de bor.Men en må kunne bruke hodet litt og tenke fornuftig ,det er ikke morro å adoptere en syk hund som du ender opp bruke masse penger på hos vetrinær hvor enden på visa er at hunden blir avlivet pga underærnering fra dag 1 og ikke trives hos menneske.

Mine tanker i alle fall,sån rotete knudra ned

Endret av Kårky
Skrevet

Har leita rundt på maaange nettsider.. Men om du vet om noen små hunder så er det bare å sende en link......

Skrevet

uting og uting, folk adopterer jo unger fra utlandet. er mange unger her i landet som trenger et hjem å... VELDIG mang. og de er både store og små i alle aldre

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil heller omplassert en hund fra ett land der hunden går å sulter og blir mishandlet, enn en hund som sitter på en kennel i Norge og venter på en sprøyte hos veterinæren...

TS: Det har vært mye rykter om dette stedet, men ta en titt på www.julierescue.com

Mange hunder fra Spania som har hatt en forferdelig start på livet som er til omplassering til Skandinavia.

Gjest Bustyvel
Skrevet

Jeg vil heller omplassert en hund fra ett land der hunden går å sulter og blir mishandlet, enn en hund som sitter på en kennel i Norge og venter på en sprøyte hos veterinæren...

TS: Det har vært mye rykter om dette stedet, men ta en titt på www.julierescue.com

Mange hunder fra Spania som har hatt en forferdelig start på livet som er til omplassering til Skandinavia.

Julie Rescue har også vært mye omtalt, negativt. Et helt program om stedet fra sverige faktisk. Om syke hunder, falske vetrinærpapirer osv.

Og TS, jeg har hund. :) Og det er flere små hunder som trenger et hjem. Hos Binas kommer det snart en CCPP. Hos Charlottes er det en dvergpincher. På finn.no er det en dachs, en cocker spaniel, en papilon mix, liten mix og en papilon bare på første siden på GIES bort.

Det er MANGE hunder, små som store, som trenger et nytt hjem. Selv om det er flertall av større hunder, og de små går fortere.

Skrevet

Julie Rescue har også vært mye omtalt, negativt. Et helt program om stedet fra sverige faktisk. Om syke hunder, falske vetrinærpapirer osv.

Og TS, jeg har hund. :) Og det er flere små hunder som trenger et hjem. Hos Binas kommer det snart en CCPP. Hos Charlottes er det en dvergpincher. På finn.no er det en dachs, en cocker spaniel, en papilon mix, liten mix og en papilon bare på første siden på GIES bort.

Det er MANGE hunder, små som store, som trenger et nytt hjem. Selv om det er flertall av større hunder, og de små går fortere.

Vet at det vært mye greier om henne i media. 2 av mine venner fikk hund derfra og hundene er herlige! Synd hun skal bli angrepet på den måten, for hun brenner virkelig for å forandre livet til så mange gatehunder, og hun gjør det for hundenes del, ikke penger. For det er absolutt ikke mye penger å hente på alt det her.

Men hvorfor må det absolutt være en liten hund?

Gjest Bustyvel
Skrevet

Vet at det vært mye greier om henne i media. 2 av mine venner fikk hund derfra og hundene er herlige! Synd hun skal bli angrepet på den måten, for hun brenner virkelig for å forandre livet til så mange gatehunder, og hun gjør det for hundenes del, ikke penger. For det er absolutt ikke mye penger å hente på alt det her.

Men hvorfor må det absolutt være en liten hund?

Selv om to av dine venner var heldige å fikk friske hunder, betyr ikke det at alt er bra og media lyver :)

Ikke spør meg, det var TS som påpekte at det bare er store hunder til omplasering i norge og at det kunne ikke hun ha. Og da ramset jeg opp noen få av de små hundene jeg fant ved et kjapt søk. :)

Skrevet

vi bor i en liten leilighet på 60 kvadrat, og å ha en stor hund der blir rett og slett litt i det meste laget. vi har en hund fra før av og, å når vi har besøk av en stor hund ser vi jo at det ikke er noe vi kan anskaffe oss nå. men når vi får kjøpt hos hus er det aktuelt med en stor en.

Syns mange gjør en bra jobb, er nok noen man burde passe seg for som er useriøse. men er mange som er veldig seriøse og vil det beste for hunden. Om dere tenker på hva folk driver med her i norge så er det ikke så veldig mye bedre.. Her kjører de på for å få valper, for å tjene massse cash. vet det er mange hunder på finn å, men alle jeg har mailet har blitt nedstormet med telefoner og mailer så man har liten sjans for å få hunden.

Gjest Normalfordeling
Skrevet (endret)

Så her blir et hundeliv mer verdt enn et annet?

Jeg vil redde deg som sulter og mishandles, som kanskje ikke har tidligere bodd hos en familie og blitt vant til mennesker framfor den hunden som venter på å bli avlivet her i Norge?

Jeg synes det er forkastelig å adoptere en hund fra utlandet når det er mange hunder her i Norge som trenger et hjem. At du vil ha en liten hund er greit. Ønsker du deg det nok så har du tid til at det dukker opp en liten hund her i landet.

En annen ting er at de pengene du bruker på veterinær, vaksine, transport, karantene osv for å få en utenlandsk hund hit kunne du ha brukt for å redde flere dyr her i Norge.

Endret av Normalfordeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...