Gå til innhold

Gaver

Gjest Sally

Anbefalte innlegg

Tenk å fortsatt være lei seg for at foreldre ikke kjøper bursdagsgaver!

Og hvordan skal jeg formidle at jeg syns det hadde vært koselig om de kunne kjøpe noe til forloveden min når han fyller rundt år om noen måneder???

Jeg hadde akkurat bursdag og foreldrene mine kjøpte som vanlig ingenting. Det har de så og si aldri gjort. Jeg har flyttet hjemmefra og er jo forsåvidt voksen, men syns det hadde vært litt koselig med en liten oppmerksomhet til en halvrund dag likevel! Til jul spør de aldri om det er noe vi ønsker oss, men de pleier å raske med seg noe enkelt. (av og til brukt fra stua hjemme...)

Vi har aldri feiret bursdag noe særlig hjemme hos oss (ikke av religiøse årsaker eller noe altså!). Foreldrene mine har godt m penger, men er ikke generøse. (men kan gjerne svi av tusner på tusner på antikkmesser..).

Forloveden min blir 30 om noen måneder. Han mistet moren sin for et halvt år siden, og faren er også død. Mine foreldre er nå hans nærmeste i den generasjonen. Alle kompisene hans har selvsagt både foreldre og også svigerforeldre i live som kan gjøre litt stas på dem. Søstern min sin samboer fyller 30 omtrent samtidig, og med skilte foreldre som begge har giftet seg på nytt, kommer han til å få masse gaver. Så forskjellen kommer til å bli påfallende. Jeg skal selvsagt fikse og ordne en fin bursdag for ham m familien min, men følelsene mine rundt at han ikke får noe oppmerksomhet i form av en gjennomtenkt presang fra mine foreldre er ordentlig såre!!

En annen ting er at min far blir 60 snart og siden han tross gavenmangel har vært en flott far i oppgjennom så har søster m fam og jeg snakket om å spleise på en tur til ham der vi alle kan dra. Men hvis min forlovede skal bidra til en slik gave, blir det jo veldig rart at han ikke for noe som helst når han blir 30.. eller hva?

Er det bare dumt å ta opp dette med foreldrene mine?

Hilsen usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sally TS

Hadde sikkert ikke vært så dumt det! Men syns ikke det er så enkelt å bare melde seg helt ut av alle gave - anledninger heller da. Selvom mine foreldre har gjort det så er min forlovede fra en familie der han fikk gaver fra foreldre gitt med omtanke. Og vi er mye sammen m søs og hennes sambo, og treffer hans familie endel - gjerne v bursdager og jul og sånt, og der er det gaveutveksling i stor skala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber dere foreldrene dine i selskap når det er bursdager? Altså, hjem til dere på kake og kaffe? Hvis så, kommer de da tomhendte? Isåfall ufattelig frekt!

jeg ville sagt det til moren min. Evt sendt en sms. At dere har planer om å spleise på ordentlig gave til din far, og at du i samme slengen vil minne dem på at samboeren din har dag, sånn at det vil være normalt med en liten oppmerksomhet om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det, selv om mine foreldre har blitt ganske mye bedre de siste årene. Og jo; selv etter man er voksen, har flyttet ut og er etablert, så er det jo koselig med en liten gave, ivertfall på litt større bursdager.

:klemmer: fra ei som fikk en oppbevaringskurv fra dem på 18-årsdagen min. Til litt over 100 kr.

Når det er sagt, så ville jeg ikke bytta foreldrene mine for noe som helst, gaver eller ei :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du får gave av dine foreldre, så er det ikke naturlig at de kjøper gave til samboeren din heller. Jeg er også sikker på at samboeren din er såpass voksen at han skjønner at det blir færre gaver når han ikke har foreldre, i forhold til noen som har to sett med foreldre. Voksne folk teller da ikke og sammenligner antall bursdagspresanger med andre? Eller?

Jeg ville likevel vært med på gave til faren din, siden det tross alt er 60-årsdag. Han har jo uansett brukt mye penger på deg oppover tidene og vært en god far. Dere skal gjerne også være med på feiringen? Men jeg ville nok ikke kjøpt bursdagsgave til foreldrene dine utenom slike spesielle jubileumsbursdager, med mindre jeg var bedt i selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pellepirat

Jeg synes det er smålig å ikke kjøpe gave til sine barn, selv om de er voksne. Spesielt hvis de har penger til det.

Og hvis man blir invitert er det da vanlig å ta med gave?

Du kan jo snakke med foreldrene dine, og "hinte" ved å spørre om de har tenkt å kjøpe gave el. hva de har tenkt å kjøpe til 30årsdagen?

Hvis mine svigerforeldre ikke hadde kjøpt gave til meg i 30 års gave, hvorfor skulle jeg kjøpe noe til 60årsdagen da?

Da gir de tydelig signal om at gaver ikke er noe å bry seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...