Gå til innhold

Noen erfaringer med "Pilates"??

_Nida_Michelle

Anbefalte innlegg

Syns det er så mye rundt dette nå for tida...Så lurer bare,er det noe av det samme som f.eks yoga?

Men blir du ordentlig trøtt og svett av sånn trening da,kan det f.eks erstatte en vanlig aerobic time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde en prøvetime med dette i sommer. Ble drittsliten og kjempesvett. Det er veldig bra trening for mage, rygg og hofter, passer fint for bygge opp stabilitet og balanse. Jeg var støøøl etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pilates undervisning er veldig low-impact, så jeg blir ikke særlig svett. Men deilig varm i musklene, avstresset og støl dagen etter. Så jeg er ikke i tvil om at det virker.

Det er jo også stor diskusjon om hva som er viktig når man trener. Er det å bli varm og svett, eller er det å trene musker? Etc.

Jeg synes hvertfall pilates funker eldig bra for meg.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere om steder som har Pilates-trening i Stavanger/Sandnes området?

Jeg har ikke klart å finne noen. Har lyst til å prøve denne treningsformen, evt skaffe meg en instruksjons DVD/video fra Sverige eller England, men det blir liksom ikke det samme hjemme i stuen som på et treningsstudio.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere om steder som har Pilates-trening i Stavanger/Sandnes området?

Jeg har ikke klart å finne noen. Har lyst til å prøve denne treningsformen, evt skaffe meg en instruksjons DVD/video fra Sverige eller England, men det blir liksom ikke det samme hjemme i stuen som på et treningsstudio.......

Sjekk om Sats/Elixia o.l. har et tilbud om det (da tror jeg du kan gå på de uten å ha medlemskap). Kanskje friundervisningen e.l. har slike kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...