Gå til innhold

Valpen bæsjer om natten


Gjest Sunburn

Anbefalte innlegg

Ah...du er ett sånn burmenneske du?

"Burmenneske"? Jeg vil bare nevne at bur for en hund er veldig bra så lenge at hunden er komfortabel i buret. Hvis du legger valpen i buret om natten (på samme rom som dere sover på), så vil valpen føle selv at det er på tide å sove og at det er natt. Den vil også ligge i ro å få den søvnen valpen trenger. Det er lettere for en valp som er løs på natten å kjede seg å finne på ting, da også bæsje. Instinktet til hunden er jo å ikke bæsje der han sover, så om denne bæsjingen er "kjede-bæsjing" så vil den stoppe i buret, mest sannsynlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gode svar! :jepp:

Jeg tror jeg har bestemt meg for å ikke lufte han om nettene. Mest fordi at det er natt, og da skal det ikke skje noe. Uansett er det nok ikke å forvente at han kan holde seg gjennom natten enda uansett.

Lufter han hver kveld før vi legger oss, som regel mellom kl 22.30-23.00.

Nei man kan som regel ikke forvente at en 9 uker gammel valp klarer å holde seg natten igjennom. Det er det samme om det ikke skal skje noe på nettene, det lærer den senere. Må valpen på do på natten, så går man ut med den. :) Det avistullet ser jeg ikke helt poenget med. Den skal jo lære seg at det er ute man går på do? Hver enkelt må jo finne metoden som passer for seg, men jeg for min del syntes det var enklere å bare gå ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...