Gå til innhold

barn i butikken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg legger sjeldent merke til unger når jeg er på butikken, egentlig. Av og til tenker jeg "oj, der var det en unge." så blir det bare med det. Mødrene er flinke til å holde barna sine skult, ja. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anngående det med å gå fra ungen å bilen er livsfarlig!

Når jeg var liten så gikk vi inn i butikken menst lillesøsteren min på 3år satt igjen i bilen fordi hun var sovnet.

Bilen var selvsagt låst,men hun hadde likevel klart å komme seg ut av bilen!

Etter å ha letet etter hun en stund så kom en dame som hadde funnet søsteren min rett vet hovedveien!

Tenk så galt det kunne gått..

Skrevet

Barn synes det er morsomt å være med å handle mat, men på stor handel er de ikke med, det tar for laaaang tid og kan bli kjedelig.

Skrevet

Etter å ha jobbet i matbutikk i noen år, så vil jeg si at jeg har sett og opplevd de fleste varianter av "barn i butikk".

Jeg har fått blå legger opptil flere ganger av unger som beiner rundt i butikken med en handlevogn foran seg og som runder hjørner litt for brått, og jeg har da gitt beskjed om at det ikke er lov å løpe i butikken. Da slutter de med det.

Jeg har også opplevd trassanfall deluxe flere ganger, og noen ganger har jeg ikke klart å holde igjen en kommentar om at "så blid du var i dag, da" til de ungene, og da har de som oftest gått bort til foreldrene sine og holdt kjeft. Eller så har jeg bare smilt oppmuntrende til foreldrene.

Jeg har også opplevd varianten med "barn som blir sittende igjen i bilen", og erfaring tilsier er at de som oftest kommer alene inn på butikken hylende, og at kassa da blir en oppbevaringsplass for dem inntil foreldrene dukker opp ved kassa. Da er som oftest ungene blide etter som de har fått hjelpe til med å slå inn varene til folk, og foreldrene blir flaue ettersom ikke klarte å passe på ungene sine selv. Jeg tviler på at disse foreldrene har satt igjen ungene i bilen flere ganger.

Også har man de ungene som oppfører seg eksemplarisk på butikken, og som hjelper til med alt de blir bedt om. Etter det jeg har lagt merke til så er det ikke så ille å ha med barn på butikken når man lar dem hjelpe til med å hente diverse ting. Da blir det plutselig morsomt, og ikke kjedelig. :)

• Liker 3
Skrevet

Etter å ha jobbet i matbutikk i noen år, så vil jeg si at jeg har sett og opplevd de fleste varianter av "barn i butikk".

Jeg har fått blå legger opptil flere ganger av unger som beiner rundt i butikken med en handlevogn foran seg og som runder hjørner litt for brått, og jeg har da gitt beskjed om at det ikke er lov å løpe i butikken. Da slutter de med det.

Jeg har også opplevd trassanfall deluxe flere ganger, og noen ganger har jeg ikke klart å holde igjen en kommentar om at "så blid du var i dag, da" til de ungene, og da har de som oftest gått bort til foreldrene sine og holdt kjeft. Eller så har jeg bare smilt oppmuntrende til foreldrene.

Jeg har også opplevd varianten med "barn som blir sittende igjen i bilen", og erfaring tilsier er at de som oftest kommer alene inn på butikken hylende, og at kassa da blir en oppbevaringsplass for dem inntil foreldrene dukker opp ved kassa. Da er som oftest ungene blide etter som de har fått hjelpe til med å slå inn varene til folk, og foreldrene blir flaue ettersom ikke klarte å passe på ungene sine selv. Jeg tviler på at disse foreldrene har satt igjen ungene i bilen flere ganger.

Også har man de ungene som oppfører seg eksemplarisk på butikken, og som hjelper til med alt de blir bedt om. Etter det jeg har lagt merke til så er det ikke så ille å ha med barn på butikken når man lar dem hjelpe til med å hente diverse ting. Da blir det plutselig morsomt, og ikke kjedelig. :)

Du har en nydelig holdning til temaet, og et konstruktivt innlegg. :)

Skrevet

som en del her sier, å la små barn sitte igjen alene i bilen kan faktisk være farlig. Og ikke alle har bil heller faktisk, og nettop derfor må man kanskje handle hver dag, man skal faktisk klare å få med seg varene hjem sammen med unger og ting og tang...

så lenge butikkene er åpne for alle, så skal da barn få være med, men så får man som forelder passe på at de ikke får løpe fritt omkring. Gutta mine fikk bruke de små handelvognene da de var så små at det var interessant, men de fikk hversågod å holde seg rolig og innen rekkevidde for min kontroll, ellers tok jeg fra dem vognen, og et par ganger endte hele handeturen med at handlevognen sto igjen mens jeg dro ut av butikken med et krakilsk unge over skulderen. Det holdt etter hva jeg husker med EN slik episode pr unge for at de skulle skjønne konsekvensene av uønsket oppførsel...

Det er egentlig ganske rart hvor mange som ikke aksepterer at barn er en del av samfunnet vårt egentlig...

Skrevet (endret)

Barn irriterer meg svært sjeldent, og når de gjør det, så er det ikke barna selv, det er foreldrenes mangel på grensesetting.

Endret av Serena
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...