Gå til innhold

barn i butikken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ikke alle som er interessert i de jævla ungene deres!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det vel heller ingen som tror, men man kan ikke stue dem bort fordet. Hvis barn skal lære hvordan man oppfører seg ute i samfunnet så må de få være med og prøve og lære.

• Liker 1
Gjest gurimalla
Skrevet

har to barn jeg de er i bilen når kona handler. har sluttet å gå i butikken selv.

Hva er problemet ditt, dersom du aldri går i butikken kan vel ikke småbarna plage deg.

• Liker 3
Skrevet

Det var da voldsomt da :sjokkert:

Skrevet

Jeg har aldri opplevd rakkerunger med handlevogner. Aldri! Og jeg handler ofte! Er det noen med dårlig oppførsel i butikker, så er det som regel eldre grinebittere som kjører på andre for å "hinte" om at de skal slippe de foran i køen, eller som skal gneldre over at kassabetjeningen var så frekk å spørre om de skulle ha pose.

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt må barn få være med i butikken. Som andre har sagt - de må jo få lære seg hvordan samfunnet fungerer. Men da er det nettopp det foreldrene må gjøre - lære dem det. Noe jeg vel har inntrykk av at de fleste gjør, det er ytterst sjelden jeg støter på hylgrinende barn eller blir "rent ned" på butikken. Og skulle en treåring få en "meltdown" i butikken, så blir jeg ikke irritert av det - det er jo ikke jeg som må forholde meg til det, det er jo foreldrene.

• Liker 2
Skrevet

Problemet er vel ikke egentlig at unger er med inn i butikken, men at foreldre ikke gidder/orker/evner å se og bry seg med hvordan poden ter seg ute blandt folk.

Mine to syns det er stas å være med å handle, og også å trille "barnekurv", men det er da ingen av dem som noen gang har fått lov til å løpe rundt i butikken! Det er mitt ansvar at de ikke sjenerer andre, og det er et ansvar jeg (og de fleste andre småbarnsforeldre) tar. Men så er det disse få (foreldre, hehe) som ikke kan oppføre seg, da, og det er dem som blir lagt merke til... :sjenert:

Edit: måtte bare fikse noen ekstremt dårlige formuleringer... På tide å ta natta :)

Nettopp! Foreldre som lar ungene løpe rundt i butikken og som løper i deg med vognen osv osv er sikkelig plagsomt! Har ikke noe problem med unger i butikken men da får foreldrene sørge får at de oppfører seg og ikke løper rundt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil heller se unger som løper rundt med en liten vogn, selv om de nesten kolliderer med meg, enn unger som sitter/står i handlevogner med skittent fottøy. Sitter de der de SKAL sitte er det selvsagt en annen sak, men noen foreldre ser ut til å tro at når de vokser ut av det setet skal de bak der som varene hører hjemme.

Skrevet

Små handlevogner for barn burde vært fjernet fra alle butikker. Er nærmest helsefarlig og gå inn i en butikk, plutselig kommer en liten… Rundt hjørnet med en fullastet vogn og braser in i deg. Så for du beskjed av den lille rakkeren at du må passe deg. Er det bare meg eller har de fleste små unger i dag utrolig dårlig oppførsel.

Min oppfordring til dere forelder som utstyrer barna / terroristene deres med disse dødelige våpnene er SLUTT med det la ungene være igjen i bilen isteden så blir det bedre å handle i fremtiden.

Så barna mine skal være igjen i bilen helt alene fordi du ikke klarer å se barn i butikken??!!

At ungene ikke oppfører seg i butikken er foreldrenes ansvar, og klarer de ikke å holde styr pådem burde du rette irritasjonen mot foreldrene ikke ungene, de har lært at det er lov og oppfører seg deretter....

• Liker 1
Skrevet

Hva er problemet ditt, dersom du aldri går i butikken kan vel ikke småbarna plage deg.

:fnise::fnise::fnise:

Gjest Rampunge
Skrevet

Hvordan skal barn lære seg de sosiale kodene om de ikke får være en del av samfunnet? Å ha med ungen på butikken er da helt naturlig. Det å hjelpe til med å plukke varer, vente på tur, ta det med ro. Mye læring i dette, og ikke minst spennende.

Jeg har faktisk opplevd en dame som rygget på ungen min i butikken. Jeg tror ikke hun mente det, og ungen min overlevde, selv om 1-åringen for bom i bakken. Slike "ulykker" skjer hver dag. At det var hun som rygget på ungen min og ikke omvendt var tilfeldig.

Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med TS. Synes det var litt småfrekt av ungen å si at hun måtte passe seg, når han egentlig burde sagt unnskyld.

Når det er sagt, så det en selvfølge at barn skal få være med i butikken - men det er også en selvfølge at foreldre skal lære barna å oppføre seg i butikken. I mitt tilfelle er jeg midt i opplæringsfasen. Min lille pod er i starten av trassalderen og nekter å sitte i handlekurven og vil aller helst løpe rundt selv. Det kan bli litt baluba når vi er der nå, men jeg vil heller lære han det nå - enn å ha en unge som ikke kan oppføre seg.

• Liker 1
Skrevet

Unger er en del av vårt samfunn og de er overalt. Det er sånn det er og alltid kommer til å være.

Skrevet

og hvorfor sluttet jeg da ...................

Skrevet

Hvis man lar små barn irritere seg så voldsomt.... ja da sliter du litt da.

• Liker 1
Skrevet

Så kjekt å bare kunne slutte å gå i butikken. Skulle ønske jeg kunne det. Ikke pga rampeunger (som jeg aldri ser), men pga at det er stress å handle. Men jeg kan jo ikke bare dytte problemet over på noen andre av den grunn.

Skrevet

Eg har alltid med ungane i butikken, elles måtte eg kun handla annakvar helg (er åleine med dei). Men eg handlar ikkje kvar dag. Ungane mine oppførar seg pent i butikk. Sidan eg er åleine med to ungar, kan ikkje begge sitje i vogn - den største må gå. Han brukar å ha ein slik liten vogn, og tykkjer det er kjempestas. Han har aldri kjøyrt inn i nokon, går roleg rundt med vogna og puttar oppi det eg seier han skal putte oppi.

Skrevet

jeg vet hva som er problemet nå. det er ikke ungene det er dere foreldre som ikke kan har styring på ungene deres, som tror 2 åringene deres skjønner seg på handling mat utgifter. som sitter og slapper av hjemme for dere har tross alt klemt ut et par unger så dere er slitne spar meg.

Skrevet

Selvsagt må barn få være med i butikken. Som andre har sagt - de må jo få lære seg hvordan samfunnet fungerer. Men da er det nettopp det foreldrene må gjøre - lære dem det.

Mange sier så, men dette er jeg ikke enig i. Modern tok aldri (virkelig aldri!) med oss barna på butikken da vi var så små. Jeg har da lært å fungere i samfunnet allikevel! Og lært hvordan samfunnet fungerer?! Vi var heller aldri på kafe mens jeg var liten, men jeg klarer fint å gå på kafe, jeg! Det holder lenge å ta med barna på kafe når dem er f.eks. 10 år og tilsnakkendes for at de skal lære konseptet kafe.

Når det er sagt har jeg ikke noe som helst i mot barn hverken på kafe eller i butikken - så lenge de bruker innestemmen. Går dem bananas syns jeg det er strålende med foreldre som tar dem ut av situasjonen for å understreke at på kafe/i butikken bruker man innestemmen/tar man hensyn til andre omkring seg.

Skrevet

Så merkelig, jeg har aldri dette problemet selv og handler stort sett når det passer uansett dag eller kveld. Kanskje det handler mer om hva man gidder å legge energien sin i enn at ungene med de små trallene sine er der? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...