Gå til innhold

barn i butikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Små handlevogner for barn burde vært fjernet fra alle butikker. Er nærmest helsefarlig og gå inn i en butikk, plutselig kommer en liten… Rundt hjørnet med en fullastet vogn og braser in i deg. Så for du beskjed av den lille rakkeren at du må passe deg. Er det bare meg eller har de fleste små unger i dag utrolig dårlig oppførsel.

Min oppfordring til dere forelder som utstyrer barna / terroristene deres med disse dødelige våpnene er SLUTT med det la ungene være igjen i bilen isteden så blir det bedre å handle i fremtiden.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små barn har alltid hatt dårlig oppførsel, det er en del av oppveksten. Jeg syns ikke de vognene er så ille, men har sett at de stadig forsvinner i matbutikker. Så det er vel ikke så lenge til de er tatt bort på alle?

Skrevet

Da får du handle når de små krapylene har lagt seg da. Ser aldri barn i butikken kl 07.00 eller etter 21.30.

Ellers må jeg si at det å handle for små barn er en del av oppdragelsen det også, og jeg synes det aldri er et problem med barn i butikken. Verken før jeg fikk barn, mens mine var små eller nå som mine egne er store.

• Liker 1
Skrevet

Hallo,sitte igjen i bilen?

Nei vet du hva,de må da få bli med.

Men ja de kan fint sitte i vognen.

Skrevet

Da får du handle når de små krapylene har lagt seg da. Ser aldri barn i butikken kl 07.00 eller etter 21.30.

Ellers må jeg si at det å handle for små barn er en del av oppdragelsen det også, og jeg synes det aldri er et problem med barn i butikken. Verken før jeg fikk barn, mens mine var små eller nå som mine egne er store.

nei nei dette blir som jeg skal vente med å fly til flyet er sprengt.og vil også si at jeg jobber 06-15:30 og 21-01 så det går ikke pluss hvorfor skal jeg legge opp livet mitt etter disse barna

Skrevet

Jeg syntes disse vognene var kjempemorsomme da jeg var liten. Jeg synes det er søtt jeg, med barn som vil hjelpe mor og far med handlingen. Det er en fin måte å lære på også. Jeg har aldri opplevd å bli påkjørt av dem heller. Irriterer meg mer over de som står og skriker fordi de ikke får godteri på en tirsdag.

• Liker 3
Skrevet

Små handlevogner for barn burde vært fjernet fra alle butikker. Er nærmest helsefarlig og gå inn i en butikk, plutselig kommer en liten… Rundt hjørnet med en fullastet vogn og braser in i deg. Så for du beskjed av den lille rakkeren at du må passe deg. Er det bare meg eller har de fleste små unger i dag utrolig dårlig oppførsel.

Min oppfordring til dere forelder som utstyrer barna / terroristene deres med disse dødelige våpnene er SLUTT med det la ungene være igjen i bilen isteden så blir det bedre å handle i fremtiden.

Du tenker nok annerledes når du selv får barn :)

Skrevet

Hva er det som skjer i samfunnet? Vi skal visst helst tilbake til "barn skal ses, ikke høres"-og Margrethe Munthe-tiden. Nå må folk begynne å slappe av, stresset tar snart knekken på oss alle mann! Og jeg tror nettopp stresset er grunnen til at så mange ikke tåler lyden av og uberegneligheten til unger. Barn er barn. Det må være plass til dem også.

Og til milfdiggeren vår, en forutsetning for at de er milf-er er at de har barn... Du skiter i eget reir her. ;)

Skrevet

Jeg er litt enig med TS her, altså!

Ikke fordi jeg mener at barn ikke skal sees eller høres, nei, det er bare koselig med barn. Men! Da jeg var liten, var det noe som het innestemme, og det virker det som at har forsvunnet fra dagens oppdragelse. Barna må gjerne hjelpe foreldrene sine, kos! Ikke like kos når barna skal putte på en og en penge i myntautomatgreia. I hvert fall ikke i handlerushen. Det handler om litt forståelse fra alle parter, tror jeg :)

Så en far med to barn her om dagen. De var supereksemplariske! Tuslet ved siden av ham, snakket med innestemme, løp for å hente varer de visste hvor stod og viste forståelse for at de ikke fikk betale i dag, fordi det var så mange bak dem. :rodmer: De var vel fire og seks eller noe sånt, tror jeg. Supernydelig! Ja takk til flere sånne!

• Liker 8
Skrevet

Du tenker nok annerledes når du selv får barn :)

har to barn jeg de er i bilen når kona handler. har sluttet å gå i butikken selv.

• Liker 1
Skrevet

må småle litt av at du irriterer deg over et lite barn. er enig i at det er uoppdragen oppførsel å løpe inn i noen med vilje, men gjorde han/hun det da eller var det ett uhell?

At barna ikke skal få være med på butikken synes jeg er et heller dårlig forslag. ser helst at min 2 åring lærer at ting og mat koster penger, og at man ikke alltid kan få det man peker på og at man holder seg til handleliste (med noen utskeielser hvis det er rom for det.) Dette kan han aldri lære seg hvis han aldri får bli med i butikken. samtidig synes jeg det er viktig at han får lære "hvordan" man handler, derfor bruker vi den lille handlevognen med god samvittighet og guttungen er SÅ fornøyd når han får hjelpe mamma og pappa, fordi han vet det gjør dem glad. Jeg er alenemamma. hva vil du jeg skal gjøre? gjette meg til sure damer på butikken? la gutten sove hjemme alene og dra på butikken etter kl 20?

Nå skal det sies at jeg er sikkert en av de ekstreme,men her elsker 2åringen å få hjelpe til, og han kan både sette på oppvaskmaskin og vaskemaskin og legge på plass klær så lenge mamma tilrettelegger ved å gjøre alt det forberende. Vil helst ikke at min sønn skal bli en tøffel i fremtiden som ikke kan noen ting. Tipper jeg får en svært takknemlig svigerdatter en gang i fremtiden da ;)

• Liker 1
Skrevet

Sitte igjen i bilen? Så du kan handle i fred? Barn flest syntest det er stas å hjelpe med handlingen,og om de kjører i noen(har jeg aldri sett,forøvrig) er det foreldrenes ansvar å snakke til dem om hva som er tilatt og ikke. Likedan om de gråter etter godis , det er ikke noe unormalt at barn prøver seg , men foreldrene som må lære seg å stå i mot , si fra at det ikke blir før lørdag , så lærer barnet det også. Og barna som renner deg ned,du kjenner dem ikke TS,de kan ha ADHD,være autist,være litt oppspilt ,kanskje har de lite grenser, eller er uheldig som traff deg rundt svingen. Å låse bilen å gå fra dem der løser ingenting!! Syntest de er uansvarlig egentlig,barn blir borte i dette landet også , de kan ta av håndbrekket , de kan bli redde osv...

Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere orker å ha med ungene i butiken hver dag. Ser de samme slitne ungene i butikken der jeg jobber HVER dag! Stakkars barn, slitne og sultne og vil bare hjem og så må de stresse rundt i en butikk. Hvorfor ikke handle en gang i uke???

• Liker 6
Skrevet

Grunner til IKKE å la barn være alene igjen i bilen;

- De kan komme seg løs. I det bilsetet vi bruker til 3-åringen vår nå, så klarer han lett å løsne selen og komme seg ut.

Derfra er veien kort til å trykke på alle knapper han kan finne, dra ned girspaken, trykke på hornet og låse opp bildørene.

For ikke å snakke om alle de møkkete støvelavtrykkene vi ville funnet i setene...

- Sjansen er minimal for at det skjer, men hva om en annen bil kjører inn i den parkerte bilen vår, med guttungen vår sittende der inne?

- Ikke alle småbarnsforeldre har bil.

Skrevet (endret)

Problemet er vel ikke egentlig at unger er med inn i butikken, men at foreldre ikke gidder/orker/evner å se og bry seg med hvordan poden ter seg ute blandt folk.

Mine to syns det er stas å være med å handle, og også å trille "barnekurv", men det er da ingen av dem som noen gang har fått lov til å løpe rundt i butikken! Det er mitt ansvar at de ikke sjenerer andre, og det er et ansvar jeg (og de fleste andre småbarnsforeldre) tar. Men så er det disse få (foreldre, hehe) som ikke kan oppføre seg, da, og det er dem som blir lagt merke til... :sjenert:

Edit: måtte bare fikse noen ekstremt dårlige formuleringer... På tide å ta natta :)

Endret av Carpaccio
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid hatt med barna. Men faktisk to ganger har jeg satt fra meg handlevognen med barnet over skulderen og forlatt butikken.

Og det er to ganger på 14 år.

• Liker 1
Skrevet

Problemet er vel ikke egentlig at unger er med inn i butikken, men at foreldre ikke gidder/orker/evner å se og bry seg med hvordan poden ter seg ute blandt folk.

Mine to syns det er stas å være med å handle, og også å trille "barnekurv", men det er da ingen av dem som noen gang har fått lov til å løpe rundt i butikken! Det er mitt ansvar at de ikke sjenerer andre, og det er et ansvar jeg (og de fleste andre småbarnsforeldre) tar. Men så er det disse få (foreldre, hehe) som ikke kan oppføre seg, da, og det er dem som blir lagt merke til... :sjenert:

Edit: måtte bare fikse noen ekstremt dårlige formuleringer... På tide å ta natta :)

Det er riktig. Barn skal være med i butikken, på bussen, på kontoret, på kafe, konserten til kusina og U name it. Det er slik de lærer hva et vanlig liv består av og de ulike kodene som finnes i samfunnet.

Skrevet

Jeg tror det handler mye om hvor oppdragne barna er. Noen har skjemt bort barna så til de grader at hver gang de plasserer en fot i butikken blir det hyling og skriking over alt de skal ha, men ikke får. Jeg hater å handle når det er mye folk i butikken og også når det er mye barn. Så jeg handler mellom kl 21.00 og 23.00 på kvelden. Da er det lite/ingen mennesker der, og jeg kan ta meg god tid å kjøpe akkurat det jeg hadde tenkt + litt mer.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at barn er med og handler, og det er sjelden jeg irriterer meg over grining etc, men jeg undrer meg over de foreldrene som (også her i denne tråden, slik jeg leser enkelte innlegg) synes det er helt greit at ungene løper rundt i butikken med små handlevogner uten å ha styring, slik at andre kunder må hoppe unna og/eller bli påkjørt. Jeg har opplevd det selv flere ganger, at unger løper i full fart, med og uten vogn, i trange butikker - og jeg synes det er ubehagelig. Når jeg går med handlevogn eller kurv selv, og har fokus på varene, er det veldig frustrerende å måtte prøve å unngå disse også - for de er jo ikke oppmerksomme på andre selv. Ser jo også at noen foreldre bare lar barna herje og løpe fritt i i mine øyne upassende situasjoner (bryllupsmiddag, butikk/kjøpesenter, perrong), uten at de prøver å korrigere ungene. Det gjelder vel heldigvis ikke flertallet, men jeg er så trangsynt at jeg synes det er rart om andre enn foreldrene synes det er strålende å bli løpt ned.

Skrevet

At barna ikke skal få være med på butikken synes jeg er et heller dårlig forslag. ser helst at min 2 åring lærer at ting og mat koster penger, og at man ikke alltid kan få det man peker på og at man holder seg til handleliste (med noen utskeielser hvis det er rom for det.) Dette kan han aldri lære seg hvis han aldri får bli med i butikken. samtidig synes jeg det er viktig at han får lære "hvordan" man handler,

En 2 åring har ingen kognitiv fortåelse for penger eller verdi av penger.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...