Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Aase, jeg tror nok problemet heller ligger i at siden vi begge er stressa, mistolker vi hverandre veldig mye. Det tror jeg ikke har noe med trist forhold å gjøre, bare.. trist hverdag. Haha :)

Og med pannekakene, takk for fresh tips. Jeg skal søren meg prøve igjen og igjen helt til jeg er pannekakemester.

FELGEN. Jeg har savnet deg mer enn ganske mange andre ting :D søren meg på tide at du kom deg hjem til regnbyen og sivilisasjonen. Jeg er intressert i sopphistiorien, ingenting er bedre enn mugg :popcorn: RADIOBINGO? SHIT. Jeg er så sjukt gira på dette. Det skal vi ordne når vi kommer hjem til grenlandet. Skype snart forresten, så vi kan diskutere øvrige problemstillinger i detalj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

I dag har vært en fin dag. Sov lenge (til tolv. luksus) og deretter spiste vi god frokost, før vi kjørte bilen opp til den kjempefine skogsturen/stranda somvivar på for et par måneder siden. En halvtimes gåtur i ulendt terreng, masse fin natur, og deretter en dritfin strand. Vi tok noen bilder, vi så tidevannet stige, og gikk hjem igjen. Innimellom her så vi minst femti kenguruer på en ås. Fy faen, de er så kule. Mange store, og noen kjempesmå, og de hoppet rundt og var finfine.

Så en død kenguru i veikanten. Ikke så fint.

Ellers har jeg blitt helt besatt av lys og skygge. Jeg har kjøpt meg en driiitstor lommelykt. Eller, det er ikke lommelykt, det er mer en diger spotlight. Den ser ca sånn her ut: [url="http:%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Uhm, det forrige innlegget var jo maks mye lengre da. Men jaja, orker ikke fikse det nå.. :sjenert:

det er søndags ettermiddag. Klokka er halv fire, og jeg har vært på universitetet siden klokken ti. Det har vært åpen dag, og jeg og rach sa oss frivillige til å være i fotostudioet.. Så vi har jobbet med high-key sorthvitt i heeele dag. Fy faen, for et ork. Ble noen jævlig fine bilder ut av det, da.

Men det er utrolig vanskelig å jobbe i studio, når det står tjuefem-tretti mennesker og glor på det du gjør, og stiller spørsmå,, og snakker, sånn at du ikke kan snakke med innestemme til modellen, men nesten må rope. Så det var ikke så veldig gøy, haha.

Men arbeidet ble gjort, så nå skal jeg jammen meg slappe av resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

En kjedelig liste over ting som skal skje denne uken, skrevet mens jeg venter på at noen bilder skal overføre til harddisken..

Mandag (i dag)

-Jobbe med pen tool

-Redigere + velge ut bilder til folio presentasjon

-Svømme

-Lafe arbeidsbok studio

Tirsdag:

-Jobbe intenst med pen tool

-Løpe

-Lage PDF med foliobildene

Onsdag:

Studio: framføring av de tre siste ukers arbeid + innlevering arbeidsbok

Øve enda mer intenst med pen tool

Svømme

Torsdag:

Kamera-kalibrering på skolen klokka ni

Framføring av folio-arbeidet

Pen-tool-prøve klokka halv fire

Fashion shoot klokka tolv

(løpe?)

Fredag:

Fri. Phu.

Begynne med photoshopinnleveringa Creative Assignment.

Uka etterpå:

-Skyte mat i studio (eeek)

-Mer framføring av folio

-Innlevering av Creative assignment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker man pen tool til egentlig? Jeg er bare kjent med den fra Ilustrator, og greier ikke å se hvordan bruk der overføres til Photoshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hva bruker man pen tool til egentlig? Jeg er bare kjent med den fra Ilustrator, og greier ikke å se hvordan bruk der overføres til Photoshop.

Dette er sikkert mer info enn du håpa på eller trengte, men haha, jeg liker jo å briefe med informasjonen jeg har..

Man bruker pen tool som markeringsverktøy til ting med harde ytterkanter. Så du pen-tooler deg rundt hele objektet, og deretter går du til "paths", og passer på å lagre pathen med nytt navn (ellers blir den ikke lagra)

Deretter kan du epleklikke på path-dingsen, da får du en selection, akkurat som du ville gjort om du brukte magnetic lassoo eller quick selection, magic wand osv :) Og så er det bare å flytte objektet til ny bakgrunn akkurat som du ville gjort om du brukte et av de andre markeringsverktøyene :)

Fordelen med pen tool er at man får helt reine ytterkantlinjer, ikke de stygge hakkete linjene man får med de andre markeringsverktøyene :) Så det er enklere å få til en sømløs overgang til ny bakgrunn :)

---

Ah, på fredag skal jeg på en ekte australsk fotballkamp :D (eller, ville man kalt det fotball? det er jo ikke som sånn fotball vi spiller i europa.. men uansett..) Sånn massiv en med hundre tusen tilskuere og favorittlaget til Jack og sånn. Så det gleder jeg meg til.

Må abre komme meg gjennom alt dette dumme skoleopplegget først. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pix: Det blir litt samme greia, bare at i Illustrator tegner du, og i ps tegner du rundt :3 Kort oppsummert :3

Kevlar: Jeg misunner all svømminga di. Svømmehallen er dust og har sommerferie, åpner på lørdag, skal svømme, gleder meg <3

Jeg trodde Australsk fotball var som Amerikansk fotball, men etter en runde google:

"Australsk fotball (på australsk folkemunne aussie rules eller footy) er en sportsgren som minner om gælisk fotball. Banen er oval 135-185 meter lang og 110-155 meter bred. Begge lag består av 18 spillere. Australsk fotball er en fysisk krevende og en ekstremt hurtig sport. Fysisk kontakt er en viktig del av spillet, hvor det er tillatt å takle spillere som har ballen og bruke kroppen til å forhindre andre spillere i å komme til ballen. Sporten inneholder elementer fra europeisk fotball, rugby, gælisk fotball og en del ting som kun finnes i australsk fotball."

Hilsen wikipedia.

Vel, det høres egentlig kult ut! Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Australsk fotball er noe av det mest brutale som finnes av ballspill :opplyser:

Noen av oss så Australsk fotball, direkte, ukentlig på 80-tallet :cool:

Det er Mannfolk som spiller Australsk fotball!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Haha, takk Dragen, for å skrive så mye enklere om hva pen tool brukes til :P

Og ja, footy. :D Jeg gleder meg veldig, det er vist sånn stemning det er på norske fotballkamper, bare med mer øl og mer pølser og sånn, haha. Gleder meg masse. :)

--

AHHHHHH jeg er så lykkelig akkurat nå. I går satt jeg bare og kopa rundt med Jack, og så plutselig kom det. Plutselig. Ut av det blå. Ideen jeg har stressa lenge med.

Vi har nemlig en selvstyrt foliooppgave dette semesteret, hvor du velger ALT selv, untatt antall bilder. Du begynner med tema, bestemmer deg for ha du skal ta bilder av, og hvordan, og så går du ut og prøver.

Så jeg har vært stressa, for jeg har jo ikke hatt inspirasjon.

MEN PLUTSELIG kom det av seg sel. Jeg skal gjøre temaet "mareritt", med den nye, store torchen min. Da kan jeg lage syyyyke skygger på vegger, sånn som man ser når man er kid og ligger i senga og ikke får sove. Monstere laget av helt vanlige tings rare skygger. Fy faen, så godt. Nå må jeg bare vente på mørket.. Haha.. :rodmer:

I mellomtida får jeg jobbe med pen tool-oppgava. Må jobbe med å øve på å flytte objektet til ny bakgrunn så sømløst som mulig.. Ai ai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hadde det veldig bra i går, gikk en tre timers melbournetur, og endte opp med romantisk middag på italiensk restaurant. Det var fint. Skypet litt med Dragen også.

Ugh, i dag derimot. Våkna kvart på åtte, har framføring halv ti, deretter photoshoot klokka tolv.Synes det er litt mye å ta hensyn til. Blir litt stressa. Men jaja. Håper alt går bra. Fingrene kryssa for megselv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Photoshoot avlyst pga regn, sånn er det å bo i en by med fire årstider på en dag, haha..

Er i skikkelig dårlig humør i dag. Har prøvd å reparere med vin, men fungerte ikke sånn voldsomt bra, kjenner jeg.

Dragen, igjen føler jegsmerten din med å dele seng med en mann med føkka døgnrytme. Da jeg våkna klokka åtte, hadde ikke Jack stått opp engang. Ble skikkeligfurt over at jeg hadde sovet en hel natt alene. :kjefte: ogenda mer furt over at han ligger og sover enda :kjefte: men det er greit, jeg tror jeg trenger massiv aleinetid uansett.

Tror footy-kampen er utsolgt, så det er også sugent. Jeg ville jo dra :/ Men vi kan sikkert dra en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dritt med photoshooten :c

Haha, min kommer ikke å legger seg før jeg står opp engang. Jeg er lei av å sove aleine. Men det er ålreit når han kommer og legger seg da, da blir jeg glad.

Men ja, alenetid er fint :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Ah, gleder meg så til denne dagen er ferdig. Da er det helg igjen. Jeg må bare klare meg igjennom en dag med en hetig workshop, en prøve, OG mest sannsynlig en framføring. Jajajaj. Uggent opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

JAAAAA HEEELGGGG.

Klarte meg fint gjennom alle tre irritasjonsmomenter. Gikk kjempebra på framføringa, og enda bedre på prøva, og workshoppen gikk fint også. Så jeg er veldig fornøyd med dagens innsats.

Nå er det helg, og planene er svært få. I morra skal jeg møte Rachels bror, og utover det skal jeg gjøre fint lite. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, to jobbdager igjen til helg! MEN, med idag er det bare sju dager igjen på jobb og 39 dager til jeg flytter. *telle*

Anygays: kos deg shitmye med helg og alt! Stolt av at du gjør det så bra! (Og får litt prestasjonsangst selv :P)

Kos deg med stille helg, spis pods for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kevlarsjäl

For en deilig dag :D stod opp klokka ti, spiste frokost, stakk til markedet og kjøpte bursdagsgave til mamma, pappa og bestemor (som alle har bursdag i oktober)

På markedet kjøpte jeg også masse frukt og grønnsaker, deriblandt jordbær og rabarbra, så nå skal jeg lage jordbær og rabarbra-syltetøy og ha på loff med nutella under. YUM.

i dag har jeg også støvsugd, vaska kjøkkenet, vaska badet og badegulvet, badekaret, dusjen OG macen. Macen var skikkelig skitten, stakkars.

I morgen skal jeg kanskje hooke opp med en nordmann jeg fant på facebook som bor i melbourne. Han fortalte om en norsk butikk her nede som har masse norsk mat, og jeg har planer om å få han til å vise meg hvor den er sånn at jeg kan handle brunost. Yum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Gamlinsungdom i nytt og bedre antrekk: har gjennomført syltetøysideen. herregud så digg.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har hatt en sykt fin dag. Møtte Mats, en nordmann facebook foreslo at jeg skulle være venner med, i dag. Vi dro og fant norsk brunost, som jeg nå spiser. NAM NAM NAM NAM NAM.

Etterpå dro vi ned til St.Kilda, og der fant vi øl-import-butikken, og de hadde dansk tuborg OG Den nøgne Ø-øl. Og masse annet bra øl da selvfølgelig. Herregud. Så jeg og Mats stakk ned på stranda, med en sixpack tuborg, og møtte også to norske venner av ham. Så i dag har jeg spist norskt, drukket norsk og snakket norsk. DIGG.

Nå skal jeg snart på rooftop bar med uni-kidsa, så det gleder jeg meg også til. Finfinfint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...