Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen råd til meg?

Har en 4 uker gammel baby som er forkjølet nå på andre uken. Han hat ingen feber, allmentilstanden virker god, men han har hatt masse masse grønt slim fra nesa. Det har gitt seg nå, men han har nå begynt å hoste veldig. Jeg var på legevakten med han for en uke siden. Og da mente legen at det ikke var noe alvorlig, bare en vanlig forskjølelse. Han hostet da også.

Men syns hosten er så stygg.. veldig kraftig.

Burde jeg tatt han med til lege igjen? Føler jo at jeg kanskje overdriver når legen sa han var ok. Men det er jo også en hel uke siden, og han hoster enda. Er jo det at han er så liten som bekymrer meg mest..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter han med pusten? Har det blitt tatt crp?

Skrevet

Ta en telefon til legen og hør hva de sier.

Skrevet

Når han bare er 4 uker syns jeg det at du er bekymret er god nok grunn til å oppsøke legen. Det er ikke så lett å avgjøre hvor syke de er når de er så små. Feber er det ikke vanlig at så små babyer får fordi de ikke har utviklet even til å regulerer kroppstemperaturen sin helt ennå.

Skrevet

Hvor bor du? Det er angivelig en del babyer/barn med RS-virus nå, i Oslo og Akershus. Er det tatt RS-test? Hvis ikke synes jeg dere burde gå til legen igjen. Ei venninne av meg beskrev babyen sin på samme måte, og de er nå innlegg pga. RS.

Skrevet

Ring legen med en gang eller legevakten!

Du kan jo se på det sånn: 1 uke av ditt liv er ingenting, men det er jo 1/4 av babyen ditt sitt liv!

Hvis du synes det har endret seg/blitt værre så er det bare å ta kontakt med helsevesenet. DU kjenner babyen din best og er du bekymret så om ikke annet ring og bli beroliget.

God bedring og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...