Gå til innhold

På tide å bryte vennskapet?

Gina_

Anbefalte innlegg

Hva gjør man med en venninne (tidligere bestevenninne) man har kjent siden man var 5 år, som aldri gidder å ta kontakt lengre? Vi er nå i 20-årene, og jeg bor 20 minutter unna med buss, noe som visst er helt forferdelig langt unna for henne. Hun har selv sagt at hvis hun vil være sosial er det mye lettere for henne å besøke de i samme bydel, enn å ta bussen helt til meg. Kjempekoselig...

Så, jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke ta kontakt med henne igjen, men for noen dager siden fikk jeg en melding om jeg hadde lyst til å treffes en dag. Sist jeg hørte noe var i september! Jeg svarte at jeg er mye opptatt, men at onsdag kl da og da er jeg ledig. Ikke noe svar.

Jeg tenker å fortsette å ikke ta kontakt egentlig. Er det smålig av meg? Hun svarer jo ikke på om hun er ledig den dagen eller ikke! Når vi først møtes har vi det veldig fint, men jeg syns det er trist at hun ikke gidder noe mer.

(Jeg vet hun ikke er syk eller noe slikt, det er ingen annen grunn enn at hun "bor for langt unna" og har andre venner nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme greien med en venninne selv. Vi bor veldig langt fra hverandre, men jeg synest det er koselig å holde kontakten på nett eller meldinger. Dette var ikke gjensidig fra venninnen min, som liker mye bedre å treffes ansikt til ansikt, for da hadde vi så mye å snakke om sa hun. Dette er ikke jeg enig i siden vi nå bare treffes i ferier, og jeg da har glemt det som skjedde for 3 måneder siden. Men jeg gidder hvertfall ikke å mase på henne lenger, så får det gå som det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sende et spørsmål om dere har en avtale på onsdag eller ikke, og om hun svarer kan dere jo treffes, og du kan spørre henne hvorfor hun ikke tar kontakt lenger.

Svarer hun heller ikke på spørsmålet om dere har en avtale, er det vel bare å la være å kontakte henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...