Gå til innhold

Forakt for menneskeheten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke mennesker. Slapp av, jeg har ingen planer om å gjøre noe ulovlig. Jeg syns bare menneskers natur er motbydelig og jeg er glad det blir slutt på det en dag.Innerst inne er alle mennesker egoistiske og kalde. Noen andre som føler det slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke mennesker. Slapp av, jeg har ingen planer om å gjøre noe ulovlig. Jeg syns bare menneskers natur er motbydelig og jeg er glad det blir slutt på det en dag.Innerst inne er alle mennesker egoistiske og kalde. Noen andre som føler det slikt?

:takke:

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange ikke liker sin egen rase, mener at dyrene er så mye bedre og at det heldigvis snart er over ?

Hvorfor er dyrene så mye bedre en oss? Jeg synes ikke det jeg. Klart at mange mennesker gjør mye unødvendig dritt, men dyrene er ikke bare snille de heller.

De eier ikke sympati, de voldtar, dreper, sloss og driter over alt. Oi, nå hørtes det ut som om jeg ikke likte dyr, men det gjør jeg altså. Jeg skjønner bare ikke hvorfor noen mener at mennesker er så grusomme. Det finnes dritt mennesker på lik linje som det finnes mange udyr.

La oss si at en musepappa var ute å sanket mat til den sultne familien, han møter på en katt, hva vil skje? Om musen hadde bedt på sine knær om å få leve, han må gi mat til familien sin, han har mange sultne unger hjemme...ville det vært en sjans for at katten hadde latt musen gå videre? Tviler. Okei, det var et dårlig eksempel, jeg vet :rodmer:

Jeg tror ikke alle mennesker er kalde og egoistiske, men alle tenker på seg selv først når det virkelig trengs, men det gjør nok dyrene også.

Skrevet

Ah, eg er så utruleg enig med deg.

Mennesker er kalde, egoistiske, kyniske og ignorante. Og eg er lei.

Skal sjølvsagt ikkje påstå at heile menneskerasa er bederva, det finst jo oppriktig gode mennesker der ute.

Men personleg foretrekk eg dyr foran mennesker any day.

• Liker 2
Skrevet

Blaice Pascal sa at hvis mennesket var fullkomment ville det forakte seg selv. :takke:

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange ikke liker sin egen rase, mener at dyrene er så mye bedre og at det heldigvis snart er over ?

Hvorfor er dyrene så mye bedre en oss? Jeg synes ikke det jeg. Klart at mange mennesker gjør mye unødvendig dritt, men dyrene er ikke bare snille de heller.

De eier ikke sympati, de voldtar, dreper, sloss og driter over alt. Oi, nå hørtes det ut som om jeg ikke likte dyr, men det gjør jeg altså. Jeg skjønner bare ikke hvorfor noen mener at mennesker er så grusomme. Det finnes dritt mennesker på lik linje som det finnes mange udyr.

La oss si at en musepappa var ute å sanket mat til den sultne familien, han møter på en katt, hva vil skje? Om musen hadde bedt på sine knær om å få leve, han må gi mat til familien sin, han har mange sultne unger hjemme...ville det vært en sjans for at katten hadde latt musen gå videre? Tviler. Okei, det var et dårlig eksempel, jeg vet :rodmer:

Jeg tror ikke alle mennesker er kalde og egoistiske, men alle tenker på seg selv først når det virkelig trengs, men det gjør nok dyrene også.

Nå er vel mus og katt to forskjellig arter, og ville ikke forstått hverandre likevel. Du forstår vel ikke kalven som ber om å få leve for å være sammen sin kumor?

Den store forskjellen på dyr og mennesker er vel sådann, er at dyr holder i ikke en masse andre levende vesen som sine eiendeler og "behandler de som de vil". Dyr spiser andre dyr for å overleve, mennesker kler seg i dyr, sitter på dyr, tester på dyr og generellt alt for mange mennesker misshandler dyr.

Nå skal jeg ikke kalle meg noen dyreekspert, men det er vel ikke ofte at dyr voldtar hverandre, dreper hverandre (innenfor egen rase)ol.

Mennesker og dyr har forskjellig tankegang, og kan ikke sammenlignes. Jeg tror vi er blitt for smart til å følge våre naturinstinker.

Men jeg hater ikke menneskerasen, fordi om det er alt for mange idioter i verden. Lenge leve egoismen sier jeg bare...

Skrevet

Kan ikkje forstå at dyr skal vera betre livskompanjongar enn menneske. Det er vel nettopp kynismen og egoismen som skil menneske og dyr (?). Har de sett fôring av dyr? Det er første mann til mølla. Seg sjølv står ein alltid nærast i naturens harde kamp om å overleve.

Eg kan også tenkje i dei banar at eg finn mange menneske intolerante, egoistiske og bestialske - misantopien er ikkje av nyare dato. Men eg tenkjer at det er samfunnet som er sjukt; det er noko gale i tilhøvet mellom oss. Vi møter kvarandre med kritikk og fordommar, og trekk heller unna i surmulande flokkar enn å vise rausleik når andre sigrar.

Vi har alle eit ansvar for å skape eit godt samfunn. Vi må begynne med dei næraste, og i møte med barna. Barna er framtida og vi har alt å vinne på å stå fram som gode eksempel overfor dei. Eg har det mottoet at godhug smittar, og i staden for å klage på andre si surmuling kan eg byrja med meg sjølv.

Skrevet

Det er natur å være egoistisk og kald. Man ønsker det beste for seg og sine. I krig og nød gir man faen i naboen, og utnytter heller situasjonen på andres bekostning.

Den enes død, den andres brød. Strong live, weak die, darwinisme osv.

Vi er akkurat som dyrene selv. Ikke noe biggie.

Skrevet

Jeg syns synd på deg, trådstarter. Jeg tror ikke du har det noe godt. Hadde du hatt det bra, så ville du ignorert det brutale ved tilværelsen.

Det er klart at verden bærer preg av både krig og samarbeid, og mennesker er svært så avanserte når det gjelder å gjøre ting mot sin egeninteresse, men sannsynligvis er det bare et hierarki av egeninteresser vi snakker om, og den egne sosiale interessen er for mange høyere enn den materialistiske.

Jeg vet ikke om man kan si at dette er ondt, eller godt. Er godhet å utslette seg selv? Det er i hvert fall ikke ondskap å forfordele andre framfor seg selv, men det er kanskje bra menneskerasen ikke er god, ellers ville vi dødd ut.

Kanskje godhet er at verden dør.

Skrevet

Har ikke så mye sans for mennesker jeg heller. Det er klart egoisme og denslags styrer dyrene også, men mennesker har en bedre evne til å gjøre skade med det. Og dessuten har jeg inntrykk av at de fleste vil gjøre minst mulig og ha mest mulig. Se på en maurtue for eksempel. Der har du arbeidsmoral. Vil heller ikke dra alle mennesker med samme kam. Indianerene for eksempel hadde respekt for naturen! I dag er det penger og selvsentrering som er i fokus hos det moderene mennesket. Og det er faktisk ganske motbydelig. Håper noe tar knekken på oss før vi tar fullstendig knekken på naturen.

Skrevet

Jeg er til en viss grad enig. Jeg tror ca 10 % er ordentlige gode mennesker. Og kanskje like stor andel er onde. Alle vi imellom kan bikke den ene eller andre vei, alt ettersom hvilken vei vinden blåser og betinget av hva slags miljø/samfunn vi befinner oss i. De fleste er egoister. Grådighet ligger i menneskets natur. Men slik mennesker holder på går vi jo mot vår egen undergang. Litt trist, for det er mye vakkert og fint ved menneskeheten også. Hadde vi bare levd mer i pakt med naturen og ikke tynt jorda for ressurser for å dekke våre kortvarige behov hadde vi kanskje kunne overlevd som art litt lenger.

Skrevet

Håper noe tar knekken på oss før vi tar fullstendig knekken på naturen.

Vi klarer ikke ta knekken på naturen. Naturen vil overleve oss. Det vi tar knekken på er den naturen vi selv er avhengige av.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg var en større misantrop før, men har heldigvis klart å få et litt mer positivt syn på menneskeheten etterhvert. Men jeg kjenner snev av det enda, når jeg hører f.eks at Se og Hør er Norges mest solgte blad, at Bush ble gjenvalgt og at FrP leder på meningsmålinger. Da blusser misantropien litt opp igjen, og jeg kjenner at jeg mister litt motet.

Endret av Tabris
  • Liker 2
Gjest Valiant
Skrevet

Det er mange sider med menneskeheten som er avskylig og som er forkastelig. Men det er også gode sider med menenskeheten

Skrevet

Her var det mange kloke hoder.

Jeg sier også ja til å leve i pakt med naturen. Tilbake til hest og kjerre -NÅ!!!

Dessuten er jeg enig i at drittsekkene stemmer Frp. Selv stemmer jeg utelukkende arbeiderpartiet. Jeg jobber i det offentlige, og ser hvordan jeg absolutt burde ha bedre lønn, og hvordan vi ikke har ressurser nok. Dessuten er det urettferdig at noen blir rike, og da kunne jeg fått mer i barnetrygd. Dessuten vil jeg ha høyere bensinavgifter, slik at tog og t-baneprisene kan settes opp, for folk burde ikke ta tog, de burde sykle.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke så mye sans for mennesker jeg heller. Det er klart egoisme og denslags styrer dyrene også, men mennesker har en bedre evne til å gjøre skade med det. Og dessuten har jeg inntrykk av at de fleste vil gjøre minst mulig og ha mest mulig. Se på en maurtue for eksempel. Der har du arbeidsmoral. Vil heller ikke dra alle mennesker med samme kam. Indianerene for eksempel hadde respekt for naturen! I dag er det penger og selvsentrering som er i fokus hos det moderene mennesket. Og det er faktisk ganske motbydelig. Håper noe tar knekken på oss før vi tar fullstendig knekken på naturen.

Marxist?

Hva er grunnen til å hate mennesker fordi de er egoister?

Folk elsker katter, og makan til sadistiske og jævlige dyr skal man lete lenge etter...

Tror det bare er slik at de verste misantropene her, er de mest isolerte, selvopptatte drittsekkene.

Skrevet

Folk elsker katter, og makan til sadistiske og jævlige dyr skal man lete lenge etter...

Bare se deg selv i speilet så vil du finne et dyr som er mer sadistiske en katter.

Gjest Cipheria
Skrevet

Skal man hate en katt fordi den er en katt? Skal man hate et menneske fordi det er et menneske?

Ifølge den høye standaren enkelte setter, så, ja, er mennesker ikke noe særlig. Men burde vi ikke dømme arten på dens prinsipper? Vi skylder ikke på reven fordi den ikke bruker tid på selvutvikling. Kan vi da skylde på mennesket fordi det ikke er snilt og godt hele tiden?

Denne standaren vi setter for mennesket; Hvor valid er den? Hvorfor mener vi i det hele tatt at det er positivt å være altruistisk? Alt vi mener er bra og dårlig med mennesker er egenskaper vi selv har bestemt skal være det. Utenfor menneskene eksisterer det ikke noe mal på hva som gjør et godt menneske. Det vil si at vår vurdering ikke er en objektiv sannhet.

Vi har det vi har bestemt er positive og negative egenskaper, men for å fungere trenger vi alle disse mekanismene. Smerte forteller oss når noe er galt, egoismen gjør oss i stand til å beskytte oss selv og behandle andre bra slik at de igjen tar vare på oss. Dersom vi ikke brydde oss om oss selv, hvorfor ville vi i det hele tatt fortsette å eksistere?

Vi har sannsynlighet en litt mer avansert bevissthet enn dyrene, ja, men hvor mye? Kan vi egentlig bli noe stort bedre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...