Soul Skrevet 23. oktober 2003 #1 Del Skrevet 23. oktober 2003 Noen som kan hjelpe meg med noen gode oversettelser på disse uttrykkene ? Da hadde jeg blitt veldig glad :D Jeg har selvfølgelig slått opp engelsk-norsk ordbok og jeg skjønner selv betydningen men klarer ikke å finne noen gode måter å si det på norsk "Consensus information", "social facilitation", "arousal" og "drive level". Så må jeg selvfølgelig legge til at det er innen psykologi. Glad hvis noen finner bedre oversettelser enn jeg har gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 23. oktober 2003 #2 Del Skrevet 23. oktober 2003 Drive level... har det noe med aktivitets-nivå å gjøre??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 23. oktober 2003 #3 Del Skrevet 23. oktober 2003 Arousal = opphisselse, f.eks "sexual arousal". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 23. oktober 2003 Ja..på en måte.. aktivitets/press/spennings-nivået inni oss Har å gjøre med hva som gir oss indre motivasjon/spenning/press/aktivitet til å gjøre ting.. Hmm, der ser du, fryktelig dårlig forklart Her på engelsk : Drive = an internal cause for motivation, which arises independent of events outside the individual. Men skulle så gjerne kunne sagt det i et ord...skriver oppgave skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 23. oktober 2003 #5 Del Skrevet 23. oktober 2003 Drivkraft? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 23. oktober 2003 Takker så mye for svar og hjelp Tuji! Drivkraft hørtes ikke så dumt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 23. oktober 2003 Hurra fant en link på Ris og Ros med bra online-ordbok, der fant jeg det meste :D Drivkraft kunne brukes ja! Også fant jeg ut at det er lov å si konsensus og fasilitering innen psyk. på norsk, kjekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå