Maldoror Skrevet 30. januar 2011 #21 Skrevet 30. januar 2011 (endret) Til anonym bruker over her; et paradoksalt innlegg, eller hva? Du har lagt din fortid som mobber bak deg, du er full av empati, men samtidig så finner du det ganske så fornøyelig å baksnakke og å få folk til å føle seg små?!! Det klassifiseres ikke som mobbing? Den empatiske baksnakkeren, ha, ha. Et nytt begrep er født. Vittig, du. Til den anonyme darwinisten: Så iflg. din forkvaklede logikk så finnes det en naturlig korrelasjon mellom det å mobbe og denne persons styrke? La oss se litt nærmere på dette: Nå kan det jo være mange grunner til at et individ ender opp som en mobber; standardforklaringen her er ofte at mobberens handlinger blir analysert på bakgrunn av en mangel/defekt i oppvekst, så som alkoholiserte foreldre, fattigdom, omsorgssvikt osv Ergo, individet utvikles sakte men sikkert til et bittert vesen og pga. av en fundamental mindreverdighetsfølelse så projiseres denne mangelen over på andre, og en illusjon om egen perfeksjon blir på dette snedige vis naturlig opprettholdt. Intet som vitner om det sterke individ her. Heller det undertrykte og selv-innsiktsløse individ. Med andre ord, triste greier. Nå vil det jo være absurd å hevde at dette alltid kan reduseres til et spørsmål om mindreverdighetsfølelse og påfølgende projeksjon, det finnes nok av mobbere som har hatt en fantastisk oppvekst, som er populære, gjør det bra akademisk etc. I dette tilfellet er det snakk om en overdreven sensibilitet i forhold til hva som utgjør normen, en abnorm tilpasning til det homogene som desverre går på bekostning av det ikke-assimilerbare, det heterogene: ergo er det heller ikke her snakk om det sterke individ, opphavet til ens følelse av naturlig superioritet kan utelukkende forklares ut ifra den feedback ens gruppe gir deg, som igjen kan forklares ut ifra de nåværende konvensjoner for hva som konstituerer det normale og det abnormale. Merkelig det der, intet som vitner om individets ( i ordets rette betydning ) styrke i dette tilfellet heller. Også her snakker vi om det innsiktsløse og undertrykte individ, eneste forskjell er at det har inntatt en annen form. For å oppsummere; mobbing er utelukkende en snever og patetisk, sosialt-klamrende reaksjon på alt som er annerledes. Fint lite som minner om styrke spør du meg. Endret 30. januar 2011 av Maldoror 1
Gjest Valiant Skrevet 30. januar 2011 #23 Skrevet 30. januar 2011 Hva er galt med mobbing? Å mobbe viser bare at du er et sterkere individ. Darwin. Sist gang en mobbet meg så ga jeg han juling...Han virket ikke som noe sterkt individ 1
Chiyo Skrevet 30. januar 2011 #24 Skrevet 30. januar 2011 Nei. Jeg har krangla med folk før, men det var aldri mobbing fra noen. Det var bare normal jente krangel. Men jeg har følt meg mobbet av en venninne. Vi var liksom venner,men samtidig mobbet hun meg enda hun visste at jeg ble sint og lei meg. Men jeg lot henne ikke. Jeg sa klart i fra flere ganger at jeg ikke syns noe om oppførselen hennes. Det er noen år siden nå, men jeg kjenner at jeg av og til blir sint på henne når jeg tenker på det. Vi var vel 17 år gamle, så hun skulle visst bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå