Gå til innhold

Har bilen ditt ett "navn" ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jepp men varierer litt mellom vrake eller poloen alt etter formen på biln den dagen.

Anonymkode: 96ad4...8ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 29.1.2011 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Nnoe så utrolig dumt som folk som har navn på bilen sin. Når bruker dere dette navnet, egentlig? Nå skal jeg kjøre Arnfinn i butikken? Nå skal jeg vaske Oskar? Blir helt kvalm.

Lykke til videre i ditt liv, du virker som en fest. 

Anonymkode: f9a3d...e26

• Liker 6
Skrevet

Hun heter Lotta. Fordi hun er en whole lotta car.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Droget. Siden bilen er svær og treg. 

Endret av multe
Skrevet

Bønna. Fordi den er liten, stygg og brun. 

Anonymkode: b86a0...651

Skrevet (endret)
På 3.3.2011 den 17.57, pøbelsara skrev:

Jeg hadde engang en Fiat som ble kalt Drittbilen. Nå har vi en liten og en stor bil. Vi er så fantasitfulle her i huset at vi kaller dem for Den Store Bilen og Den Lille Bilen. (Gjett hvilken som blir kalt hva! :nigo: )

Det er så passende siden Fiat ER Drittbiler😂

Edit: fra 2011😂

Endret av CabinCruiser
Skrevet
På 15.4.2011 den 9.31, Schadenfreude skrev:

Klart bilen vår har et navn. Den er litt blålig i fargen og tar oss steder, så den heter selvsagt TARDIS. (Megageekpoeng hvis du tar den!)

Den forrige bilen var tysk og het Helga. Fin dame!

Bilen før der igjen var en Rover med blomstermønstret interiør. Da vi kjøpte den syns vi den var skrekkelig fancy og greier. Så den fikk navnet Hyacinth Bucket, etter "Høy på pæra"-dama. Etterhvert som vi oppdaget Rover-eienskapets gleder, ble det til at vi kalte bilen Bøtta, og ikke lenge etterpå ble den stadig oftere referert til som Søppelbøtta.

Vi navngir forøvrig de fleste dyrere tingene i huset. Vaskemaskin, PC-er, kjøkkenmaskin osv. :fnise:

Elsker det! Tardis! Genialt!

Min heter Ragna, forde det er en Rav 4. Når jeg må opp bratte og glatte bakker og jeg blir stresset synger jeg, Hjelp meg Ragna, Hjelp hjelp meg Ragna, av Vazelina. 

Anonymkode: f9a3d...e26

Skrevet

Padda... Er en Nissan leaf 

Anonymkode: 725fe...308

Skrevet

Nei, jeg kaller ikke bilene våre noe annet enn merke- eller modellnavnet. De omtales bare som f.eks Golfen og Hondaen. Det er lettest for andre å forstå, også. Jeg har aldri hatt sans for internhumor, da jeg synes det er ekskluderende. Det er lettere å skjønne at jeg snakker om en bil når jeg kaller den en Golf enn om jeg kaller den Tutta. 

Skrevet

Vår heter François.
Jeg ville kalle den Frank, men HrMinya sa det måtte bli François siden det var en fransk bil. :fnise:
Vi kjører Peugeot 308 SW.

• Liker 1
Skrevet

Frøkna, kaller jeg min. Frøken Mercedes er hennes fulle navn.

Anonymkode: 52a4a...8b3

Skrevet

Asiataxi'n 

Anonymkode: 64598...280

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt Toya (en Toyota Starlet som jeg arvet av min mor. Det var hun som døpte den), Ingolf (en golf, naturlig nok), og nå er jeg stadig på tur med Hybert (Hybbe blant venner - en Toyota Auris hybrid).

Syns det er mye koseligere å ut og kjøre med biler med navn, og jeg snakker stadig vekk høyt til Hybbe.

Anonymkode: eff49...2eb

Skrevet

Kaller bilen min for bilen.

Kanskje litt uoriginalt. 

I verste fall kaller jeg den ved navn og modell evt farge, men det er hvis jeg skal beskrive f.eks hvor bilen min er parkert til noen som ikke vet hvilken bil jeg kjører.

Skrevet

Hvis jeg skaffer meg en Ford en gang, så skal den hete Betty 🤪

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt Toya (en Toyota Starlet som jeg arvet av min mor. Det var hun som døpte den), Ingolf (en golf, naturlig nok), og nå er jeg stadig på tur med Hybert (Hybbe blant venner - en Toyota Auris hybrid).

Syns det er mye koseligere å ut og kjøre med biler med navn, og jeg snakker stadig vekk høyt til Hybbe.

Haha. De første par bilene mine var så gamle at de måtte faktisk godsnakkes med for å starte på en god vinterdag!😎

• Liker 1
Skrevet

Min heter Jamie🤩 Det er fordi jeg alltid har hatt gamle "vrak", men denne gangen hadde jeg endelig råd til en som er ganske strøken👌😎

Anonymkode: 8b97c...8d5

Skrevet
12 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Haha. De første par bilene mine var så gamle at de måtte faktisk godsnakkes med for å starte på en god vinterdag!😎

Ja, det var litt mer personlighet i de gamle bilene.💜 

• Liker 1
Skrevet

Preluden er vidunderlig. Har ikke sett så mange av dem her jeg bor, og jeg liker modellnavnet. Eventuelt Vidunderet. Vurderte Gullet, men den er blå, så ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...