Gå til innhold

Har bilen ditt ett "navn" ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom på at "min" første bil gikk under navnet "Akvariet". Det var det den var, et akvarium på fire hjul.

Var det volvo? :jepp:

Edit: Bilen min går bare under navnet Passaten :P

Endret av Troilltøva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min forringe bil var en liten rød Nissan Micra. Den ble kalt "tyttebæret". Det var ikke meg som kom på det navnet først. Flere folk uavhengig av hverandre sa den liknet et tyttebær på grunn av fargen og størrelsen. Dermed ble den også hetende det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man døper ikke biler. Det er bare mennesker og fine båter som blir døpt, de sistnevnte med champagne til og med :skaal: .

Kjære Belladonna; hvem er du som har myndighet til å lage lover og regler som gjelder for alle? Og forklar meg gjerne hvorfor det er ok å døpe båter og ikke biler. Kjære vene...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil het Lille Trille. Den ble da døpt av mamma.. :sjenert:

Og på den tiden jeg kjørte Alfa, så var Bella med på tur overalt! (av at Bella betyr pen/vakker på italiensk, og bilen, 147, var veldig vakker) :rodmer:

Nå tar Wilma, min røde Polo, meg med på tur støtt og stadig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil het Anders. Hvorfor har jeg glømt ;P

Nå har jeg en Renault Mégane som fikk navnet sitt en god stund etter jeg kjøpte den. Nå virker det som den går på kenguru bensin, derfor navnet Jokke Jenny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Min forringe bil var en liten rød Nissan Micra. Den ble kalt "tyttebæret". Det var ikke meg som kom på det navnet først. Flere folk uavhengig av hverandre sa den liknet et tyttebær på grunn av fargen og størrelsen. Dermed ble den også hetende det.

Alle små, røde "damebiler" blir jo nedsettende omtalt som tyttebær. Dette er de bilene alle andre trafikanter oppfører seg "frekt" mot. Kaster seg foran i kryss, kjører forbi så fort anledningen byr seg osv, basert på fordommer om at den som sitter inni bilen

a) ikke kan kjøre

b) om hun kan kjøre, i alle fall sakker trafikken

Snakker av erfaring. Jeg har eid en rød minibil selv. Folk oppførte seg merkbart annerledes etter at jeg byttet bil, selv om etterfølgeren heller ikke var noen statusmodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste bilen jeg har hatt som har blitt kalt noe annet en bilmodellen, altså 17M'n, 230'n, 300'n, 307'n, diesel'n, buss'n, min eller din....., var en som ble kalt "bilen fra helvete".

En gang den sto på verksted, ba jeg en kollega spørre verkstedsjefen hvordan det gikk med "bilen fra helvete" og hun kom da tilbake med svar om at det ville være ferdig om 2 dager. Så navnet var allment kjent og flittig brukt....

Nå kjører jeg 300 eller min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille bilen min fikk navn samme dag jeg hentet den. René kalles den, og er da følgende en liten fransk bil. (Oppkalt etter karakteren René Artois, fra 'Allo'Allo!)

Gamle bilen min fikk aldri noe navn, ble bare kalt "Volvoen" eller 740'ien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første Golfen min fikk navnet Guffen Golf. Den var en 85-modell og litt typisk bestemorbil. Så da ble det bestemor og Guffen på tur.

Dessuten var den litt guffen mot meg, så navnet passet på flere måter.

Den andre Golfen min, en 93-modell fikk navnet Guffen Golf 2. siden den var mer guffen mot meg enn den første var.

Nå står det en liten grønn Mazda 323 utenfor som ble hentet i dag, og den er foreløpig navnløs. Jeg er kjent for å omtale bilene mine ved navnene deres(les:Guffen Golf, ikke bare Golfen), så jeg må nok ha navn på den nyeste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde engang en Fiat som ble kalt Drittbilen. Nå har vi en liten og en stor bil. Vi er så fantasitfulle her i huset at vi kaller dem for Den Store Bilen og Den Lille Bilen. (Gjett hvilken som blir kalt hva! :nigo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Flere av folk jeg kjenner,har gitt bilen sin navn.. Eks : Gunnar , diesel-klara osv..

Har dere navn på bilen deres?

Hadde vert gøy å høre :)

Det er en ting med fire hjul,populært kalt utgiftsposten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var det volvo? :jepp:

Edit: Bilen min går bare under navnet Passaten :P

Nei, det var en Mazda Demio. Lekker liten sak. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når jeg får meg bil en gang tenker jeg å kalle den opp etter kjørelæreren min kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg faktisk prøvekjørt en bil som jeg kjøper i neste uke. Husker at selgeren sa at vi kommer til å savne det "runde tyttebæret" , jeg stussa litt. Men syntes det var et treffende navn til bilen, så sønnen min og jeg har diskutert "tyttebæret" i hele kveld. Antar at det kommer til å bli navnet på bilen videre... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...