Gå til innhold

Har bilen ditt ett "navn" ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sa ikke at det var ille, bare at det verken var søtt, koselig eller normalt ;)

Hvorfor svarte jeg også på i mitt forrige innlegg: en bil er en gjenstand, ikke noe som er levende. For meg er det unormalt å gi døde og sjeleløse saker person- eller personliknende navn.

Fair 'nuff, da har du forklart deg både godt og grundig. Det virket bare som en sterk og personlig fanesak i det første innlegget ditt, men etter litt oppklaring er jeg med på notene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes verken det er søtt, koselig eller normalt å gi bilen sin et navn. Mennesker og dyr har egennavn, ikke gjenstander.

Dere som navner bilene deres, har potteplantene deres navn også? De er jo tross alt levende!

:jepp: Mine potteplanter har faktisk navn, i allfall et par av dem som har fulgt meg i veldig mange år (og overlevd).

Min nåværende bil er navnløs, selv om jeg innimellom bare kaller den "Tassen" (småbil, ja), men min forrige gikk temmelig ofte under navnet "Lille Blå".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde en liten blå Opel Corolla en gang i tida. Den gikk under navnet Blåmann.

Nå har ikke vi bil enda, så vi har ingen bil å navngi. Men vi har navn på alt mulig annet, f.eks pcene våre har navn, telefonene, Kindle`n, kaffetrakteren og så videre. Joddah :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kaller bilen vår Gullbilen. Ikke noe vi bruker i det daglige, men vi kalte den det da vi fikk den og var superglade (mannen kaller meg pinlig nok av og til gulljenta, fordi broren min alltid ble kalt gullgutten av damene i familien som barn... ja, lang historie...). Fargen er også en slags sølvgrå med litt beige i seg, og da vi så bildene før vi skulle se den på ordentlig, så den veldig gullaktig ut, nesten som en gammelmannsbil i fargen. Så da ble det gullbilen, passende nok. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde en liten blå Opel Corolla en gang i tida. Den gikk under navnet Blåmann.

Nå har ikke vi bil enda, så vi har ingen bil å navngi. Men vi har navn på alt mulig annet, f.eks pcene våre har navn, telefonene, Kindle`n, kaffetrakteren og så videre. Joddah :hoho:

Jeg døpte bilen vi hadde da jeg var liten. Den het også Blåmann (etter sangen "Blåmann, Blåmann bukken min..") :smilbla: Dog var det en svær kassebil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde en liten blå Opel Corolla en gang i tida. Den gikk under navnet Blåmann.

Nå har ikke vi bil enda, så vi har ingen bil å navngi. Men vi har navn på alt mulig annet, f.eks pcene våre har navn, telefonene, Kindle`n, kaffetrakteren og så videre. Joddah :hoho:

Toyota Corolla mener du vel :)

Har ennå ikke funnet navn til bilen min , ingen som slår skikkelig an lizzom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toyota Corolla mener du vel :)

Haha! Ja, der kan du se. Bilmerker er liksom ikke helt min greie, og jeg var bare jentungen da vi hadde den bilen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, hvis dere tar en titt bak på bilene deres så er de døpt og har et navn alt. Det er omtrent som at du ser på siden på en båt for å finne ut av hva den heter. Å gi bilen et annet kallenavn enn det den heter blir bare teit og dumt. Det er som om en alenemor har en unge og så kommer det en mann inn i bildet, og han begynner å kalle ungen noe annet enn det den heter. Se bak på bilene deres. Der står navnet til bilen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambos Ford Mondeo kaller vi Forden, og min Nissan Primera kaller vi Primeraen. Litt rart at vi bruker merket på den ene, og modellen på den andre, men i all vår uoppfinnsomhet måtte vi jo gjøre det litt vanskelig :lol:

Synes forøvrig det er greiest også, å bruke bilens faktiske navn. Det har vi alltid gjort i min familie hvertfall :) Litt avhengig av merke og modell har de liksom blitt hetendes enten merke eller modell.

Endret av Envy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente en gang en rød boble som het Josefine.

Kanskje jeg må finne et eller to bilnavn, jeg og mannen har to biler av samme merke, og nesten samme farge. Nå går de under "bensineren" og "dieselen", men det er jo kjedelig. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Alfa Romeo Giulietta, og kaller den enkelt og greit for Giuliettaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha kalt bilene Nissanen, Forden, Hyundaien osv måtte vi finne andre måter å skille bilene da vi tilfeldigvis endte med samme merke (dog ikke modell)både foreldrene våre, kjærsten og jeg.

Så nå har vi:

Den lille grønne (Min- er den minste og i tillegg grønn)

Trøbbel evt sinnabilen (kjæresten sin- har kostet dyrt siste to årene og datteren hans synes fronten ser så sint ut)

Byttebilen (svigers bytter bil minst annenhvert år, har gitt opp å følge med på merker)

Drømmebilen (i motsettning til bilen min er denne en drøm å kjøre, betegnelsen brukes spesiellt de gangene jeg skal smiske med pappa om lån...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota Corolla mener du vel :)

Har ennå ikke funnet navn til bilen min , ingen som slår skikkelig an lizzom :fnise:

Hahaha igjen! Det var nok en Opel. Men en Kadett. Den var ganske lik denne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Haha , synes det er litt søtt jeg da :)

Jeg har ikke navn på bilen min , sier bare bila mi egentlig. Eller kebabtralla mi når jeg er ironisk , synes BMW`n er litt sånn "alle skal vite hva jeg kjører" lizzom :P

Kanskje jeg skal "døpe" bilen min jeg oxo , Arnfinn var jo egentlig et kult navn , ikke sant AB :D

Har bilen din øksefasong :fnise:? Bile betyr øks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Jeg har ingen tradisjon for å døpe bilene mine nei, men pappa døper alltid sine. Min favoritt var Citronella, hun var et sølvgrått lyn av en Citroën "født" en gang midt på 80-tallet. Etter det kom Magda, hun var en heller kjedelig, rustbrun (både lakken og rusten) Mazda som kun holdt ham med selskap i et par år, til det rustet hull i bagasjerommet.

Hm, kanskje jeg må finne et navn til Volvoen min..?

Spinell: Hvorfor er det så ille å døpe bilene sine?

Man døper ikke biler. Det er bare mennesker og fine båter som blir døpt, de sistnevnte med champagne til og med :skaal: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en grønn VW Golf og den heter Hugo, vi synes det passer veldig fint til han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har lett og lett, men ikke funnet det perfekte navnet. Hverken på forrige bilen, eller denne bilen. Men den dagen jeg finner noe som funker, så skal det opp i bakruta i store hvite bokstaver mot svart bakgrunn! Ja, jeg er litt Harry, men jeg synes det er rasende festlig.

Mamma kalte den forrige bilen min for "Den blå fare" (litt yrkessjåfør blod i årene mine).

Den nye er egentlig bare 850n foreløpig.

Samboer har en Lada Niva som går som Den Russiske Fjellgeita.

Ellers er det langførtien, veteranen, turbobilen, Skropel'n.

Jeg er også av typen som knytter meg svært til ting. Alle bamsene mine hadde navn når jeg var liten for eksempel, og savner fortsatt gamle bilen og gråt meg tom da den ble solgt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...