Batteri Skrevet 5. april 2011 #81 Skrevet 5. april 2011 Nei, min bil har ikke ett navn, den har to. Nettopp, det er jo ingen her som svarer på det TS faktisk spør om.
Purple Toxic88 Skrevet 5. april 2011 #82 Skrevet 5. april 2011 scooteren min heter "put-put", men typen kaller den "skræve-raketten" syns det var bra
The Princess Skrevet 14. april 2011 #83 Skrevet 14. april 2011 Her kalles de forskjellige bilene vanligvis det de heter, altså Zafiraen, Insignia'n, Golfen, Vivaroen osv. Jeg har en Hyundai i20 nå, så det er ikke så naturlig å kalle den den, så da blir det "min bil", dustebilen (fordi den nektet å starte dagen etter at jeg hadde hentet den, da var den nesten ny) eller den sorte perle når den oppfører seg bra
LadyNinja Skrevet 15. april 2011 #84 Skrevet 15. april 2011 SAAB´en, for øyeblikket. Står flere kjøretøyer utfor, så vi må rett og slett gå utifra merke når vi praten om bilene. Ellers kan jeg avogtil si ¨speedy¨ - har mange hester under pansere, på dodge pickupen sier vi bare dodge, eller den ´store´, motorsykkelen går under sykkel eller VFR, lastebilen, ja som lastebilen/volvo. Så neeeeh, går ikke i så mye kallenavn her. Men schæferen derimot, den går under navnet ´ulven´ støtt og stadig.
Schadenfreude Skrevet 15. april 2011 #85 Skrevet 15. april 2011 Klart bilen vår har et navn. Den er litt blålig i fargen og tar oss steder, så den heter selvsagt TARDIS. (Megageekpoeng hvis du tar den!) Den forrige bilen var tysk og het Helga. Fin dame! Bilen før der igjen var en Rover med blomstermønstret interiør. Da vi kjøpte den syns vi den var skrekkelig fancy og greier. Så den fikk navnet Hyacinth Bucket, etter "Høy på pæra"-dama. Etterhvert som vi oppdaget Rover-eienskapets gleder, ble det til at vi kalte bilen Bøtta, og ikke lenge etterpå ble den stadig oftere referert til som Søppelbøtta. Vi navngir forøvrig de fleste dyrere tingene i huset. Vaskemaskin, PC-er, kjøkkenmaskin osv. 1
Gjest Spinell Skrevet 15. april 2011 #87 Skrevet 15. april 2011 Vi navngir forøvrig de fleste dyrere tingene i huset. Vaskemaskin, PC-er, kjøkkenmaskin osv. Kjøkkenmaskinen min er en Kenwood major, og det er vel den eneste døde gjenstanden jeg har personifisert litt. (Av tidligere innlegg kommer det vel ganske tydelig fram hva jeg egentlig mener om personifisering av ting.) Den går i alle fall under navnet Majoren, og jeg kan finne på å si "Nå må jeg sette majoren i arbeid", "Alt gikk fint da majoren kom ut av skapet" osv. 1
DocDaisy Skrevet 15. april 2011 #88 Skrevet 15. april 2011 Ja, det har den! jeg er den stolte eier av Kula.
Tøsen Skrevet 15. april 2011 #91 Skrevet 15. april 2011 Klart bilen vår har et navn. Den er litt blålig i fargen og tar oss steder, så den heter selvsagt TARDIS. (Megageekpoeng hvis du tar den!) ... Vi navngir forøvrig de fleste dyrere tingene i huset. Vaskemaskin, PC-er, kjøkkenmaskin osv. Åh, hvis bilen min var blå så hadde TARDISen vært førstevalget i navn! Jeg prøver å finne navn til bilen min nå, det er en grå Toyota Corolla. Vanskelig å finne et navn som passer når jeg har hatt den i et halvt år uten å gi den et navn... Ellers heter bilen til søsteren min Gerd (er en Toyota Yaris), GPSen heter Beate og kjøkkenmaskinen heter Olivia. Jeg elsker å finne navn til tingene mine! Får jeg noen gang en katt så skal den ha et menneskenavn.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 15. april 2011 #92 Skrevet 15. april 2011 Jepp da, bilene har navn Min heter Lillingen, og hans heter Den Røde Fare
Schadenfreude Skrevet 15. april 2011 #93 Skrevet 15. april 2011 Åh, hvis bilen min var blå så hadde TARDISen vært førstevalget i navn! Jeg prøver å finne navn til bilen min nå, det er en grå Toyota Corolla. Vanskelig å finne et navn som passer når jeg har hatt den i et halvt år uten å gi den et navn... Ellers heter bilen til søsteren min Gerd (er en Toyota Yaris), GPSen heter Beate og kjøkkenmaskinen heter Olivia. Jeg elsker å finne navn til tingene mine! Får jeg noen gang en katt så skal den ha et menneskenavn. GPSen vår heter Hjørdis. Det er fordi den så fort får fnatt, feks når mannfolket mener han vet om en bedre vei og Hjørdis mener vi bør ta en annen vei, og Hjørdis er i mitt hode et ypperlig navn på et lettere stresset, gnålende kvinnfolk. (Hvorfor mannfolk skal ha GPS når de absolutt vet best selv hvor de skal kjøre, er derimot en annen sak). Dessuten vil jeg egentlig helst ha KITT-GPS... "Michael, go left!" En katt på kattehuset jeg var frivillig på for lenge siden, het Tryggve. Veldig bra kattenavn på en veldig bra katt. Tryggve likte seg best når han fikk kna på puppene til litt fyldige damer. Da malte og siklet han. Kanskje du får noen fine navneforslag til bilen her? Er jo for ille at den ikke har fått navn!
Tøsen Skrevet 15. april 2011 #94 Skrevet 15. april 2011 En katt på kattehuset jeg var frivillig på for lenge siden, het Tryggve. Veldig bra kattenavn på en veldig bra katt. Tryggve likte seg best når han fikk kna på puppene til litt fyldige damer. Da malte og siklet han. Åh, jeg dauer! Menneskenavn på katter er helt genialt! Katten til kjæresten min het Kenneth. Den fikk navn før de fant ut at den var en jentepus. Jeg sitter og tenker gjennom navn til bilen min nå. Sier de høyt og prøver å høre om det passer
SilkeSatan Skrevet 21. april 2011 #95 Skrevet 21. april 2011 Min bil het Lynet McQueen frem til jeg krasjet den og måtte skifte panser. Da ble det til Dumle fordi den lignet på en Dumle-sjokolade bortsett fra de gule stjernene Nå lever ikke Dumle mer
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 21. april 2011 #96 Skrevet 21. april 2011 Klart bilen vår har et navn. Den er litt blålig i fargen og tar oss steder, så den heter selvsagt TARDIS. (Megageekpoeng hvis du tar den!) Jeg tok den Bilen min blir kalt saabeluren
-Susanne- Skrevet 21. april 2011 #97 Skrevet 21. april 2011 Har bilen ditt ett "navn" ? Bare når den nekter å starte. Stort sett forskjellige navn fra gang til gang.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #98 Skrevet 14. desember 2019 På 31.1.2011 den 8.02, Gjest Spinell skrev: Jeg synes verken det er søtt, koselig eller normalt å gi bilen sin et navn. Mennesker og dyr har egennavn, ikke gjenstander. Dere som navner bilene deres, har potteplantene deres navn også? De er jo tross alt levende! Ja jeg har en plante som heter Wenche og en som heter Reidun😄 Den forrige bilen min het Laila🤣 Anonymkode: 46d84...e4a
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #99 Skrevet 14. desember 2019 Hadde en Toyota camry som het Karen😂 Den blei kalt med det navnet av familien min også😜 Anonymkode: 94b08...0f5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #100 Skrevet 14. desember 2019 Linda Rygg Anonymkode: 7f808...499
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå