AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #1 Skrevet 28. januar 2011 Flere som synes det er flaut å måtte kle seg naken for fastlegen? Har selv aldri skjedd meg, men en dag blir vel den første. Synes det blir så flaut når det er en jeg har møtt flere ganger, men en fremmed hadde gått helt fint.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 28. januar 2011 #2 Skrevet 28. januar 2011 Det er ingenting å være flau over, de ser jo avkledde mennesker mer eller mindre hver dag. Jeg synes det er flaut uansett så lenge det er noen annen en kjæresten min, men jeg gjør det ikke for moro skyld heller. Må man undersøkes, så kler jeg heller av meg enn å forbli syk. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #3 Skrevet 28. januar 2011 Flere som synes det er flaut å måtte kle seg naken for fastlegen? Har selv aldri skjedd meg, men en dag blir vel den første. Synes det blir så flaut når det er en jeg har møtt flere ganger, men en fremmed hadde gått helt fint. Tror ikke det er vanlig å kle seg naken til fastlegen. Hvilken årsak skal man gjøre det
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #4 Skrevet 28. januar 2011 Jeg har da kledd av meg for fastlegen mange ganger. Inn med spiral, ut med spiral, vanlige undersøkelser. Etter å ha kjent fastlegen i godt over 20 år og han kjenner meg så er jeg litt ukomfortabel med det og velger da å gå til en gynokolog.
Calypso Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Generelt så ville jeg vel ikke hatt noen problemer med det hvis det var nødvendig, men siden jeg har hatt samme fastlege fra da jeg var baby så ville det føltes litt rart for min del.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 29. januar 2011 #6 Skrevet 29. januar 2011 Flere som synes det er flaut å måtte kle seg naken for fastlegen? Har selv aldri skjedd meg, men en dag blir vel den første. Synes det blir så flaut når det er en jeg har møtt flere ganger, men en fremmed hadde gått helt fint. Jeg måtte gjøre det da jeg var liten. Bare overkroppen da. Det var flaut nok, men siden jeg var mindreårig og bodde hjemme så var mamma med meg etter mitt ønske. Det er jeg glad for.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 Tror ikke det er vanlig å kle seg naken til fastlegen. Hvilken årsak skal man gjøre det F.eks. hvis man har fått en svulst i brystet er det nødvendig å kle av seg på overkroppen for at fastlegen skal sjekke den. Det kan også være nødevendig dersom man har en føflekk der som man er usikker på om kan være ondartet eller ei.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #8 Skrevet 29. januar 2011 Jeg synes det er ubehagelig ja, og gjør det derfor ikke. Jeg går til en gynekolog for celleprøver. Etter flere år som pasient så "kjenner" jeg fastlegen min og ønsker ikke å ha sånne type undersøkelser, da tror jeg at jeg hadde hatt problemer med å se han i øynene igjen. Det hjelper ikke i det hele tatt at de har sett alt og alt er normalt, det er min kropp og for meg blir det rart.
Transe Skrevet 29. januar 2011 #9 Skrevet 29. januar 2011 For 5 årsiden hadde jeg lungebetennelse og legn ville lytte på brystet og på ryggen. Det pinlege var stt der viste spor etter BH. Hun komenterte det og lurte på om det plaget meg. Vi har ett godt forhold nå og hun støtter meg og snakket mye om det i begynnelsen.
Heidipia Skrevet 29. januar 2011 #10 Skrevet 29. januar 2011 Jeg kunne kledd av meg på overkroppen for fastlegen. Men gynokologiske undersøkelser tar jeg ett annet sted.
SmallTalk Skrevet 29. januar 2011 #11 Skrevet 29. januar 2011 Så lenge jeg slipper å kle meg splitter naken for fastlegen, så spiller det ingen rolle om jeg må ta av meg på over- eller underkroppen så lenge det er en god grunn for det.
katt1 Skrevet 29. januar 2011 #12 Skrevet 29. januar 2011 hmmm i hvilken sammenheng kler man seg helt naken ???Jeg har ikke gjort det.
Gjest Instamatic Skrevet 29. januar 2011 #13 Skrevet 29. januar 2011 jeg vil heller være naken og flau en liten stund enn skikkelig syk. Regner med at min kropp bare en enda en i mengden for vedkommende. Nei lukk øynene og tenk på sjokolade og før du vet ordet av det er det over:D 2
SmallTalk Skrevet 29. januar 2011 #14 Skrevet 29. januar 2011 hmmm i hvilken sammenheng kler man seg helt naken ???Jeg har ikke gjort det. Dette lurer jeg også på. Jeg kan ikke komme opp med en eneste god grunn til at man skal måtte kle seg helt naken for fastlegen.
Gjest Instamatic Skrevet 29. januar 2011 #15 Skrevet 29. januar 2011 hmmm kanskje hvis man...hmmm...eller hvis man feiler...nei... Nix jeg kan heller ikke komme på noen grunner til at man må kle seg helt naken hos fastlegen.
Gjest Purple Haze Skrevet 29. januar 2011 #16 Skrevet 29. januar 2011 Jeg kler heller av meg, enn å bli dødssyk fordi jeg er for flau til å la meg undersøke. Har heller aldri opplevd å måtte kle meg splitter naken hos fastlegen. Tar av på over/underkroppen, alt etter som hva som skal undersøkes. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #17 Skrevet 29. januar 2011 Jeg var hos legen en gang, dette var før fastlegeordninga kom. Legen sa jeg skulle ta av meg t-skjorta og jeg gjorde jo det da. Mens jeg kledde av meg sto legen med ryggen mot meg og da han snudde seg ble han veldig forlegen og sa jeg bare skulle ta på meg t-skjorta igjen. For å si det slik, jeg hadde ikke bh på meg Tror aldri jeg har vært så flau før, og tro meg, nå har jeg alltid bh på meg når jeg skal til legen, selv om det bare er for å fornye resepten
ejoty Skrevet 29. januar 2011 #18 Skrevet 29. januar 2011 Jeg har aldri vært helt naken hos legen. Minst ett plagg (og da regner jeg ikke bare sokkene som et plagg) som har vært på. Og som regel er enten overkroppen eller "underkroppen" helt påkledd. Og er det flere områder som må sjekkes har jeg fått kle på meg det området som er ferdig undersøkt før man fortsetter på neste.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #19 Skrevet 29. januar 2011 Jeg synes det er ekkelt hvis jeg akkurat har barbert meg. Derfor pleier jeg å spare litt hår før jeg går til legen.
Gjest Purple Haze Skrevet 29. januar 2011 #20 Skrevet 29. januar 2011 For de som syns det er så flaut med det ene og det andre, tror jeg det er viktig å huske på hvor utrolig mye forskjellig en lege ser i jobben sin. Det er en jobb for vedkommende, og de aller, aller fleste er så profesjonelle, at de kunne ikke brydd seg mindre om pasienten er f.eks barbert eller andre ting. Tenk på hva de kan se hos f.eks veldig gamle mennesker eller veldig syke. Hygiene kan være så som så hos en del eldre, tånegler lange som et vondt år, utvekster, hår her og der osv. Tror neppe legen syns det er så merkverdig å se noen med barbert kjønn eller en kvinne i bh. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå