Hotbots Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Som tittelen sier, hvilken ost liker du best og til hva? Kjeks, pizza, brødskiven, lasagne, pastaretter osv.
Gjest Hikke Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 All slags ost. jeg elsker ost !! akkurat nå er favorittn ridder-ost namnam
@laide^ Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Liker best norvegia, uten tvil! Til skive, pizza , lasagne osv.
Gjest Raina Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Jarlsberg! :strix: Ingen over, ingen under og ingen ved sida av. 1
Honesty Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 (endret) Stilton, kongen blant oster. Eller gorgonzola, brie, manchego, pecorino, cheddar.... Best på pizza er en blanding av mozarella og smaksrik cheddar. Endret 25. januar 2011 av Honesty 1
Kvist Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Cheddar! Gjerne en ekstra lagret en med masse deilig smak.
smalls Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Jarlsberg! :strix: Ingen over, ingen under og ingen ved sida av. Enig!
Pingting Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Saint Agur er den mest fantastiske blåmuggosten jeg vet om. Masse oomph og smak. (det dumme med å få smaken for sånn ost er at den vanlige Castelloen i butikken ikke akkurat funker lenger) Annet som er digg: Manchego (kjeks), ekstra moden cheddar (hamburgere, pizza, kjeks), Jarlsberg (brødskiva, mild pizza), parmesan (pasta, salat), feta (salat, over ovnsbakte grønnsaker), mozarella (pizza, tomatsalat), halloumi (supert på grillen), brie og camenbert (kjeks og brødskiva), ekstra moden gouda (brødskiva), chevre (salat, diverse varmretter), ...og en kraftig brunost på nybakt brød :happy:
Gjest strykebrett Skrevet 25. januar 2011 #10 Skrevet 25. januar 2011 Av oster til å kose seg med: Kraftkar fra Tingvollost På brødskiva til vanli liker jeg vellagret Jarlsberg eller sveitser. Og så er jeg så heldig å ha en fantastisk ostedisk i nærbutikken der de selger en modnet gauda som er nydelig. Ble visst mer enn enn favorittost det.. umulig å velge
Hotbots Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 26. januar 2011 Hmm.. Må tydeligvis prøve saint agur.. Er en stor fan av blå og svart castello.. Ellers går det mye i fersk mozarella, parmesan og jarlsberg.. Har vanskeligheter med å finne en god cheddar her jeg bor:(
madison rose Skrevet 26. januar 2011 #13 Skrevet 26. januar 2011 (endret) brunost, Edamerost og Norvegia på brødskiva. Cheddar, Jarlsberg og Mozzarella på pizza og pasta og sånt. Endret 26. januar 2011 av madison rose
^^Belle^^ Skrevet 26. januar 2011 #14 Skrevet 26. januar 2011 Min desiderte favoritt er brie. Har enda ikke funnet noen som er like god som de man får i Frankrike, men Brie de Paris er den som kommer nærmest som jeg har funnet her hjemme (hvor de har en tendens til å kalle camembert for brie - det er IKKE det samme ). Ellers kan jeg spise en hel Boursin på et par skiver fordi den er så sinnsykt god. Jeg må beherske meg for å ikke smøre et metertykt lag på skiven. Denne finner jeg i godt utvalgte ostedisker her hjemme, noe som er sjelden for en originalvare fra Frankrike. :happy: På pasta MÅ jeg ha Parmiggiano Reggiano. Jeg er også veldig glad i Gräddost og Jarlsberg på skiven og mozzarella på pizza/gratinerte ting.
litleMeg Skrevet 26. januar 2011 #15 Skrevet 26. januar 2011 Bruker mest Norvegia her hos oss, men best liker jeg Jarlsberg!! på kjeks liker jeg godt Tine kremost, afrikansk paprika
Gjest Emera Skrevet 26. januar 2011 #16 Skrevet 26. januar 2011 På kjeks og brødskive liker jeg Selbu Blå best, ellers Edamer. Vellagret Norvegia er også godt.
Gjest Lille-pus Skrevet 26. januar 2011 #17 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Måtte jeg velge å ha bare en ost tilgjengelig så ville nok valget falle på en roquefort, alternativt en gorgonzola. Eller er vellagret cheddar og ekte bøffelmozzarella min favoritt på pizza. Vellagret sveitser er også digg Av geitost typene (de brune) velger jeg Misvær ost. Endret 26. januar 2011 av Lille-pus
Gjest Purple Haze Skrevet 26. januar 2011 #18 Skrevet 26. januar 2011 Til hverdagsbruk, som pålegg eller på pizza o.l, liker jeg best Jarlsberg. Ellers liker jeg brie, camembert, krydderoster. Og jeg har en favoritt som jeg ikke husker hva heter. Kjøper den på Meny, og det er en slags rullade med kremost, hvitløk og urter i.
Wonders Skrevet 27. januar 2011 #19 Skrevet 27. januar 2011 Crème Chérie Kirsebær http://www.tine.no/produkter/ost/smelteost/6032.cms?cr%C3%A8me-ch%C3%A9rie-kirsebar 1
Marikke Skrevet 27. januar 2011 #20 Skrevet 27. januar 2011 Enig med Pingting om at Saint Agur er den beste blåmuggosten! Ellers digger jeg Brie. På brødskiva sammen med akasiehonning og valnøtter. Tine Fløtemysost er den beste brunosten, og hvis jeg skal lage ostesmørbrød, må jeg ha Gräddost.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå