Gå til innhold

Jenter og Pepsi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg hører om jenter som drikker mye brus så er det nesten alltid at det er Pepsi, eller stort sett, Pepsi Max de drikker.

Hva kommer dette av? Skjønner jo at det er fordi de liker det best, men hva er det med Pepsi eller Pepsi Max som tiltrekker seg så mange jenter? Vet jo også om gutter som drikker Pepsi, men det er stort sett Cola det går i har jeg sett. Når det kommer til brus en gang i blant for jenter så virker det mer variert, men da er det stort sett Coca Cola har jeg lagt merke til, i motsetning til de som drikker hver dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er avhengig av Pepsi Max. Men etter jeg flyttet til England har det gått litt mer i Cola fordi jeg syns Pepsi Max i Norge er bedre. Jeg vet at det høres rart ut, men det smaker seriøst annerledes. Jeg er også glad i Fanta, men Fanta i England er helt ufyselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg drikker bare ananasbrus og pærebrus fra Oskar Sylte. Pepsi, cola og alt det andre som ligner har jeg aldri likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg som jente drikker mye pepsi max, er at den fungerer som en erstatning for kaffen jeg ikke drikker. Det er jo som kjent mye koffein i Pepsi Max og det holder meg våken mens jeg leser eller er på skolen. Men det er stortsett bare når jeg jobber (studerer) at jeg drikker det, ellers går det i kaldt vann fra springen med lime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drikker skjeldent brus, kanskje 3 ganger i året max OG da blir det enten Solo eller villa faris

Pepsi smaker skiiit ,samme for cola æsj ,men det er min mening da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker bare ananasbrus og pærebrus fra Oskar Sylte.

Jeg hoppa i taket da de starta å selge Oskar sylte på Østlandet! :D Før den tid hadde jeg alltid litt ekstra tung bagasje på vei hjem fra besøk hos familien -og de dråpene ble spart på, leeenge! :fnise:

Men sånn i hverdagen er jeg en av de som drikker tja lite/sjelden/innimellom? Går i perioder og kommer an på situasjon. Takler ikke Pepsi (uansett "type") eller Cola Light og er ikke så glad i Sprite, men ellers går vel det meste greit.

Drikker oftest Cola, Villa Farris og Solo tror jeg. Og kjøper Urge eller Schweppes lime + Coca Cola når jeg skal ut å reise (hjelper mot evt. reisesyke, og er de eneste som går an å drikke lunka/varme bortsett fra Colaen da)

Prøver hardt å lære meg å drikke sprudlevann uten alkohol, men har skjønt at vann med kullsyre ikke trenger å smake akkurat som Farris, så det fikser seg til slutt det og! :) Elsker nemlig å ha noe med kullsyre i dagenderpå -og orker søren meg ikke drikke sukkervann hele tiden, belegget på tenna som aldri går bort når man er for lat til å stå opp og ta frem tannbørsten, blæh.. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Har det ikke lenge vært en greie om at mange damer tror at det er mindre kalorier/sukker eller noe i Pepsi/Pepsi Max?

Klarer ikke smaken av Pepsi, men ser flere jenter drikke det og påstår hardnakket at det er et sunnere alternativ enn for eksempel Cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke lenge vært en greie om at mange damer tror at det er mindre kalorier/sukker eller noe i Pepsi/Pepsi Max?

Klarer ikke smaken av Pepsi, men ser flere jenter drikke det og påstår hardnakket at det er et sunnere alternativ enn for eksempel Cola.

Er det ikke mindre sukker i Pepsi Max?

Det står jo NO SUGAR på etiketten. Regner med de hadde fått søksmål i milliardklassen fra smellfeite mennesker dersom de ikke hadde levd opp til påstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Er det ikke mindre sukker i Pepsi Max?

Det står jo NO SUGAR på etiketten. Regner med de hadde fått søksmål i milliardklassen fra smellfeite mennesker dersom de ikke hadde levd opp til påstanden.

Leser ikke hva som står på etiketten ettersom jeg ikke drikker det, så det er godt mulig.

Uansett, jeg mener at en del av disse jentene velger det fremfor Cola som et eksempel, for å väre sunnere

(det de ikke tenker på er alle e-stoffene og all annen dritt i såkalte "no sugar"-varer)

Endret av Consensio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker et eller to glass brus imånden ca. Er ikke bra for tennene å hele i seg flaske etter flaske heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde menn drakk mye pepsi, jeg. :klø:

Kjenner mange som alle er pepsi/pepsi max-avhengig, og det inkluderer faren og broren min.

Ellers er jeg selv ikke særlig glad i brus i det hele tatt. MEN Cola smaker værre enn Pepsi, men synes ingen av dem er gode så :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hoppa i taket da de starta å selge Oskar sylte på Østlandet! :D Før den tid hadde jeg alltid litt ekstra tung bagasje på vei hjem fra besøk hos familien -og de dråpene ble spart på, leeenge! :fnise:

Hvor?! Jeg har gjort som deg, tatt med masse hjem fra besøk, men nå har familien flyttet derfra :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepsi max inneholder ikke sukker, men utrolig mye erstatningssøtningstoff og aspartam i store mengder. Da ville jeg heller drukket det med sukker i stede, med tanke på at aspartam setter seg i fettet som lim.

Lykke til med å slanke bilringene da, damer. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi max inneholder ikke sukker, men utrolig mye erstatningssøtningstoff og aspartam i store mengder. Da ville jeg heller drukket det med sukker i stede, med tanke på at aspartam setter seg i fettet som lim.

Jasså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 10kg og har drukket pepsiMAx hele tiden. Sådetså! ;)

At det ikke er sunt med kunstg søtning og sånn er greit nok, men det er jo ingen kalorier i det, og for meg fungerer det litt som en erstatning for godteri.

Har tydligvis funka som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest BabyBlue

Har lest en plass at kroppen oppfatter det som sukker, selv om det er kunstig søtning? Men det er allikevel bedre enn cola hvis man slanker seg, som inneholder 25 sukkerbiter pr. halvliter.

Vet om flere som har slanket seg med cola zero og pepsi max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Cola Light smaker jo død og hælvete, så jeg forstår godt hvorfor mange drikker Pepsi Max i stedet. Jeg liker ikke light-brus generelt men Pepsi Max kan jeg faktisk få ned, i motsetning til Cola Light, Cola Zero og de milliarder av andre light-brusene som finnes.

Den beste brusen er uten tvil Grans Siesta Smart med sitron- og limesmak, den er helt usannsynlig god! Den er til og med helt uten tilsatt sukker OG kunstige tilsetningsstoffer, så jeg føler meg ganske trygg når jeg drikker den. :fnise:

Endret av nella123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også inntrykk av at det er en jenteting å drikke pepsi og jeg har trodde det er fordi det skal være "sunt".

Jeg drikker så godt som aldri brus. Stort sett bare i selskapligheter der noen andre har kjøpt det inn. Vann er jo såå deilig! Mmmm :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...