Gå til innhold

Juletrepynting

Rannva

Anbefalte innlegg

Hvordan pynter dere juletreet? Jeg er nyetablert og all pynten er kjøpt de siste par årene. Alt er i rødt og gull. Andre som har det sånn? Mor og far har fremdeles mye tull vi laget som barn, så det treet er bestandig rotete. Blir vil sånn her også om noen år..

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

blått, sølv og rødt...Blir litt mix, men vi hadde det nydeligste treet i fjor...

tror det er viktig å pynte med hjertet jeg og ikke bare med øynene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt juletre enda (jeg og mannen), men jeg har fått lov til å være overordnet sjef for det så det blir rødt og gull her også. Det er det vi har hatt hos mamma og pappa de siste 6-8årene. Samt mangemange minilys. Syns det er flott med et "rent" juletre. Svigers også har et sånt "rotetre". Vi skal feire jul der iår så det MÅ bli juletre i vår leilighet og da. For å kompensere :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Hei.

Vi pynter vårt tre med pynt vi har fra mitt barndomshjem.

Min mamma var ikke oppfostret med særlig vekt på juletradisjoner.

Min far bestemte seg for å gi henne det og tok henne med på julepynt -handel i Tyskland.Der kjøpte de flotteste glasskuler (sånne med vindu i, som aldri tar slutt)

Og store dråpeformede kuler + alle slags figurer og annen pynt..

Vi har dette på vårt tre.Koselig for meg som husker hver eneste kule.

Ellers har vi glitter, lys og stjerne i toppen.

Denne typen pynt har forresten begynt å komme igjen i butikkene her til lands også.

klem fra La Guapa :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heissann..

vi pynter med pene kuler i rødt,gull, grønn, sølv...ja alle fine farger :D

vi har jo også diverse glitter på...og etterhvert kommer alt det vår datter har laget i barnehage/på skol/hjemme!!!

Som sagt tidligere så vil vi gjerne ha et tre som er pyntet med hjertet og gode minner :hjerter:

Klem fra Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

har alt mulig rart i treet, noe som er kjøpt og noe som barna har laget :P Men vil ikke kalle det rotete for det :wink: de er så flink så :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flott hjemmelagd julepynt på treet vårt. Juletreet vårt er etter det jeg vet helt unikt - har aldri sett et juletre som i det hele tatt likner. Vi har istapper lagd av alufolie, snøfnugg lagd av kreppapir og med sukkerbit inni og rim i form av glitter-strimler (ikke "vanlig" glitter). Ellers har vi hvite lys og glitterstjerne i tillegg til en bitteliten engel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Vi pynter med julepynt som ungene har lagd. Det setter de stor pris på - fellesskap + kuler og div. som er kjøpt opp gjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde mitt første juletre for ti år siden, og koser meg med pyntingen sammen med barna. Far i huset setter det støtt i foten, mor tar på lys mens barna spiser grøt. Så koser vi oss etterpå og pynter resten....

Vi har spart pynt i ti år så vi har litt ymse... syns det er finest, særlig når det er et familietre....

I år skal alle gavene ligge under vårt tre for første gang også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir samme som Tex. Vi har mye forskjellig, men for alldel, det meste passer sammen! :ler:

Jeg har en kule som henger ganske høyt oppe, og den har jeg fått av farmor, hun laget den i 1942, og puttet tre-fire dropser inni kulen, så er den gjennomsiktig. Den er jeg veeeldig redd for, så da må den henge høyt så ikke barn og katt kommer og river den ned! :blunke:

Og vi og skal ha alle gavene under vårt tre i år, gleder meg mye! Håper svigermor holder seg borte nå da.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...