Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opp gjennom tiden har jeg hørt litt av hvert om stjernetegn. For å si noe om det burde en sette seg litt inn i det, og det er veldig enkelt når du vet nøyaktig når du er født.

Soltegnet får en vite gjennom fødselsdatoen; dette er det tegnet de fleste vet mer eller mindre om. De andre tegnene og husene kan du bare få tak i når du vet nøyaktig hvilket klokkeslett du er født. (kan fåes om du ringer sykehuset du ble født på)

Du eller din venninne kan være en Tyr med månetegn i Skytten? Eller en skorpion med asendanten sin i Jomfruen? Det er altså mer enn soltegnet som teller, og det er den biten som er spennende.

Nå synes jeg også at en skal holde seg kritisk til å sette mennesker i bås. Horoskop sett gjennom et ukritisk øye er hverken godt for personen det gjelder eller deg selv. Husk at en ikke trenger å ta det så seriøst at en aldri lander tilbake til virkeligheten: Nemlig at vi alle er forskjellige og du vet sjeldent mer om en person du missliker enn personen som liker vedkommede. En ser lett på et menneske at de helst ser det negative eller bærer nag i sin fordom.

Derfor vil jeg at du skal si hvilket stjernetegn du har en fordom mot, og gjerne hvorfor.

Grunnen til at jeg har skrevet det jeg har skrevet over her er fordi:

Etterpå skal du motta en positiv vri på dette tegnet, fra meg eller andre her på forumet som har noe slikt å komme med.

Å få kritikk uten å få lov til å svare for seg (uten å forsvare seg) er jeg giddalaus på. (Propaganda er ødelagt sådan). Det er mer spennende med en kritikk-diskusjon hvor kritikk og saklig motstand møter hverandre, ikke kritikk på kritikk og følelser.

Eks:

Jeg har kritikk å komme med mot Tvillingstegnet. De er barnslige, rastløse, vimsete og ubestemte. Alltid fjollete og yngre for sin alder. De skulle vært mer seriøs og vært flinkere til å kunne ta en seriøs samtale, eller litt mindre rastløse slik at de kan rekke å sette seg bedre inn i ting!

- Motsvar: Tvillingen er en fantastisk venn. De er som regel alltid i godt humør, og sove kan en faktisk gjøre mens en blir gammel. De er fantastiske kollegaer og fantastiske ansatte som kan jobbe med flere forskjellige ting på en gang. De jobber mye fortere enn de fleste! Fjollete kan være søtt, og det er noe jeg liker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hææ`?

• Liker 2
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har fordommer mot tvillinggutter (av eb eller merkelig grunn virker det som om tvillingjentene ikke er så sterkt påvirket av alt det negativet med dette tegnet).

Som ts sa: De er barnslige, rastløse, vimsete og ubestemte. Alltid fjollete og yngre for sin alder

Og så er de ute av stand til å ta ansvar for seg selv og ekstremt selvsentrerte.

Fantastiske ansatte? Tja, kanskje om de hadde klart å være i en jobb særlig lenge av gangen..

Nå er dette veldig satt på spissen og jeg mener ikke at alle gutter som er født i tvillingen er sånn ;) Men de fleste jeg har blitt kjent med har merkelig nok hatt disse tendensene

• Liker 1
Skrevet

hææ`?

Du skjønner, hvordan planetene sto ute i universet når du ble påvirker hvordan du blir som person.

For eksempel så vil en som er født i jomfruens tegn aldri kunne utvikle ADHD.

• Liker 1
Skrevet

Du skjønner, hvordan planetene sto ute i universet når du ble født påvirker hvordan du blir som person.

Argh. Fikset.

Skrevet

Jeg har mer fordommer mot folk som faktisk tror på det her, jeg da.

• Liker 11
Skrevet

Du skjønner, hvordan planetene sto ute i universet når du ble påvirker hvordan du blir som person.

hhaha da såå :skratte:

Skrevet

Jeg har mer fordommer mot folk som faktisk tror på det her, jeg da.

Hitler trodde på astrologi. :ler:

Skrevet

Trist å se at folk tror på slik overtro og hvor direkte det griper inn i hverdagen til de som tror på slikt tøv.

"En som er født i jomfruens tegn, vil ikke kunne utvikle ADHD" Dette har du empiriske bevis på?

Skrevet

Dette har du empiriske bevis på?

Hva med å lage din egen debatt om dette i din egen tråd. Det finnes folk som leker seg med dette useriøst og seriøst.

Og som du kanskje skjønner er ikke debatten din målgruppen her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fordommer mot jenter som er født i skorpionen.

Jeg har hatt flere venner i dette tegnet, og nå har de virkelig noen sære fellestrekk som alltid stemmer. De skal alltid være flink til noe (skal være ekspert, ellers orker de ikke), de kjefter og er kvasse for småting, lytter sjeldent til andre og råder deg i flere timer i strekk. De er sjefete og kontrollerende. Sjalu.

Men det er en grunn til at jeg sier venner i stedet for bekjente.

Skrevet

Utruleg irriterande med desse som alltid skal belære andre om kor idiotisk og tøvete det dei trur på er. :kjefte:

• Liker 2
Skrevet

Utruleg irriterande med desse som alltid skal belære andre om kor idiotisk og tøvete det dei trur på er. :kjefte:

Noen må man jo sparke på for at man skal føle seg litt bedre når man tror man egentlig er helt verdiløs. :roll:

• Liker 2
Skrevet

Hva med å lage din egen debatt om dette i din egen tråd. Det finnes folk som leker seg med dette useriøst og seriøst.

Og som du kanskje skjønner er ikke debatten din målgruppen her.

Javel nei...

Kommer man med et slik latterlig påstand, som at mennesker født mellom 24.8 - 23.9 ikke kan få ADHD, så bør man være beredt til å underbygge sine påstander.

Slik jeg leser debatten, så er jeg i høyeste grad i målgruppen, det er nemlig ikke spesifisert noe om hvor man trenger å stå i denne debatten for å kunne svare.

Hvis du tror på astrologi er du selvfølgelig en tulling og kan ikke taes seriøst - så enkelt er det.

Neste...

Skrevet

Javel nei...

Kommer man med et slik latterlig påstand, som at mennesker født mellom 24.8 - 23.9 ikke kan få ADHD, så bør man være beredt til å underbygge sine påstander.

Slik jeg leser debatten, så er jeg i høyeste grad i målgruppen, det er nemlig ikke spesifisert noe om hvor man trenger å stå i denne debatten for å kunne svare.

Hvis du tror på astrologi er du selvfølgelig en tulling og kan ikke taes seriøst - så enkelt er det.

Neste...

Jaa...for en kjeftesmelle.

Har du vanskeligheter med å konsentrere deg litt? Denne debatten kan du ta i en egen tråd. Du vil sikkert få en sakelig debatt om temaet der?

-Trø på andre for å heve seg selv- orker jeg hvertfall ikke å ta seriøst.

• Liker 4
Skrevet

Jaa...for en kjeftesmelle.

Har du vanskeligheter med å konsentrere deg litt? Denne debatten kan du ta i en egen tråd. Du vil sikkert få en sakelig debatt om temaet der?

-Trø på andre for å heve seg selv- orker jeg hvertfall ikke å ta seriøst.

Enig.

My til mann du Kim, som er på ett kvinneforum og er nedlatende mot andre. Gud, så barnslig.

• Liker 3
Gjest Instamatic
Skrevet

Venninnen min er jomfru og har ADHD så akkurat den påstanden er vel en smuuuule dritfeil.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har fordommer mot jenter som er født i skorpionen.

Jeg har hatt flere venner i dette tegnet, og nå har de virkelig noen sære fellestrekk som alltid stemmer. De skal alltid være flink til noe (skal være ekspert, ellers orker de ikke), de kjefter og er kvasse for småting, lytter sjeldent til andre og råder deg i flere timer i strekk. De er sjefete og kontrollerende. Sjalu.

Men det er en grunn til at jeg sier venner i stedet for bekjente.

Skorpionjentene er pratsomme og ler veldig lett. De er ikke så gode lyttere, men de har mye klokt å komme med. De er fantastiske venner som stiller opp for deg når du førsta har fått de til å stole på deg. De kjefter, men får lett dårlig samvittighet etterpå. De er bare så ærlige mennesker og har et behov for å uttrykke seg positivt og negativt.

Jentene er kjempe sjarmerende! Guttene er mystiske.

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg har fordommer mot de som tror på astrologi.

• Liker 5
Skrevet

Dett skulle vel ikke være en tråd som handlet om folk hadde fordommer mot de som tror på astrologi eller ikke? :nei:

Lag deres egen tråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...